Rozhovor se šéfem Pirelli - Co můžeme příští rok od jejich pneumatik očekávat?

Pirelli | foto: Pirelli

Paul Hembery, ředitel Pirelli Motosport, v rozhovoru prozrazuje, jaké změny musela jeho společnost udělat, aby byli schopni plnit svou roli dodavatele pneumatik pro F1 i GP2, a co můžeme od jejich budoucích produktů očekávat.

Příští sezónu se vracíte do Formule 1 po dvacetileté pauze. Proč jste se nyní rozhodli pro návrat?
Příležitost, která se naskytla sama při změně ve Formuli 1, nám díky působení v královské disciplíně jednosedadlových formulí umožní posílit pověst Pirelli jakožto dodavatele pro nejprestižnější značky vozů na světě.

Jaké změny jste museli udělat v zařízeních Pirelli v Itálii, abyste se vyrovnali se zvýšenou poptávkou po závodních pneumatikách?
Pneumatiky se ve skutečnosti vyrábějí v naší továrně nedaleko Istanbulu v Turecku. Jedná se o velmi moderní zařízení, které jsme otevřeli před třemi lety a může být jednoduše upraveno pro požadavky výroby pro F1. To jsme z provozního hlediska zvládli přesunutím některých našich zdrojů bez navyšování rozpočtů.


Pirelli v roce 2011 nahradí současného dodavatele pneumatik - japonský Bridgestone

Jaké jste dostali vstupní informace od týmů/FOTA pro návrh pneumatik?
Jakmile se týmy pustili do vývoje svých vozů pro rok 2011, byla oznámena dohoda, podle níž návrh pneumatik pro příští rok bude splňovat současné požadavky FIA. Spolupracovali jsme s týmy na definici základních vlastností produktu, máme však samozřejmě vlastní filozofie týkající se návrhu a materiálu, takže to nakonec bude pneumatika Pirelli.

Co udělá Pirelli pro zlepšení podívané během závodních víkendů?
Naším záměrem je pomoci vylepšit show, jak jen budeme moci. Existuje několik věcí, které můžeme udělat, některé z nich v současnosti prověřujeme při testech. Vzhledem k tomu, že již týmy mají hotové své návrhy vozů pro rok 2011, si nemyslím, že by ocenily nějaké radikální odlišnosti ve vlastnostech pneumatik, ale co se týče budoucnosti, možné je cokoliv.

Hovořilo se o tom, že Pirelli zvolí konzervativní přístup k nabízeným směsím pneumatik, je to pravda?
Pracujeme s některými stanovenými parametry pro příští rok a je pravda, že jakožto nový dodavatel se budeme snažit vycházet ze solidní základny. Ale můžeme se ve vývoji pneumatik během sezóny ubírat jakýmkoliv potřebným směrem dle toho, co budou týmy chtít a dle našich zkušeností.

Bridgestone je docela přísný co se týče směsí a počtu pneumatik, často nutil piloty k tomu, aby je šetřili. Jakou strategii zvolí Pirelli a kolik pneumatik/směsí bude dostupných?
Současná pravidla týkající se pneumatik se pro příští rok nemění, musíme se jimi proto řídit. Stejně jako je tomu nyní, budeme v příští sezóně nabízet čtyři druhy směsí hladkých pneumatik a 11 sad na víkend, plus pneumatiky do deště.

Pirelli bude příští rok dodavatelem jak pro F1, tak i pro sérii GP2. Budou pneumatiky pro obě série podobné?
Budou v některých ohledech stejné. Ve skutečnosti pneumatiky pro F1 sedí i na vůz GP2 a opačně. Série GP2 je o tom, aby připravovala piloty pro Formuli 1, proto je důležité, aby pneumatiky měly podobné vlastnosti. Jedná se o cennou část přípravy, což jsme schopni nabídnout.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy