Alonso: F10 je rychlá, ale rozhodne počasí

GP Belgie | foto: Scuderia Ferrari

Španělský pilot je opatrný: „Počasí bude proměnlivé, pokud trefíme ten správný okamžik, můžeme získat i tři sekundy“.

Oběma pátečním tréninkům vévodil španělský pilot Scuderie Ferrari, Mario Vicentini z Gazzetty dello Sport, měl možnost se na pár otázek zeptat přímo Fernanda Alonsa.


Fernando, dominoval jste i ve všech sektorech.
„V pátek jsme měli podmínky, které se v sobotu a v neděli nemusí opakovat. Ale s výsledkem patečních tréninků jsem spokojený. F10 se tady chová skvěle ve všech situacích: za mokra, na přechodných pneumatikách i na suchu. To byl náš nejdůležitější poznatek z volných tréninků. Časy, především za těchto podmínek, jsou odvozené od stavu povrchu. Můžete se zlepšit o dvě až tři vteřiny! Vystihli jsme ten nejvhodnější moment".


Bude tedy počasí rozhodujícím faktorem i v kvalifikaci a závodě?
„Ano, víme, že bude stále hodně proměnlivé, může se stát cokoliv, přechod ze sucha do mokra, nebo opačně. Bylo hodně důležité, že jsme měli možnost vyzkoušet si chování vozu ve všech možných podmínkách. Vůz se choval dobře, ani jsme nemuseli příliš měnit nastavení. Základní vyvážení téměř okamžitě vyhovovalo".


Jste jedním z pilotů, který odkroužil nejvíce kol k odzkoušení nových prvků. Co z toho na Vás nejvíce zapůsobilo?
„Pokud prší, je program hodně omezený. Neodzkoušeli jsme všechno, ale podstatné prvky jsme stihli. Musíme ještě vylepšit vyvážení vozu na suchou trať, na hladkých pneumatikách jsme odkroužili opravdu jen minimum a vůz mi připadal trochu nervóznější. Vyhovují mu spíše tvrdé pneumatiky, zato v dešti se vůz řídil mnohem snáze“.


Počasí bude proměnlivé, nebude se opakovat situace z Malajsie, kde jste v očekávaní lepšího počasí, promarnili šanci na dobrý výsledek?
Se zeleným světlem na semaforu začneme kroužit na trati. Poučili jsme se i ze špatných strategií“.

Přísnější test ohebnosti předních přítlačných křídel, přiměl vás k nějakým modifikacím?
„Ne, pro Ferrari se nic nezměnilo, máme stejné komponenty jako v Maďarsku. Ale trať, tady a v Monze patří mezi nejrychlejší v šampionátu, je tedy přesným opakem té v Maďarsku. Pokud se bude měnit rozložení sil v poli, tak je to právě změnou charakteru okruhu, ne změnou pravidel".

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy