Kovalainen: Nové díly bude mít jen Lewis

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

S Heikkim Kovalainenem o novém aerodynamickém balíku, problémech s vozem, KERSu a smlouvě na příští sezónu.

Heikki, co jste dělal při třítýdenní přestávce? Byl jste v simulátoru? Trénoval jste?
Heikki Kovalainen:
Ano, byl jsem se svým trenérem dva týdny ve Finsku v tréninkovém centru, kde s týmem vždy trénujeme. Dělali jsme různé testy, je tam velmi kvalitní výbava. Potom jsem letěl do Anglie a strávil pár dní v simulátoru. A to je vlastně vše.

Co očekáváte od tohoto víkendu?
HK:
Myslím, že je lepší toho moc nečekat. Teoreticky by to mělo být lepší, než v Silverstonu, protože tu není tolik rychlých zatáček. Jsou tu pomalejší zatáčky, což nám vyhovuje lépe. Ale myslím, že to neudělá velký rozdíl, možná jen trochu. Lewis dostane nový aerodynamický balík, já budu mít starý. Uvidíme.

Jaké jsou na voze novinky?
HK:
Možná budeme mít nové přední křídlo. Budeme ho testovat v pátek, ale to je vše.

Budete tu mít KERS?
HK:
Ano, určitě. Rozhodli jsme se, že s ním budeme jezdit celý víkend. Shromáždit energii je tu mnohem jednodušší, než v Silverstonu. Ale myslím, že i tam by nám pomohl, poté, co jsme ho vyndali, jsme byli na rovinkách docela pomalí. S ním můžeme mít vyšší přítlak a být konkurenceschopní na rovinkách. A během závodu můžeme energii snadno ukládat.

Budete mít KERS až do konce sezóny?
HK:
Nevím, jestli už se o tom rozhodlo. Ale myslím, že nad jeho vyřazením budeme přemýšlet jen tehdy, když nebudeme schopní uložit dostatečné množství energie. I v Silverstonu bychom s ním byli v kvalifikaci rychlejší, protože bychom baterie nabili v zaváděcím a závěrečném kole a mezitím odjeli rychlé kolo. Ale v závodě by to bylo horší. Nebyli jsme tak rychlí, takže bychom těžko energii ukládali při nedostatku brzdění. V takovém případě s sebou jen vozíte zbytečné závaží a ztrácíte čas.

Jakou výhodu přináší KERS v časech na kolo? Dvě, tři desetiny?
HK:
Myslím, že tři, nebo tři a půl desetiny.

Takže je bez něj auto o tři desetiny pomalejší?
HK:
Možná ne o tolik, protože bez něj můžeme vůz lépe nastavit a jinak rozložit hmotnost, takže je auto rychlejší. Ale celkově není tak rychlé, jako s ním. Je to kompromis.

Martin Whitmarsh v Silverstonu prohlásil, že to byl pro tým jeden z nejlepších víkendů, protože jste poznali, kde jsou problémy vozu a jak je vyřešit. Souhlasíte s tím, že už víte, co je špatně?
HK:
Myslím, že ano. V Silverstonu jsme opět změnili proudění vzduchu kolem vozu, měli jsme problémy v zadní části s prouděním v určitých místech při určitých rychlostech. Většinu problémů, které jsme měli, jsme v Silverstonu vyřešili. Pro tým to byla důležitá ukázka, kterým směrem se vydat. Tento víkend má Lewis úplně novou podlahu a modifikovanou karoserii. Snad uděláme solidní krok dopředu, ale musí se to nejprve potvrdit na trati.

Proč má nový aerodynamický balík jen Lewis?
HK:
Myslím, že pro oba vozy bude připravený teprve ve Valencii. Zatím máme jen jeden. Tým tak má příležitost zjistit, jestli jde vývoj správným směrem. Ve Valencii pak budeme mít oba ještě lepší řešení, proto má Lewis nový balík.

Jak se cítíte, když jste nedostal ten balík vy?
HK:
Určitě to není ideální. Pro mě je teď důležité podat co nejlepší výkon a dosáhnout dobrého výsledku. Ale Lewis je šampion, takže dostane nové díly jako první. Snad díky tomu získám výhodu v příštích závodech.

Ale nemělo by být zacházení s oběma jezdci stejné?
HK:
Ano, ale myslím, že to tým udělal správně. Nebylo možné pro tento závod připravit dva balíky, museli se snažit, aby byl hotový jeden. Podlaha je ještě v Anglii a dorazí možná až v pátek odpoledne. Tým se opravdu snažil. Samozřejmě bych to měl rád na svém voze, ale myslím, že z toho budeme profitovat v dalších závodech i v příštím monopostu.

Podílíte se na vývoji příštího vozu?
HK:
Trochu. Je pár základních věcí, které se musí pro příští auto nastavit, jako třeba pozice sedadla. Máme v továrně kostru, takže můžeme pracovat na různých věcech pro příští vůz. Ověřujeme výhled z něj, rozměry, jak se do něj vejdu a další věci. Začali jsme už před několika týdny. Ale detailní práce pro mě ještě nezačala.

Jaké jsou vaše plány pro příští rok? Máte už smlouvu, nebo existují nějaké jiné možnosti?
HK:
McLaren má opci, která vyprší na konci tohoto měsíce. Mým cílem je zůstat u McLarenu, uvidíme, co přijde. Samozřejmě se ohlížím i po jiných možnostech, ale momentálně chci zůstat tady.

Jaké jsou vaše šance?
HK:
To nevím, musíte se zeptat Martina Whitmarshe, nebo týmu. Chci jen dělat svou práci, odvést nejlepší výkon a zajistit, že tým nebude mít lepší alternativu. Doufám, že nerozhodne politika, ale výkony a tvrdá práce. Ale víc nezmůžu. Je lepší na to moc nemyslet, mým úkolem je dokončit závody co nejlépe, myslím, že minule byl základ docela dobrý. Škoda, že jsem ho nakonec nedokončil, pokusím se o to tento víkend. Cítím, že jsem tento rok udělal velký pokrok a jsem v dobré pozici. Ale s týmem jsem ještě seriózně příští rok neprobíral.

Má při rozhodování o jezdcích slovo i Ron Dennis, nebo je to jen na Martinu Whitmarshovi?
HK:
Myslím, že o tom rozhodují společně Martin a Norbert Haug. Také do toho zasahuje správní rada. Nevím, jestli má slovo i Ron, ale myslím, že má dost práce s automobily.

Vídáte vůbec Rona?
HK:
Ano, párkrát jsem ho v továrně viděl. Pracuje na jiných projektech, ale je ve stejné budově. Soustředí se na P11 (nové auto), viděl jsem ho a prohodili jsme pár slov, ale je stále příliš zaměstnaný. Jinak se nevídáme.

Kimi Räikkönen pojede finskou rallye. Chtěl byste to také zkusit?
HK:
Rozhodně ano! V mém příštím kontraktu, ať už bude s kýmkoliv, se pokusím vyjednat možnost účastnit se v zimě nebo při delších přestávkách i jiných sportů. Rallye by byla skvělá. Mám doma na počítači docela dobrý simulátor.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy