Red Bull Racing má téměř za sebou těžkou druhou polovinu letošní seóny. Jejich nejvyšší šéf Christian Horner nikdy nepochyboval o správnosti směru, kterým se jejich vývoj ubíral. Do konce roku zbývá poslední závod, a tak se díky omezeným zdrojům již pevně soustředí na rok 2009, kde mohou namíchat vítězný koktejl složený z těchto ingrediencí: "odmrazený" motor Renault, na kterém byly povoleny úpravy pro zvýšení výkonnosti; další šasi z péra jednoho z nejlepších konstruktérů - Adriana Neweyho, zkušeného pilota Marka Webbera a jednoho z největších talentů současné F1 - Sebastiana Vettela.
Christiane, Red Bull měl dobrý vstup do sezóny a vypadalo to, že bude čtvrtou silou na startovním roštu. Pak se ale výkonnost trochu vytratila. Co se stalo?
Až do Silverstonu vše klapalo. Tam jsme přijeli na čtvté pozici v šampionátu, když jsme bodovali ve všech závodech krom Melbourne. Od Silverstonu jsme získali už jen pár bodů a to je frustrující. Je těžké ukázat prstem na jednu věc. Byli jsme zapleteni do mnoha kolizí a tak nám hodně bodů uteklo. Pak už se nám nic nedařilo. Na bedně jsme mohli být v Monze, podivné problémy s převodovkou nám zničili závod v Singapuru, kde jsme mohli být druzí. Měli jsme hodně takových příhod a těžce jsme za to zaplatili.
Red Bull Technology zásobuje váš tým i Toro Rosso. Čím to je, že Neweyho návrh funguje lépe u nich než u vás?
Za to mohou dvě věci. Jednak tým STR dělá velmi dobře svou práci, jelikož rozdíly mezi šasi jsou absolutně zanedbatelné. A také mají mimořádně dobrého pilota, jenž svým výkonem ve druhé části sezóny šokoval. Když srovnáte výsledky Sebastiana s Markovými, dopadne dost dobře (Vettel zatím nasbíral 30 bodů, Webber 21 bodů - pozn. autora). Sebastian se stal skutečně hvězdou a víme, že auto vyvinuté Adrianem a jejich týmem je dobrým vozem.
Zakončit sezónu na sedmé příčce v poháru konstruktéru, to se dá těžko překousnout. Jak moc velké zklamání to je?
Jsme velmi zklamáni. David (Coulthard) měl naneštěstí špatný rok. Nic se mu nedařilo. Před touto sezónou měl pouze pár nehod v Red Bullu. Tento rok to už bylo deset a to nás i Davida přišlo velmi draho, co se týče bodů. Až příliš často jsme spoléhali na jedno auto a to bylo pro nás těžké. Není to to, co bychom chtěli a pokud jde o budoucnost - opravdu se těšíme na spolupráci se Sebastianem a na příští rok.
Hovoří se o povolení úprav na motorech, jejichž vývoj byl zmražen. Red Bull pohání agregáty Renaultu - pomohlo by vám tyto úpravy pro příští ročník?
Mezi motory jsou určitě rozdíly. Renault pojal zmražení do puntíku. Probém je, že by za to byl penalizován dalších 5 let, což by bylo pro kteréhokoliv výrobce těžko snesitelné. FIA v tomto jedná odpovědně - mají všechny čísla, všechny informace. Jsem si jist, že na to správně zareagují.
Poškodilo italské vítězství Sebastiana Vettela Red Bull a pokud ano, jak?
Ne, to vůbec ne. Oba týmy sdílí stejné zdroje a byl to očividně skvělý výsledek i pro Red Bull. Nesmíte zapomenout, že z 600 lidí v Milton Keynes jich 550 pracuje na obou vozech, a to nejen návrháři. Sebastianovo vítězství v Monze ukázalo, že se ubíráme správným směrem v našem vývoji. Bude na nás, jak toho využijeme v roce 2009.
David se připravuje na novou kariéru mimo závodní kokpit. Nezkoušeli jste posunout Vettala do Red Bullu o něco dříve, ještě před závěrem letošní sezóny?
David s náma začal sezónu a bylo vždy jasné, že ji zakončí až projetím šachovnicové vlajky v Brazílii.
Jaký máte cíl pro poslední závod v Brazílii? Šahngaj byla přeci jen zklamáním, když Markův dobrý výkon v kvalifikaci zastínila penalizace a posun o 10 míst kvůli výměně motoru.
Cílem pro poslední závod je dojet s oběma vozy na bodech. Bude to Davidův poslední závod jeho dlouhé a úspěšné kariéry. Tým se bude snažit, seč bude moci, abychom v Brazílii získali nejlepší možný výsledek.
Co přinese Vettel - rozhovor s Ch. Hornerem
Red Bull Racing má téměř za sebou těžkou druhou polovinu letošní seóny. Jejich nejvyšší šéf Christian Horner odpověděl na pár otázek týkajících se Red Bullu, Toro Rosso i pilotů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše