Jak to bylo ve Španělsku s Wehrleinem? Tým vysvětluje důvody penalizace

Pascal Wehrlein přivezl Sauberu letošní první body - a mohlo jich být i více | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber se loni trápil a nechybělo mnoho, aby se propadl na poslední, nedobře honorované místo v Poháru konstruktérů. Málem ho tehdy potopil Pascal Wehrlein na Sauberu. Stejný pilot nyní přivezl švýcarskému týmu nejlepší umístění od předloňské Grand Prix Ruska.

Tehdy to byl Felipe Nasr, kdo dokázal vyjet šesté místo. Od té doby tahal Sauber za kratší konec, navzdory tomu, že v minulé sezóně na jeho stranu přišel kvalitní sponzor Longbow Finance. Nyní se tedy zdá, že se tým z Hinwilu začíná opět probouzet k lepším výsledkům. A to mohlo být ve Španělsku ještě veseleji.

Pascal Wehrlein, stejně jako Ericsson, vsadil na jednu zastávku v boxech a po třetině závodu se prokousal na chvíli až na páté místo. Většinu závodu však obhajoval sedmou příčku a zvláště Carlos Sainz jr. z něj musel být nešťastný, protože se před skvěle bránícího mladého Němce nedokázal dostat. To už bylo avizováno, že pilot Sauberu dostane pětivteřinovou penalizaci, protože nezajel do boxů způsobem, který vyžadují pravidla. Příčinou bylo vyslání virtuálního safety caru po kolizi Vandoornea s Massou.

"Pascal je výborně. Je to smutné, že povolání do boxů přišlo pozdě a kvůli němu pak dostal onu penalizaci. Šlo o zlomek vteřiny, pokyn se opravdu maličko opozdil, ale přesto dokázal alespoň takhle zareagovat. Nemá smysl plakat nad tím, co mohlo být. Jsme spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli," prohlásila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová.

"Je škoda, že Pascal dostal trest, na zastávku v podobném čase jsme mysleli. Ale kolem VSC bylo trochu zmatků a prodlev, když byl režim ohlášen, nacházel se jeho vůz prakticky na hraně vjezdu do boxů, takže pokyn jsme mu dali pozdě - to by také důvod, proč minul jeden vytyčený kužel," vysvětlil situaci Xevi Pujolar, vedoucí traťového provozu týmu Sauber.

Pascal Wehrlein měl důvod k úsměvu, i když to mohlo být ještě lepší | foto: Sauber Motorsport AG

"Dostal jsem pokyn, když už jsem prakticky najížděl do poslední zatáčky, ale i když jsem věděl, že ten příkaz přišel pozdě, bylo důležité, abych se dostal dovnitř. Minul jsem jeden patník, ale kdybych zůstal na trati, tak by mě předjeli všichni ti, které jsem předtím zdolal a šance na body by byla pryč, tohle byla moje poslední šance. S nějakým trestem jsem počítal," uvedl svou verzi prohřešku Wehrlein.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy