Giovinazzi se hluboce kaje, nicméně by rád ještě dostal přiležitost

Antonio Giovinazzi lituje svého selhání v Číně | foto: Sauber Motorsport AG

Dvakrát blesk na jedno místo neuhodí, ale italská naděje Antonio Giovinazzi dokázal, že ve Formuli 1 podobné pravidlo neplatí. Jeho dva karamboly dělilo necelých 24 hodin a mladík samozřejmě cítil obrovské zklamání a vůči týmu trpěl pocitem viny.

Přitom před dvěma týdny svým debutem naznačil, že by mohl být velkou nadějí pro Itálii, která už nějaký ten pátek na kvalitního pilota v F1 čeká. Náhradník za Pascala Wehrleina, který má stále potíže po svém lednovém karambolu v Race of Champions, sklidil za svůj výkon korunovaný 12. místem slibná hodnocení. 

Stačilo však dvakrát najet na zlom před cílovou rovinkou na trati v Šanghaji a dobrý dojem byl ten tam. Nejenže si nepohlídal pro něj kritické místo a notně pocuchal svůj sauber na prakticky identickém místě, ještě navíc si vysloužil nelichotivá slova od svých soupeřů - zejména Grosjean byl v obou případech tím, kdo na Giovinazziho nehodu nějakým způsobem doplatil.

"Nebyl to můj víkend. V kvalifikaci jsem chyboval a v závodě jsem přešel příliš brzy na suché pneumatiky. Když jsem najížděl na cílovou rovinku, chytil jsem na malý okamžik aquaplaning a ihned ztratil vládu nad vozem. Musím se omluvit klukům, kteří po kvalifikační nehodě pracovali celou noc a odvedli úžasnou práci, ještě jednou se chci za svou chybu omluvit. Pro mě nyní bude prioritou zrušit vzpomínky na tento víkend a pokračovat v práci, doufám, že se příště předvedu jako mnohem silnější," sypal si Giovinazzi popel na hlavu.

Antonio Giovinazzi v Číně dvakrát připravil mechanikům práci navíc | foto: Sauber Motorsport AG

Naskýtá se otázka, proč Giovinazzi měnil pneumatiky, když podle svého výroku bylo na slicks ještě příliš brzo? Ital přiznává, že navzdory tomuto přesvědčení se rozhodl on sám během režimu virtuálního safety caru v důsledku vyjetí z trati v podání Lance Strolla.

"Původně jsem si myslel, že bychom začali s pneumatikami do sucha, ale nakonec jsem to posoudil jako přílišné riziko, nazuli jsme proto pneu do přechodných podmínek. Když potom nastal režim VSC a trať začala osychat, rozhodl jsem se pro výměnu. Možná to bylo poněkud brzy, ale třeba Sebastian Vettel šel také na slicky," hledá Antonio pro své jednání nějakou obhajobu.

Jako další příčinu svého selhání vidí Giovinazzi malý počet kilometrů, který v čínském závodním víkendu absolvoval kvůli nepřízni počasí. Sám nad sebou neláme hůl; i když ohledně návratu Pascala Wehrleina nadále panují dohady a Ital netuší, zda ještě dostane příležitost v Bahrajnu.

"Chyboval jsem a musím se z toho poučit. Po tom, co se stalo v Číně, by bylo asi lepší ukončit své působení u Sauberu po Melbourne, ale doufám, že dostanu ještě další příležitosti, abych ukázal, že v Albert Parku nešlo jenom o náhodu," dodává pilot juniorky Ferrari.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy