Byli jsme překvapeni, kolik výkonu jsme získali v roce 2016, zní z Renaultu

Rémi Taffin - šéf vývoje motoru týmu Renault | foto: Renault Sport F1

Roky 2014 a 2015 byly v podání pohonných jednotek Renault jaksi vyprahlé. Nedostávalo se výkonu a ani spolehlivost nebyla předností šestiválcových hybridních agregátů. Proto byli u francouzské značky překvapeni, jak se situace v loňském roce změnila.

Šéf vývoje motorů Rémi Taffin to potvrzuje. Do jisté míry jde o následky několika událostí, především většího toku investic, solidním startem do sezóny a využití aktualizací v jejím průběhu. Ačkoliv vlastní tým po převzetí Lotusu měl díky pozdnímu termínu transakce určité potíže, zástavu zdvihl Red Bull a výsledkem bylo druhé místo za bezkonkurenčním Mercedesem. Například italská Monza, proslulá vysokými rychlostmi, byla pro posouzení výkonu Renaultu dobrým barometrem, kde byly vozy s francouzskými motory velice silné jak v kvalifikaci, tak v závodě i v oblasti maximální rychlosti.

"Svým způsobem jsme překvapeni, že došlo k takovým změnám, ale s ohledem na vyvíjející se situaci by to zase tak velké překvapení být nemělo. Opravdu se nám náš produkt podařilo zlepšit, je spolehlivější, můžeme ho dál rozvíjet a dostat z něj maximum," komentuje Taffin situaci pro server Autosport.

Red Bull byl pro Renault největším želízkem v ohni | foto: Pirelli

Právě spolehlivost byla v uplynulé sezóně základním kamenem úspěchu Renaultu. Například Daniel Ricciardo nezaznamenal během sezóny ani jedno odstoupení, Verstappen odpadl jen v jednom případě (GP USA). Tato skutečnost hodně posílila osazenstvo továrny ve Viry-Châtillon.

"Rostoucí spolehlivost umožnila zaměstnancům pracovat s »otevřenou myslí«, být kreativnější a postupovat kupředu. Už se nemuseli s obavou ptát, co bude zítra, mohli myslet víc dopředu. Jde o to si vypracovat v zimě plán a pak podle něj postupovat a vydolovat takový výkon, jakého jste schopni. Proto jsme s uplynulým rokem spokojeni. I když vím, že je před námi ještě plno práci, v současnosti už máme silnou základní linii," pokračuje Taffin.

Šéf vývoje motortů zdůrazňuje přístup svých podřízených a kladně hodnotí skutečnost, že loňské výsledky přispěly v hojné míře k návratu důvěry do řad zaměstnanců ve Viry-Châtillon.

"Nikdy jsme nepřestali táhnout za jeden provaz, ale nyní mohu konstatovat, že se vrátila důvěra. Když si řeknete »Postaráme se o větší výkon« a povede se vám skutečně tento záměr přenést na trať, pak je vaše práce úspěšně naplněna. A zmizí všechny otazníky typu »budeme schopni toho dosáhnout«? Taková záležitost dokáže povzbudit a je to přesně ten druh pobídky, která nás nutí pokračovat v další práci a zisku co největšího výkonu," dodává Taffin.

Daniel Ricciardo v kvalifikaci na Monze | foto: Red Bull Content Pool

Srovnání údajů z GP Itálie v posledních dvou sezónách:

KVALIFIKACE - Pole-position:
2015: Hamilton - Renault +2,221 vteřiny (Sainz jr.)
2016: Hamilton - TAG Heuer +1,254 vteřiny (Ricciardo)

ZÁVOD:
2015: 8. místo - Ricciardo, ztráta 1 kolo na vítěze
2016: 5. místo - Ricciardo, ztráta +45,295 vteřiny na vítěze

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST:
Kvalifikace 2015: 340,9 km/h (Kvjat -13,4 km/h)
Kvalifikace 2016: 352,2 km/h (Magnussen -5,4 km/h)

Závod 2015: 347,9 km/h (Verstappen -10,4 km/h)
Závod 2016: 356,4 km/h (Ricciardo -2,6 km/h)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy