V těch se říká, že tým může do testů nasadit pilota, který absolvoval dvě nebo méně Grand Prix, pak může strávit v kokpitu vozu dva dny v libovolném sezónním testování. Tato možnost už ale pro Wehrleina i Ocona neplatí.
Proto se Mercedes zaměřil na osmnáctiletého Brita George Russella, který dva roky účinkoval v evropské Formuli 3 a nyní se bude pokoušet uspět v GP3 v týmu ART Grand Prix, který je pasován za jednoho z velkých favoritů.
"Je skvělé být součástí juniorského týmu Mercedesu. Je to neuvěřitelná příležitost, mít podporu týmu, který dal Formuli 1 poslední tři mistry světa. Začal jsem s týmem spolupracovat na simulátoru a je mi jasné, že jsem se setkal s nejlepšími lidmi v oboru, pomohou mi rozvinout se nejen jako pilot, ale i člověk," nadšeně komentuje situaci Russell.
"George prokázal impozantní formu v juniorských kategoriích, bedlivě jsme jej až do této chvíle sledovali. Je ještě příliš brzo hovořit o jeho další kariéře, nicméně už prokázal hodně velký potenciál," prohlásil o Britovi Toto Wolff.
Testy mladík zaručené nemá
Přestože je Russell od čtvrtka 19. ledna, kdy bylo jeho angažmá oznámeno, jediným členem německého týmu, který může jako mladý pilot testovat v sezónních jízdách F1, mladík vůbec nebere jako samozřejmé, že onu příležitost dostane. Ostatně sám prohlásil, že závazky k týmu ART Grand Prix v GP3 mu tak jako tak nedovolí se zúčastnit testů v Bahrajnu.
"V tomto režimu jsem jediným pilotem, který nemá angažmá v F1, ale stát se může cokoliv. Teď se chci zaměřit na svou práci. Jsem v hledáčku týmu, ale to ještě neznamená, že mám vyhráno. Musím se soustředit na veškeré úkoly. Bahrajn koliduje s podnikem GP3, takže je mnohem pravděpodobnější, že se svezu při druhém testu v Silverstone. Chci být fyzicky připraven, kdybych měl do auta usednout, ale zatím to není priorita v mém programu. Moje hlavní pozornost se zaměřuje na GP3, tento šampionát chci vyhrát," vysvětluje Russell.
Otevře mu titul cestu do F1?
Russell uznává, že případný úspěch v nižší kategorii, konkrétně v GP3, mu může zaručit postup do F1. Kráčel by tak ve stopách posledních dvou mistrů Estebana Ocona a Charlese Leclerca. Ačkoliv mu nikdo neklade za cíl napodobit své předchůdce v týmu ART, sám Russell si je vědom důležitosti úspěchu pro případný postup do F1.
"Co se týče péče o mladé piloty, Mercedes je určitě nejlepší. Stačí se podívat na Estebana Ocona a Pascala Wehrleina, jakou dostali příležitost. Esteban vyhrál GP3, Pascal zase DTM, odvedli skvělé výsledky a chopili se šance. U mě vše závisí na letošním roku. Pokud odvedu dobrou práci, věřím, že se o mě Mercedes postará. Mým cílem zůstává F1, ale to je dlouhodobá záležitost, momentálně se chci maximálně zaměřit na GP3. Kvjatovi s Bottasem se to povedlo, Ocon čekal jen půl roku. Myslím, že není důvod, proč bych nemohl skočit z GP3 rovnou do F1. Je to jen otázka správného načasování - ve vhodnou dobu, kdy je nějaké místo k dispozici," dodává Russell.