Co se skrývalo za prvními body Sauberu

Felipe Nasr v Brazílii přivezl týmu tolik potřebné body | foto: Sauber Motorsport AG

Když se po převzetí týmu ze strany nového majitele Longbow Finance hovořilo, že by Sauber měl do konce roku ještě získat nějaký bod, aby zachránil nepovedený ročník, mnoho příznivců F1 tomu nevěřilo. Ale poslední výsledky byly pro švýcarský tým nadějné.

Jestliže už po kvalifikaci mnoho zúčastněných tvrdilo, že počasí může výrazně ovlivnit Grand Prix Brazílie, pak její průběh prokázal, že jejich odhady byly správné. Felipe Nasr se dokonce třikrát dostal na šestou pozici a celkově na ní strávil 18 kol. Od 60. kola však začal postupně klesat a jak uvedl traťový šéf Xevi Pujolar, na boxové zídce týmu zavládly "hodně těžké" chvíle. Ve hře totiž bylo desáté místo v Poháru konstruktérů.

Čtyřiadvacetiletý Brazilec srdnatě bojoval, ale proti soupeřům s lepšími pneumatikami neměl moc šancí. Na šesté místo se dostal poprvé díky výměnám pneumatik některých soupeřů mezi prvním a druhým přerušením.

Deváté místo slavili u Sauberu jako vítězství | foto: Sauber Motorsport AG

"Jak naše pneumatiky stárly, bylo to pro Felipeho stále těžší. Snažil se udržet odstup od soupeřů a zvládat stálé tempo, ale zejména v závěru okruhu to bylo stále nebezpečnější. Pro nás bylo lepší zůstat až do konce na mokrých pneumatikách a udržet si pozici. Když na Felipeho začala dorážet rychlejší auta, říkali jsme mu »Neboj se, nech je předjet«. V posledních deseti patnácti kolech už to bylo hodně problematické, protože jsme viděli, že piloti jako Alonso jsou o hodně rychlejší, ale Ocon a Kvjat je trochu zbrzdili, takže nám to pomohlo. Naši inženýři pořád s Nasrem komunikovali, já měl v posledním kole obrovský strach, aby se s naším autem nic nestalo, nemluvil jsem, dokud nepřejelo cílovou čáru," popisuje okamžiky z Interlagosu Pujolar.

Bývalý inženýr Maxe Verstappena z dob u Toro Rosso byl prvním zvučnějším jménem, které se objevilo na soupisce Sauberu poté, co byl v létě oznámen nový majitel týmu. Katalánce vzápětí následovali Nicolas Hennel de Beaupreau (šéf aerodynamiky), dále Ruth Buscombe coby inženýrka strategie (k Sauberu přišla od Haasu) a poslední posilou je technický ředitel Jörg Zander, který začne působit ve své funkci příští sezónu. 

Jednou z nově příchozích je inženýrka strategie Ruth Buscombe | foto: Sauber Motorsport AG

"Došlo k určitému vývoji vozu a naší práce celkově. Snažíme se ji pozměnit podle zkušenosti, které měli nově příchozí v jiných týmech. Pořád je co dohánět a dělat. Je dobré, že se první pokroky projevují, ale pořád bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne. V příští sezóně musíme udělat velký posun kupředu, a já se domnívám, že na něj opravdu máme," domnívá se Pujolar. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy