V čem je hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem? Horner zná odpověď i řešení

Horner touží po podobných možnostech, jako má Mercedes | foto: Red Bull Racing

Už třetí rok se vozy Mercedes těší komfortnímu náskoku. Od roku 2014 absolvovaly Stříbrné šípy 56 Grand Prix a pouze v osmi nevyhrály. Takovou dominanci svět F1 v podobném měřítku nepamatuje. Co je jednou z hlavních příčin, že Mercedesy prchají "zbytku světa"?

Letos (podobně jako v roce 2014) narušuje hegemonii stuttgartské automobilky Red Bull. Podle jeho činitelů je jedním z nejpodstatnějších rozdílů kvalifikační mód motorů, který pilotům umožňuje zvýšit výkon až natolik, že si před největšími soupeři vypracují náskok až tří desetin na kolo. V závodním režimu už není převaha tak výrazná, ale kvalifikační základ je většinou nejlepší výchozí pozicí.

"Víme, že mají v kvalifikaci náskok dvou až tří vteřin na kolo, což je pro nás velmi nepříjemné. Ale v závodě se jim stále více a více přibližujeme. V tomto směru bych se nebál hovořit o stažení náskoku. Pokud se podíváte na poslední závod, žádný velký rozdíl mezi námi a nimi nebyl, navíc Mercedesy s ohledem na stále otevřený boj o mistrovský titul určitě nejely na údržbu. Proto je povzbudivé, že jsme schopni s nimi držet krok než abychom je sledovali z uctivé vzdálenosti. V tomto směru jsme se letos posunuli hodně kupředu," pokouší se definovat stav věcí Christian Horner.

Navzdory této mnohem příznivější situaci si je šéf Red Bullu vědom skutečného stavu věcí a nepředpokládá, že by rakouský tým  byl schopen Mercedes porazit v přímém souboji. 

Uvidíme podobný obrázek v následující sezóně častěji? | foto: Red Bull Content Pool

"Mercedes vyhrál až na dvě výjimky všechny závody v letošním roce, proč by tedy neměl v posledních třech Grand Prix sezóny? Nám jde o to, abychom si byli jistí pozicí, ve které můžeme využít jakéhokoli jeho klopýtnutí. Nacházíme se v posledních závodech šampionátu, takže si lze dobře představit, jaké napětí mezi oběma piloty panuje. Takže chceme zaumout pozici, abychom těžili právě z každého momentu jejich souboje," pokračuje Horner.

Už příští rok se Renault hodlá při modernizaci motoru v rámci nových pravidel pro sezónu 2017 zaměřit na eventualitu kvalifikačního režimu svých pohonných jednotek, o nějž Horner usiluje. 

"Pracují na tom. Chtějí dosáhnout toho, abychom z motoru dostali víc, pokud se to povede, budeme se nacházet blízko stavu, kde jsme byli s osmiválci. Naproti tomu vůbec nemám ponětí, co přinesou aerodynamické úpravy. Pro každého je to začátek s čistým listem, ale také oblast, ve které jsme byli v minulosti dost silní. Ale nelze odhadnout, kdo bude mít v zásobníku pověstnou stříbrnou kulku z hlediska nových pravidel, pochopitelně bychom byli rádi, aby se jednalo o nás," končí Horner.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy