Mercedes doufá, že poruší v příštím roce nepsané pravidlo

Továrna na F1 motory Mercedes v Brixworthu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Zavzpomínejme na všechny významné přerody a změny v pravidel v poslední době a k jakému posunu sil ve startovním poli došlo. Pro příští rok se chystají významné změny v oblasti aerodynamiky a svět F1 se ptá, zda se bude historie opakovat.

Vraťme se ke dvěma významným změnám v oblasti technických předpisů, která vyměnila na piedestalu F1 působení dominantních týmů. V roce 2009 skončila převaha stájí McLaren a Ferrari, když se na scéně objevil Brawn GP s inovativním konceptem dvojitého difuzoru. Když bylo toto technické řešení nejdřív soupeři okopírováno a poté zakázáno, vyšvihl se do popředí Red Bull. V tomto případě až tak nelze mluvit o celkové nadvládě, protože byly případy kdy Vettel "zachraňoval" titul v posledním závodě, ale až do roku 2014 získal čtyři tituly v řadě. Pak nastala éra Mercedesu.

Soupeři proto doufají, že další změna pravidel - širší vozy, pneumatiky a revidované aerodynamické předpisy - konečně zbaví Formuli 1 nadvlády Mercedesu, ale šéfinženýr Aldo Costa vidí možnost, jak konečně prolomit trend v F1.

"Jak bylo řečeno, změna pravidel bude hodně velká a dotkne se mnoha aspektů. Víme, že je před námi něco hodně velkého, skutečná výzva. Rádi bychom byli týmem, který ono nepsané pravidlo naruší - že s novými předpisy přijde i nový lídr. Opravdu bychom to rádi dokázali, ale bude to samozřejmě nesmírně těžké," prohlásil Costa po Grand Prix Itálie.

Costa věří, že Mercedes poruší nepsané pravidlo | foto: Mercedes AMG F1 Team

Ačkoliv dojde k dramatickým změnám v oblasti šasi, motor ve své podobě zůstane nezměněn, což znamená, že v oblasti výkonu pohonné jednotky by si měl Mercedes svou výhodu zachovat. V Grand Prix Belgie došlo k další inovaci a přestože má stále prostor ohledně využití vývojových žetonů, Costa oznámil, že turbo V6 lze považovat za dobrý základ pro další progres v následujícím roce.

"Zhodnotili jsme vývojové kroky v letošním roce. Ještě nejsme plně rozhodnutí, co uděláme v následující sezóně, ale snažíme se najít nové položky pro letošní vývoj pohonné jednotky, která bude dobrým výchozím bodem pro následující ročník mistrovství F1," dodal Costa.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy