Zájem o F1 v Kanadě stoupá, potvrzují to čísla za loňský rok

Diváci projevují o F1 mírně zvýšený zájem | foto: Williams F1 Team

S blížící se Grand Prix Kanady se objevují i oficiální čísla, jak si závody F1 v zemi javorového listu stojí. Přestože kolébka hokeje nemá v současné době ve startovním poli domácího pilota, sledovanost závodů pozvolna stoupá.

Stanice RDS loni odvysílala pro frankofonní fanoušky více než 200 hodin přenosů a záznamů. Pokryla každou kvalifikaci a závod, pouze některé volné tréninky do vysílání nebyly zařazeny. Společnost TSN se zaměřením na anglicky mluvící příznivce vykázala menší porci televizní podívané - přesně 141 hodin. Po kanadské Grand Prix byl nejsledovanejším podnikem závod v Itálii.

Údaje se týkají roku 2015 a byly zveřejněny v globální zprávě F1 Media. Podle ní jde o vzestupný trend a nikoli jen přechodnou záležitost. Oproti roku 2014 poskočila sledovanost o 25 %, takže F1 sleduje po celou sezónu průměrně 2,8 milionů diváků. A další posun proběhl v roce 2015, nárůst o 17,9 % znamenal zvýšení počtu diváků na 3,3 milionů.

Je zajímavé nahlédnout do zákulisí, jak takové sčítání vlastně probíhá. Jako typický divák je brán ten, který sleduje nepřetržitě minimálně 15 minut nějakého přenosu. Takže pokud se někdo díval čtvrt hodiny, je započítán jednou stejně jako ten, kdo odkoukal dejme tomu 15 hodin. Pak je tu ještě další údaj - kumulativní sčítání diváků. Firma Repucom započítává jako "nový přírůstek" každého, kdo se na F1 dívá opakovaně. Takže fanoušek, který sleduje všech 21 Grand Prix, a sleduje tři tréninky, kvalifikaci a závod, přispívá do kumulativního výsledku nikoli jako jeden divák, který se 105krát díval na F1, ale 105 "položkami".

Kanadská Grand Prix se zařadila na třetí místo co do sledovanosti | foto: McLaren

Podle tohoto kumulativního přístupu sledovalo v loňském roce Formuli 1 v Kanadě 17,9 diváků, což představuje 1,2 % z celosvětového počtu 1,5 miliardy diváků. Toto číslo posouvá Kanaďany před diváckou obec v Belgii, Čínu, Japonsko a Rusko. Zajímavé jsou také údaje ohledně kanadské Grand Prix, u níž kumulativní globální počet dosahuje výše 90,5 milionů diváků, což představuje 6 % z celosvětové sumy. Montreal se tak umístil na pomyslném bronzovém stupínku za Grand Prix Bahrajnu a USA a značně převýšil globální průměr, který vykazuje 79,6 milionu diváků na jeden závod sezóny 2015. 

Jde vcelku o logický důsledek postavení Grand Prix Kanady v kalendáři F1, která je de facto zařazena do evropské série. Formule 1 má na nejstarším kontinentu stále nejvyšší fanouškovskou základnu - podle Repucom stojí na samotném vrcholu Německo s 269,2 milióny kumulativních diváků. Navíc, ačkoliv se Grand Prix Kanady nevysílá v tradičním evropském čase 14:00, zařazení do hlavního večerního vysílacího času v Evropě láká hodně fanoušků a jejich počet narůstá i proto, že nemusí spěchat k televizoru z víkendových aktivit. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy