Heineken by mohl změnit přístup fanoušků k F1

Ecclestone na začátku června prozradí už dlouho tušené | foto: Red Bull Racing

Už jsme ono přísloví na našich stránkách použili několikrát, protože ač staré, je stále platné. Nové koště dobře mete a to samé si slibují špičky od nového globálního sponzora, který by měl být už brzy oficiálně představen

Tedy upřímně řečeno, jméno holandského obřího pivovaru zatím nebylo oficiálně vysloveno a dokonce kvůli předčasnému odhalení padaly ostré výtky (čtěte zde). Nicméně Bernie Ecclestone svolal na čtvrtek 9. června, tedy v předvečer prvního tréninku na Grand Prix Kanady, oficiální tiskovou konferenci, na níž oznámí uzavření dohody s novým globálním partnerem Formule 1. 

Pokud někdo oznámí, že určitá informace vejde ve známost až po určitém datu, s železnou pravidelností se tato dostane mezi lid podstatně dříve. Pokud něco není tajné, nikoho to nezajímá, má-li nějaká zpráva nálepku TOP SECRET, obvykle se počítá na hodiny, za jak dlouho po takovém označení se stane veřejnou. Jinak tomu nebylo ani s Heinekenem. Už jsme uvedli, že oficiálně ještě nebylo řečeno nic, ale světem F1 už sviští informace, že se Ecclestone s Heinekenem domluvil na sedmiletém kontraktu ve výši 250 milionů dolarů.

Dovolte malé představení

Když v roce 1863 Adrian Gerardus Heineken koupil pivovar z 16. století, situovaný v centru Amsterdamu, málokdo tušil, že z něj vyroste gigant ve výrobě zlatavého moku, jehož pozice na světovém trhu momentálně představuje bronzovou příčku. Pivo Heineken dostanete ve 120 zemích světa, proslul agresivní mediální kampaní, nejvíc viditelné ve fotbale a v tenisu.

Společnost expandovala rovněž na tuzemský trh, kde proslula tvrdým postupem proti místním pivovarům. Strategie Heinekenu je taková, že zachovává tradiční značky, ale bez váhání likviduje méně prosperující a malé pivovary. Tak se stalo v Kutné Hoře, Znojmě, Lounech a Krásném Březně, na Slovensku zlikvidoval koncern výrobu piva v Martině, Rimavské Sobotě a Nitře.

Vše pro fanoušky

Heineken je podle odborníků tím subjektem, který by měl v F1 rozvířit "čerstvý vítr". Hodně se v této souvislosti hovoří o sociálních médiích a interakci s fanoušky. Heineken je znám svou tvrdou prací ohledně sponzorských aktivit, takže se dá předpokládat, že v případě F1 bude mnohem lépe využívat globálních apelů než předtím. 

Je ostatně známo spojení pivovaru s účasti v milionářské fotbalové Lize mistrů, což podle finančních odborníků může být dobrý výchozí bod pro prácí v F1. Jako typický příklad je uváděna reklamní kampaň Dilemma, na jejímž základě by se mohla spustit podobná záležitost i v F1.

To všechno jsou ale zatím pouze dohady, protože zatím není jasné, co vlastně Heineken pro F1 plánuje. Očekávané kroky se veřejnost dozví právě až na zmíněné konferenci 9. června před Grand Prix Kanady. Do té doby můžeme setrvávat ve světě představ.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy