Tost: Kvjat může v roce 2017 bojovat o titul

Daniil Kvjat má podle svého bývalého šéfa mistrovský potenciál | foto: Red Bull Content Pool

Šéf týmu Scuderia Toro Rosso Franz Tost si myslí, že kvality ruského pilota jsou natolik vysoké, že už příští rok může být mezi adepty na boj o mistrovský titul. Myslí si to i navzdory několika nehodám, které měl Daniil v loňském roce.

Kvjat, který v dubnu oslaví dvaadvacáté narozeniny, strávil svou první sezónu v F1 právě v Tostově týmu. Skončil na 15. místě se stejným bodovým výsledkem jako Romain Grosjean, jen se umisťoval hůře - za ním na bodovaných příčkách skončili už jen Pastor Maldonado a Jules Bianchi. Tost si byl přesto kvalitami rodáka z Ufy jist.

"Pokud bych byl šéf špičkového týmu, tak bych ho pro rok 2017 okamžitě angažoval. Jsem totiž přesvědčen, že v té době už bude připraven vyhrávat závody a bojovat o mistrovský titul. Má k tomu všechny předpoklady, které pro vítězství v Grand Prix nebo šampionátu potřebuje. To samé předvedl v GP3, kde dokázal vyhrávat závody a tím pádem i šampionát v druhé polovině sezóny, což je mnohem obtížnější, než když vyhráváte na začátku roku. Podařilo se mu prokázat psychickou odolnost a vnitřní sílu, a podle mě to samé může zvládnout i v F1," domnívá se Tost.

Druhý rok je vždy nejtěžší

Kvjat po relativně úspěšné nováčkovské sezóně musel čelit relativně tvrdému tlaku v první závodech za Red Bull. Podle Tosta se podobný scénář dal očekávat, protože je to obvyklý scénář, kterým si kvalitní piloti v F1 musejí projít.

"Vždy jsem tvrdil, že pilot potřebuje nejméně tři roky na to, aby důkladně porozuměl Formuli 1, protože je ve své podstatě dost složitá. První rok si musí vůbec uvědomit, jak funguje. Kvjatův debut u Toro Rosso byl velmi dobrý, i proto je pak druhý ročník nejčastěji ten nejobtížnější, zejména kvůli očekávání. Pokaždé pilotům říkám, že budou potřebovat právě ony tři roky. Většina mi nevěří, myslí si, že všechno vědí, ale to není pravda," zamýšlí se Tost.

"Daniil musel čelit tomu, co čeká každého pilota. Nemůžete být rychlí, když stoprocentně nechápete fukci pneumatik nebo nastavení vozu. Teprve ve třetím roce vám plně dojde, co se ve Formuli 1 opravdu děje," vysvětluje Tost.

Tost je plně přesvědčen o kvalitách ruského pilota | foto: Scuderia Toro Rosso

Čas nehod a chyb

Právě druhý, důležitý rok pro vývoj pilota v případě Kvjata označuje Tost jako "crash period" - období bouraček. "Něco takového během prvních tří let stává, pilot si tím musí projít. Důvod je jednoduchý, teprve poznává své skutečné limity. Pro mladíka je něco podobného běžné, nesmíte zapomenout, že přišel z GP3 přímo do F1 a je mu teprve jedenadvacet let," obhajuje Tost Kvjatovy nehody například v Japonsku nebo USA:

"Danyho problémem do jisté míry byla skutečnost, že přešel od Toro Rosso do špičkového týmu. Za normálních okolností by měl zůstat tak dva tři roky u nás, tam by na něj nebyl takový tlak a nehody by se zdaleka tak neřešily. Ale v top týmu, tam se neustále rozebírá: »proč bourá? Proč chybuje?« Zvládl to dobře a ve velmi krátké době dostal i tyhle věci pod kontrolu. Proto jsem stále více přesvědčen o tom, že je to vysoce kvalifikovaný pilot," končí Kvjatovo hodnocení jeho bývalý šéf Franz Tost.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy