Vettel měl při včerejších testech nejrychlejší čas 1:22,810. Nico Rosberg byl pro někoho překvapivě až čtvrtý - 1:24,867, tedy o více než dvě sekundy pomalejší.
Jenže jsou tu barevná rozlišení pneumatik, která nám jasně říkají, že Vettel si tento čas zapsal na nových ultraměkkých pneumatikách, zatímco Rosberg měl podstatně tvrdší sadu medium. S ohledem na tuto okolnost se u Pirelli domnívají, že na barcelonské trati použití rozdílných pneumatik může znamenat rozdíl v rozpětí 1,8 až 2,3 vteřiny na jedno kolo. Čímž se rozdíl, který je mezi Ferrari a Mercedesem, de facto smazává.
Je tu ještě další okolnost, Vettel svého času dosáhl během tří kol, Rosberg ho zajel na začátku stintu trvajícího 17 okruhů. V tomto případě může hrát roli otázka hmotnosti paliva, což by znamenalo další rozdíl, třebaže poměrně nepatrný - 0,0525 vteřiny na kolo, případně 0,74 sekundy s ohledem na celkovou délku stintu. Pokud bychom sečetli všechny uvedené aspekty, tak dojdeme ke snadnému výsledku, že Mercedes by mohl naopak být až o 0,8 vteřiny rychlejší než Ferrari.
Je vcelku pochopitelné, že by Ferrari asi těžko poslalo Vettela na trať na ultraměkké směsi s plnou nádrží, ale s jistotou nelze říci, kolik pohonných hmot Sebastian vezl. Na druhou stranu je rovněž málo pravděpodobné, že by Ferrari po zimní přestávce ztrácelo více než na konci sezóny 2015. Jak je vidět, otazníků je poměrně dost, je třeba počkat na výkony v dalších dvou dnech. Pokud je nezkreslí technické potíže.