Circuit de Catalunya. Proč se testuje právě tady?

Circuit de Catalunya se opět stává dostaveníčkem F1 při předsezónních testech | foto: Honda Racing F1

Španělský okruh je už tradičním testovacím místem, i když ne vždy tomu bylo právě tak. V paměti jsou ještě cesty do zámoří nebo dlouhé seance na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet.

Barcelona je pro testy jedním z nejvhodnějších míst. Má rychlé zatáčky v prvním sektoru, střední část je o něco pomalejší a závěr můžeme označit jako vysloveně technický. Jsou tu dlouhé roviny a obrubníky dovolují agresivnější pojetí jízdy. Povrch trati je dostatečně drsný, takže jakékoli problémy jsou záhy rozpoznatelné, ale není zdaleka tak nepřátelský k pneumatikám jako například v Jerezu, kde prakticky není možné jezdit s nejměkčí směsí. 

Nezanedbatelný je i vysoký standard garážových stání, blízkost dvou mezinárodních letišť a velmi dobré silniční spojení. Pravda, není to zrovna nejteplejší místo na světě, ale nebývá obvyké, že by zde jízdy nějak zvlášť ohrožoval déšt. To jsou hlavní důvody, proč se Circuit de Catalunya těší zájmu týmů už dvě desítky let.

Jediné, co může poněkud ovlivňovat testy v oblasti pneumatik, je únorový termín, protože Barcelona v té době nepředstavuje zrovna reprezentativní vzorek s ohledem na skladbu závodů v současném šampionátu. V tomto směru se jeví jako smysluplnější zavítat do Bahrajnu nebo Abú Zabí, ale je tu také aspekt vzdálenosti a fakt, že týmy mají své základny v Evropě. Nezbývá než doufat, že španělská metropole a její okolí poskytne závodní smečce dostatek slunečního svitu a umožnil tak nasbírat alespoň nějaká data - i když nejspíš nebudou tak přesná, jak by si jednotlivé týmy přály.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy