Otazníky kolem Force India trvají, nezahnala je ani obnovená sponzorská smlouva

Jak vyřeší konglomerát Sahara svou nelehkou situaci? | foto: Pirelli

Force India už měla letos jezdit v novém kabátě, temně zeleném upomínajícím na značku Aston Martin. Leč lidí míní a okolnosti mění, se slavným Bondem spojený výrobce vozů svůj návrat do F1 odložil a Force India nyní hledá východisko z nepříjemné situace.

Za vším stojí indický konglomerát Sahara, jehož zakladatel Subrata Roy byl zatčen. Podnik nabídl svůj podíl, který činí 42,5 % majetku týmu, ke koupi, jenže nikdo zatím neprojevil zájem. Pokud by vás zajímalo, za kolik si zmíněnou část týmu F1 můžete pořídit, je třeba nalézt na svém kontě nějakých 100 milionů dolarů.

Bývalý marketingový ředitel stájí Jordan, Jaguar a Red Bull Mark Gallagher pro agenturu Reuters vyjádřil své pochybnosti, že tak horentní sumu bude s ohledem na makroekonomické podmínky nějaký zájemce akceptovat. "Nemyslím, že by někdo zaplatil sto milionů liber, dolarů nebo eur za 42,5 % podílu v týmu ze středu startovfního pole," analyzuje Gallagher situaci. Dle jeho názoru by se prodej Force Indie mohl realizovat pouze tehdy, pokud by ho Vijay Mallya nabídl ke koupi jako celek. Jenže to právě vlastník stáje, jak naznačují poslední události, udělat nehodlá. Také není přiliš jasné, zda by eventuelní zájemce po zmíněný podíl Sahary musel mít do Mallyi svolení k realizaci transakce.

Mallya se dle názoru Ecclestonea nechystá F1 opustit. Zatím... | foto: Sahara Force India

Hrozí nakonec krajní možnost, že Force India scénu F1 opustí? Boss F1 Bernie Ecclestone si to nemyslí, i když přiznává, že každý tým má svou cenu a lze ho tedy zpeněžit. "Existuje spousta týmů, které by byly prodány, kdyby se objevil adekvátní zájemce. Ne proto, že chtějí, ale protože se po komerční stránce domnívají, že je to správné."

Force India prodlužuje sponzorský kontrakt

Výrobce energetických nápojů Hype Energy Drinks už se v minulé sezóně prezentoval na zadním křídle vozu Force India. V Abú Zabí dokonce uspořádal komerční akci, při níž mohli fanoušci prostřednictvím firmy vyhrát výlet do dějiště poslední Grand Prix sezóny 2015. Nyní byl potvrzeno rozšíření kontraktu i na rok 2016, přičemž pro Hype je vyhrazen vedle zadního spoileru i prostor na kombinézách pilotů.

Šéf týmu Vijay Mallya označil přístup Hype jako totožný s myšlenkami Force India, zahrnuje i účast fanoušků F1. "Hype Energy je jednou z těch značek, které dokonale ladí se zvláštním světem F1. Jsme rádi, že naše spolupráce bude pokračovat, je příjemné vidět, jak výrobce zaváděním nových produktů stále více posiluje svou pozici. Prožili jsme spolu fantastickou sezónu 2015, takže jsem potěšen, že jsme naše partnerství prodloužili i na rok současný a těšíme se na další úspěchy."

Hype Energy Drinks prodlužuje smlouvu (na snímku Nico Hülkenberg) | foto: Sahara Force India

Zástupce Hype Energy Drinks, někdejší pilot F1 Bertrand Gachot uvádí, že spojení s týmem F1 je pro firmu velice důležité. "Opravdu nás nesmírně těší, že partnerství s Force India pokračuje. V loňském roce jsme díky výsledkům týmu zaznamenali obrovský růst v oblasti posílení naší globální pozice v daném oboru. Z osobního hlediska mě baví s tímto týmem pracovat, s jeho předchůdcem jsem spolupracoval v roce 1990 na jeho vzniku a o rok později jsem hájil jeho barvy na závodní dráze. Nyní už jako zástupce sponzora stále cítím hrdost, že mám možnost spolupracovat s některými lidmi, které jsem znal ještě jako závodník. Proto jim upřímně věřím. Rád bych také poděkoval Vijay Mallyovi za tuto příležitost a Otmaru Szafnauerovi za jeho strategickou práci," vysvětluje Gachot. 

Force India už dříve uvedla, že představí svůj nový vůz pro sezónu 2016 první den testovacích jízd v Barceloně, tedy 22. února.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy