Jako první vyrazil ve 12 hodin na okruh připomínající kvůli velkému převýšení spíše horskou dráhu Giovinazzi následovaný Vettelem a Grosjeanem. Počasí bylo příjemné, teplota vzduchu pod modrou oblohou dosahovala 18 °C, asfalt 25 °C.
Pilot Ferrari si to ihned namířil do letmého kola: 1:30,462. Italská stáj nasazuje třetí část svého velkého balíku vylepšení - nový difuzor a podlahu. V Rusku se objevila první třetina skládačky spočívající v novém nosu a zadním křídle, na Nürburgringu přidala přepracované bočnicové panely. Zkouší také výřezy po stranách, které budou kvůli snížení přítlaku příští rok povinné.
Po 2 min se do výsledkové listiny zapisuje Sainz s McLarenem: 1:30,401, v dalších pokusech ubíral po sekundách: 1:24,452, 1:22,183, 1:21,497 a 1:20,696 min. "Neuvěřitelné, jak je přilnavost nízká. Tohle je Tokio drift, neuvěřitelné" komentoval první metry s vozem F1 na zajímavé dráze.
Verstappenovi patřila po dvou ostrých pokusech druhá příčka (1:23,309), jeho první dojmy byly podobné: "Nastavení křídla je úplně mimo, je to jako v driftovacím autě," což podtrhl smykem. Red Bullu se podle Helmuta Marka podařilo odhalit příčinu slabší výkonnosti vozu RB16, nyní usilovně pokračují ve vývoji, aby dostihli Mercedes. Ten ale už svůj letošní monopost W11 nějakou dobu dále nevyvíjí.
Po 20 min se před něj na 2. a 3. místo propracovaly Stříbrné šípy - Bottas 1:21,713 a Hamilton 1:22,090. "Pneumatiky jsou stále hodně studené," hlásil Fin rádiem. Pirelli přivezlo na nový okruh v kalendáři to nejtvrdší ze svých směsí (C1 - C3).
Své umění v první třetině předvedl Leclerc, jenž dosáhl času 1:20,410 a odsunul Sainze z 1. příčky. Bottas mu šlapal na paty (1:20,603), překonat Ferrari se však povedlo až Gaslymu (1:20,365) a Hamiltonovi (1:20,165).
Leclerc (1:19,653) pak při útoku na čelo dostal smyk, ale se štěstím bez poškození v zatáčce č. 14 vyvázl, Lewis si svůj náskok hlídal (1:19,526). V polovině provoz utichl, piloti vraceli první sady pneumatik.
Podle oficiální analýzy F1 se letos ve vývoji daří nejvíce Alfě Romeo, která stáhla 0,88 sekundy z náskoku Mercedesu, pak Haasu (-0,77 s), Renaultu (-0,71 s) a Red Bullu (-0,61 s). Nejhůře je na tom naopak McLaren (+0,01 s), Ferrari (-0,07 s), Racing Point (-0,15 s) a AlphaTauri (-0,22 s) a Williams (-0,32 s).
Ve druhé části tréninku se piloti věnovali spíše delším jízdám s větším množstvím paliva a poznávání pneumatik. Kvůli nízké přilnavosti nového povrchu se ale často ocitali ve smyku - podařilo se to například Latifimu či Grosjeanovi.
Bottas ve svém rychlém kole málem narazil do Strolla, podle něhož někomu na okruhu unikal olej. Piloti Mercedesu se do toho v závěru obouvali: Lewis vystřihl kolo za 1:18,749, Valtteri na středně-tvrdé směsi za 1:18,410 min. Kvjat v závěru stihl hodiny, Oconovi se při dojezdu do boxu zakouřilo z jeho Renaultu.
Mercedes předvádí stále skvělou formu, přestože na svém voze již nepracuje: Red Bullu v 1. tréninku nadělil přes 7 desetin. Třetím nejrychlejším týmem je zásluhou Leclerca Ferrari, McLaren udržel před Racing Pointem a Renaultem.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,410 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,749 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:19,191 |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,309 |
5. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:19,365 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:19,441 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 1:19,907 |
8. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:19,954 |
9. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:20,058 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:20,124 |
11. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:20,200 |
12. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:20,207 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:20,278 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:20,846 |
15. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:20,954 |
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:21,009 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:21,169 |
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:21,374 |
19. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:21,673 |
20. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:22,054 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ