Schumacher v rámci přípravy na F1 testoval s dalšími juniory Ferrari ve Fioranu. Jeho dojmy? + FOTO

Mick Schumacher s vozem Ferrari SF71H ve Fioranu | foto: Scuderia Ferrari

Mladí jezdci Ferrari se připravují na tréninky před velkými cenami ve Fioranu, kde včera usedli za volant monopostu Formule 1.

Callum Ilott, Robert Shwartzman a Mick Schumacher včera prožili ve Fioranu nezapomenutelný den. Tito absolventi Jezdecké akademie Ferrari (FDA) dostali šanci usednout za volant vozu Ferrari SF71H z roku 2018, aby si v rámci programu Cesta do F1 (#RoadToF1) vyzkoušeli, jaké to je ovládat monopost F1.

Mick a Callum dostanou příležitost 9. října na Nürburgringu, kde se s Alfou Romeo a s Haasem F1 zapojí do úvodního tréninku před Velkou cenou Eifelu. Roberta pak čeká debut v pátek 11. prosince před Velkou cenou Abú Zabí.

Jako první za volant usedl Robert, vítěz tří závodů Formule 2. Pro 21letého Rusa šlo o premiéru s vozem F1. Od 9.03 hod se rozjížděl opatrněji, brzy si ale na auto zvykl. Otěže v poledne převzal Callum, jenž je v současné době druhé v šampionátu F2. Ten již zkušenosti má, vloni proháněl Alfa Romeo C38 v testech po Velké ceně Španělska.

Mick Schumacher se do akce dostal v 15 hod odpoledne. Současnému lídrovi šampionátu F1 se přisuzují šance nahlédnout do F1 už příští rok. Loni si vyzkoušel jak Ferrari SF90 v Bahrajnu, tak i Alfu Romeo C38 v Barceloně, kromě toho několikrát předvedl starší monopost Ferrari, s nímž vítězil jeho otec Michael.

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu | foto: Scuderia Ferrari

"Moc rád bych poděkoval Ferrari a FDA za možnost dostat se za volant vozu Formule 1 s hybridním pohonem pár dní před mým debutem o víkendu velké ceny na Nürburgringu. Bylo to velmi užitečné si znovu zvykat na veškeré ty procedury, jež jsou celkem složité, a také na tok, jak funguje tým na této špičkové úrovni sportu," prohlašuje mladý Schumacher.

"Před několika týdny jsem mohl jezdit v Mugellu s F2004, s úžasným autem, jen už trochu zastaralým. Usednout za volant hybridního vozu z roku 2018 mi umožnilo pochopit, jak moc je důležitá elektronika pro pohonnou jednotku a jaký pokrok udělala Formule 1 v oblasti aerodynamiky," pokračuje Mick.

"Už se nemůžu dočkat, až v Německu usednu do kokpitu. Bude to příjemné být poprvé součástí tréninku před mými domácími fanoušky. V týmu je několik mechaniků, kteří pracovali s mým otcem, díky tomu bude ten den ještě zvláštnější," těší se 21letý pilot.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy