PROHLÁŠENÍ po závodě v Rusku: Bottase na startu zaskočila včela

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak hodnotí dnešní závod v Rusku jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Věděl jsem, že závod bude mojí první příležitostí, ale měl jsem ho celkem dost narušený, protože mi do hledí vrazila nějaká velká včela nebo něco. Věděl jsem, že se pak objeví další šance a že byl Lewis potrestán. Jakmile jsem se dostal na čistý vzduch, tak jsem cítil, že rychlost byla parádní a mohl jsem vše kontrolovat.

Lewis Hamilton, 3. místo
Nebyl to zkrátka ten nejlepší, je to takové, jaké to je. Už je po všem. Beru body, které jsem získal, a jdeme dále. Moc jsem toho v závodě nenabojoval, jen jsem jednoduše udržoval svou pozici.

Toto Wolff, šéf týmu
Držíme se své stoprocentní tradice vítězství v Soči. První a třetí místo je pro tým skvělým výsledkem. Na straně Valtteriho to byl skvělý výkon. Odvedl vše tak, jak měl. Celý závod si kontroloval a cílovou pásku proťal bezpečně na prvním místě. Pro Lewise to byl frustrující závod. Ohledně pravidel pro nácvik startu existuje jistý prostor jejich výkladu, takže se musíme podívat na to, kde jsme udělali chybu. Společně však vyhráváme i prohráváme. Nechceme na nikoho ukazovat prstem, naším cílem je zajistit, abychom se zlepšovali. I tak jsme ale svůj náskok na nejbližší konkurenty zvýraznili. Teď se těšíme na Nürburgring.


RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Po restartu jsme byli podlé mého na střední sadě příliš pomalí, ale jakmile jsem přezul na tvrdé pneu, byli jsme myslím konkurenceschopnější, takže s tím jsem velmi spokojen. Znovu jsme rozdělili Mercedesy a myslím, že za to můžeme být rádi. Já jsem se jen snažil jet svůj závod. Podle mě jsme udělali vše správně a se druhým místem jsem spokojen, obzvlášť po těch dvou odstoupeních.

Aleander Albon, 10. místo
Dnes to bylo za jeden bod hodně práce a nebyl to lehký závod. Trápili jsme se s předjížděním, hlavně zpočátku na tvrdé sadě a ztratili jsme čas. Když jsme přezuli na střední, bylo to lepší a udělal jsem maximum. Ale bylo to frustrující. Celou dobu jsme byli v provozu a nejel jsem vůbec v čistém vzduchu, takže jsem nemohl zajet žádné opravdu dobré kolo. Po té penalizaci kvůli převodovce to dnes bylo o limitaci škod a nyní se už soustředím na Německo, abych tam měl čistý víkend.

Christian Horner, šéf týmu
Druhé místo je fantastický výsledek a Max opět dostal z auta maximum a jel skvěle. Je to ideálně to, v co jsme mohli doufat a pomohla nám Lewisova penalizace. Pro Alexe to bylo náročné, startoval patnáctý po penalizaci kvůli převodovce a v prvních kolech ztratil, safety car znamenal volnou zastávku v boxech a tak jsme přezuli z měkkých na tvrdé, na kterých se cítil lépe. Potom se probojoval polem a předvedl pár pěkných manévrů. Tým také opět předvedl skvělé zastávky v boxech a za šest let v Soči je tohle náš nejlepší výsledek, včerejší první řada a dnešní druhé místo, je skvělé odjíždět s trofejí.

Sergio Pérez, 4. místo
Z auta jsme dnes dostali absolutní maximum! Čtvrté místo je to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. První stint byl pro to všechno naprosto zásadní. Měli jsme sice obavy o start, protože jsem se nacházel na špinavé straně roštu a nakonec ztratil dvě pozice vůči Renaultům, ale to jsme nakonec dokázali dohnat. Naše tempo bylo velmi podobné, takže podle mě byla klíčovou naše schopnost starat se o pneumatiky. Díky tomu jsem je předstihl. Těším se na další závody a na moment, kdy od týmu dostanu další novinky. Máme opravdu dobré auto, užívám si to. 

Lance Stroll, nedokončil
Povedl se nám parádní začátek. V době kontaktu s Leclercem jsem byl sedmý, což je vzhledem k tomu, že jsem startoval mimo top deset velmi dobré. Jenže pak byla moje zadní pneumatika zasažena právě Leclercem. Je překvapující, že nedostal penalizaci, nechal jsme mu tam tolik místa, kolik jen šlo. Je škoda, že nás tohle stálo případný dobrý výsledek. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Sergio odvedl skvělou práci. Na začátku se sice dostal za oba Renaulty, ale díky kombinaci dobré strategie a předjíždění získal pozice zpět, načež nám přivezl dvanáct důležitých bodů. Byl silný po celý víkend a takový výsledek si zasloužil. Pro nás je to ale hořko-sladké, Lance ze závodu vypadl bez vlastního přičinění, když mu Leclerc trefil pravou zadní pneumatiku, což ho poslalo proti zdi. Je to škoda, protože start měl výborný, byl v té chvíli sedmý. 


RENAULT

Daniel Ricciardo, 5. místo
Jsem spokojen. Měl jsem dobrý start a dostal se na třetí místo, ale po pár zatáčkách jsem byl opět pátý. Na tvrdé sadě se závod změnil, měli jsme dobrou rychlost, ale udělal jsem chybu při předjíždění Estebana ve druhé zatáčce a dostal penalizaci. Blokl jsem brzdy, takže to beru na sebe a svoji zodpovědnost. Ale napravil jsem to. Jak říkám, jsem spokojen a odjíždíme s pěknými body. Auto se chovalo dobře, spolehlivost je dobrá, takže nám to pěkně vyšlo.

Esteban Ocon, 7. místo
Je to skvělý týmový výsledek, celkově, takže je to dobré. Když jsme přezuli na tvrdé, auto se chovalo jinak. Bylo to náročné, trápil jsem se s přilnavostí a vyvážením a nebyl jsem tak spokojen jako na měkkých. Na těch jsem skoro stíhal Maxe, takže na to se musíme podívat. Možná jsme mohli získat i víc, ale i tak jsem spokojen. Víme, že máme rychlé auto a to je pozitivní do dalších závodů. Jdeme správným směrem a stíháme ty před námi. To je cílem v tabulce konstruktérů. A míříme tam.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Víkend znamenal pro tým dobrý výsledek a šestnáct bodů. Od pátku jsme cítili, že to může být dobré a je skvělé to potvrdit. Samozřejmě vždy chcete víc a před námi jsou čtyři auta, Daniel si zasloužil být tam, kde oni. Věděli jsme, že auta mimo první desítku budou také hrozba a to se stalo s Leclercem a Kvjatem. Ale Daniel to zvládl naprosto skvěle a i přes tu penalizaci si najel dostatečný náskok na Leclerca. Esteban se trápil víc s přilnavostí, ale skvěle bránil více než dvacet kol Kvjata. Odjíždíme s 99 body po deseti závodech, což je víc než jsme získali loni za celou sezónu, takže to dokazuje náš pokrok rok za rokem. Přiblížili jsme se také týmům před námi a bude vzrušující s nimi do konce roku bojovat.


FERRARI

Charles Leclerc, 6. místo
Byl to pro nás dobrý závod a výsledkem jsou dobré body. Přitom šlo o těžký víkend, trápil jsem se během pátku i včera, kdy se vše ale postupně zlepšovalo. Po Mugellu jsme ale nějaký takový výsledek potřebovali, takže jsem rád. Závodní tempo bylo lepší. Měli jsme na voze určité novinky, která zdá se, že zafungovaly. I to je pozitivní zjištění.

Sebastian Vettel, 13. místo
Byl to trošku nudný závod, protože jsme neměli moc možností co se strategie týče. Start ze špinavé strany nebyl ideální a nemohl jsem tak těžit z incidentů kolem. Po safety caru jsem se trošku zasekl a trápil se, abych se udržel aut před námi. Uprostřed závodu bylo auto rychlejší než v kvalifikaci, ale trápil jsem se s pneumatikami, protože jsem hodně jezdil za ostatními, což jim nepomohlo. Udělal jsem maximum, ale nebyl jsem dost rychlý.

Mattia Binotto, šéf týmu
Abych to shrnul, byl to pokrok v porovnání s minulými závody, co se výsledku i výkonu týče. Charles jel skvěle a dostal z auta maximum. Jel agresivně a jel skvěle, vyzrálou jízdu na někoho, komu ještě ani není dvacet tři. Sebastian se nedostal na body, zasekl se v provozu hned po startu. Přijeli jsme sem s malými novinkami v oblasti aerodynamiky, ale nic radikálního co se výkonu týče, ale je to krok správným směrem. Střed pole je velmi vyrovnaný a stačí málo se posunout polem. Musíme se dál zlepšovat a to už za dva týdny na Nürburgringu.


ALPHATAURI

Daniil Kvjat, 8. místo
Dnes jsem skutečně šťastný, moje domácí Grand Prix snad ani nemohla dopadnout lépe. Nebyl to lehký závod, musel jsem jet hodně tvrdě, aby moje strategie fungovala, ale to je přesně ten druh závodění, který se mi líbí. Když mě dojel Hamilton a já ho dokázal pár kol za sebou udržet, říkal jsem si, že mám vynikající rychlost. Už od rána jsem byl přesvědčen, že by to mohl být dobrý závod, protože v neděli se mi obvykle daří. Jen škoda, že se mi nepovedlo přinutit Ocona k chybě, sedmé místo by bylo výborné, byl jsem i rychlejší, ale s moderními vozy F1 je předjíždění těžké. Ale jinak jsem spokojen a pro tým jsme nasbírali dobré body. Auto funguje, rychlost je dobrá, takže musíme pokračovat v tlaku po zbytek sezóny, doufám, že si v šampionátu polepšíme.

Pierre Gasly, 9. místo
Nebyl to nijak lehký závod. Dobře jsem odstartoval a jel na sedmé pozici. Pak jsem ale ve střední části závodu ztratil dost času, když jsem bojoval s Kimim a Alexem. Využil toho Charles, ale bych jsem rychlý a zkoušel ho dojet. Kdyby vyhlášení virtuálního SC trvalo o něco déle, určitě by nám naše zastávka něco vynesla, ale trvalo to mnohem kratší dobu, než jsme čekali, takže jsem na to trochu doplatil. Zkoušel jsem se znovu dostat do hry a pár aut jsem předjel. Je to trochu zklamání, cítil jsem, že auto funguje skvěle, rychlost byla slušná, takže si myslím, že dnes šlo dosáhnout lepšího výsledku.

Franz Tost, ředitel týmu
Bylo docela milé vidět, že v Rusku bylo kolem tratě docela dost lidí, takže organizátorům gratuluji, protože je vždy lepší jet závod před tolika příznivci F1. V hodnocení závodu se dostáváme někam do středu, protože si myslím, že jsme dnes mohli získat lepší umístění. Pierre měl na začátku výbornou rychlost a dlouho držel sedmou příčku. Stavěl však poněkud později, takže se dostal do balíku jezdců a nakonec z toho bylo jen deváté místo. Daniil měl dobrý start na tvrdých pneu, což bylo opravdu dobré strategické rozhodnutí. Stavěl až v 31. kole, ale bohužel se mu nezdařilo překonat Ocona. Nyní se soustředíme na německou Grand Prix s nadějí, že se nám povede další posun vpřed.


HAAS

Kevin Magnussen, 12. místo
Dnes jsme ze sebe vydali absolutně vše. V závodě, jaký se dnes jel, si tým zaslouží body, auto jsme dostali na maximum. Nebyli jsme dostatečně rychlí, abychom se udrželi vpředu - v top 10 a v jeho blízkosti jsme ztráceli. Téměř po celý závod jsme byli blízko bodů, proto hodnotím práci všech jako dobrou. I když není co oslavovat, myslím, že celkově můžeme být spokojeni s dnešním výkonem, s pokrokem, kterého dosahuje jak po stránce provozní, tak v otázce nastavení vozu.

Romain Grosjean, 17. místo
Prvním kolem jsme prošli celkem dobře, oba vozy se usadily na bodech, pak jsem tam dokonce chvíli setrval. Jenomže některé potíže, které jsme od pátku měli, kdy auto nebylo vůbec dobré, se opakovaně objevily. Včera na nových pneumatikách a malým množství paliva se to dalo zvládnout, ale dnes to byla zoufalá jízda. Od prvních kol jsem cítil, že něco není v pořádku, hlavně vzadu. Zkoušel jsem to překonat vším, co jsem měl k dispozici. Je potřeba to prověřit a být v příštím závodě opět lepší.

Günther Steiner, vedoucí týmu
Bylo to docela stresující odpoledne. Po restartu jsme byli na dobrých pozicích a pokoušeli se na nich setrvat, chvíli se to dařilo. Evidentně jsme nějaké problémy měli, protože oproti včerejšku nebylo auto nijak rychlejší, ale kluci se drželi docela dobře. Problém začal po virtuálním safety caru - Kevin ztratil dost času, poté ho dostihl a předjel Giovinazzi. Romain s autem nebyl vůbec spokojený; myslím, že to bylo v komunikaci slyšet, takže k tomu nemusím nic říkat.


ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 11. místo
Závod vyznívá pozitivně, dokázali jsme v něm dosáhnout maximum, zvláště po startu ze 17. pozice. Start jsem měl opravdu dobrý, znovu jsme získali hned několik míst a s potěšením konstatuji, že jsem mohl bojovat s vozy kolem sebe. S výkonem jsem byl velmi spokojen a mám za to, že jsme opět trochu stáhli odstup od soupeřů, musíme teď v nastoupeném kursu pokračovat. Zároveň je jistým zklamáním skončit hned za bodovanými příčkami, ale dnešní výsledek mě těší a dává mi potvrzení, že se posouváme kupředu.

Kimi Räikkönen, 14. místo
Auto bylo dobré, rychlost zrovna tak slušná, ale v Soči se špatně předjíždí a my se proto nemohli dostat na body. S ohledem na start do závodu jsme pravděpodobně dosáhli maxima - nezměnila to ani pomalá zastávka v boxech. Antonio byl jedenáctý jen pár vteřin přede mnou, mohl jsem jet na jeho pozici, ale nakonec nám na desátou příčku chyběl značný kus. Ale je pozitivní, že jsme během závodu předvedli naše dobré tempo.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byli jsme dnes sympaticky rychlí a oba vozy oproti postavení na startu odvedly slušný posun, takže lze říci, že jsme v dnešním závodě odvedli maximum. Včerejší obtížná kvalifikace s absencí rychlosti pro nás znamenala, že dnes budeme mít hodně namáhavý úkol, abychom za sebou nechali některé soupeře. Ale podařilo se nám dosáhnout dobrého výkonu, který nám dříve chyběl. Musíme se nadále pohybovat tímto směrem, abychom zkracovali odstup na střed pole a pokračovali v boji o první desítku.


MCLAREN

Lando Norris, 15. místo
Byl to hodně náročný závod. Start byl v pořádku, nic oslnivého, ale nebyl špatný. Bylo to těžké na pravé straně. Jel jsem dobře, ale někteří do toho šli po hlavě a já musel vycouvat. Ti, kdo se snažili vyjeli mimo a bylo těžké se jim vyhnout. Přede mnou byl incident a byl v něm Carlos, takže jsem se musel vyhýbat. Myslím, že jsem trošku poškodil auto, protože bylo těžké dojet do cíle. Nebyli jsme daleko, ale na tvrdé sadě, se kterou jsem jel od zastávky v prvním kole, jsme trošku ztráceli. Musíme to zlepšit, auto se těžko ovládalo na tomto okruhu. Zkusíme to znovu v Německu.

Carlos Sainz, nedokončil
Nejprve se chci omluvit celému týmu. Bylo těžké dobře odstartovat na špinavé straně a ve druhé zatáčce jsem byl obklopen auty. Vyjel jsem moc a rozhodl se vzít to přes obrubník, takže jsem potom musel jel vyznačenou cestou, abych nedostal penalizaci. Bylo to rychlé rozhodnutí, úhel byl těsný a já prostě neodhadl rychlost. Byl to pořádný náraz, ale jsem v pořádku. Jsem jen zklamaný kvůli týmu. Když jsem koukal na opakované záběry, spousta aut tam vyjela jako já, ale vrátili se na trať hned a penalizaci nedostali, takže jsem mohl udělat to samé. Nicméně, co naděláme. Načerpáme síly a zkusíme to znovu v Německu.

Andreas Seidl, šéf týmu
Je to velké zklamání, nemáme žádný bod. Po dvou zatáčkách bylo pro Carlose po závodě, když narazil do bariéry a potom se Lando musel vyhýbat incidentu a propadl se na konec pole. V prvním kole jsme Landa zavolali do boxů, přezuli na tvrdé a chtěli jsme dojet do cíle, což byl rozumný cíl, vzhledem k výdrži těchto pneumatik. Lando do toho dal vše, ale bez dalšího safety caru se už věci nezamíchaly a nemohli jsme nic moc dalšího dělat. Celý tým tvrdě pracoval a je to tedy těžké skousnout, navíc když tu v Soči byla tak skvělá atmosféra - vrátili se fanoušci. Musíme načerpat síly a pochopit naše slabiny, zapracovat na novinkách a vrátit se za dva týdny v Německu silnější.


WILLIAMS

Nicholas Latifi, 16. místo
Závod sám o sobě šlo obtížně zvládnout. Myslel jsem, že budeme konkurenceschopnější, ale v úvodním stintu jsem se s autem dost pral a pak jsme neměli rychlost, abychom se vrátili na původní pozice. Strategicky jsme odvedli dobrou práci, prospělo nám zůstat déle na trati a hned nejet do boxů. Musíme analyzovat, kde se můžeme zlepšit. Koneckonců, mám za to, že jsem jel dobrý závod sem tam s nějakou chybou, z nichž se mohu poučit.

George Russell, 18. místo
Byl to dost náročný den, v němž jsem se dopustil několika chyb. Pneumatiky mě dost omezovaly a nešlo s nimi pracovat. Letos jsem se dost potýkal se starty a snažil jsem se na nich zapracovat, což jsem také udělal. Vyrazil jsem dobře, ale musel jsem mimo trať, protože v druhé zatáčce je to hodně úzké. Byli jsme tam tři a všichni jsme se nevešli. Máme teď pár dní na revizi a také pár zajímavých zkušeností, které si z tohoto závodu můžeme odnést. Nakonec body se získávají jenom v neděli, dnes jsme nebyli dost dobří.

Dave Robson, šéf výkonu vozů
Po včerejším úspěchu je dnešek zklamáním, včetně výměny Nicholasovy převodovky před závodem. Na začátku závodu oba jezdci dobře odstartovali, nicméně George v druhé zatáčce měl značné potíže. Kvůli safety caru se pak oba potýkali s pneumatikami a zvláště George obtížně hledal ztracený závodní rytmus. Rozhodli jsme se právě jeho zastavit dříve a vyzkoušet, zda by dojel s tvrdou směsí až do konce, ale nakonec musel udělat ještě jednu zastávku. Na volné trati měl Nicholas hodně slušné tempo a v závěru za sebou udržel Grosjeana.

Byl to dnes těžší den, než jsme čekali, ale můžeme se poučit z toho, co nás postihlo v oblasti pneumatik, příště odvedeme lepší práci. Nürburgring nabídne po Soči docela jiné vyhlídky, těšíme na návrat na trať, na níž jsme už nějakou dobu nebyli. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy