Druhý trénink započal za slunečného počasí. Obloha byla jako vymetená, pro tréninkové jízdy tedy naprosto ideální podmínky. Jako první si měřený čas připsal Lando Norris, jehož týmový kolega Carlos Sainz během prvního tréninku havaroval. Brit musel svůj vůz v poslední zatáčce korigovat. Zdá se, že McLaren trpí určitou nestabilitou zadní části.
Dále se na okruh vydal Kevin Magnussen. Dán byl o tři desetiny pomalejší než Norris. Mezitím si Kimi Raikkonen stěžoval na vibrace vycházející ze svých pneumatik. Od Alfy se toho v Soči obecně moc nečeká, ostatně jako od všech týmů s motory Ferrari. V Maranellu už intenzivně pracují na pohonné jednotce pro příští rok, ta bude úplně odlišná od té letošní.
Do průběžného vedení se těsně před Norrise dostal Bottas, jemuž okruh v Soči sedí. Před třemi lety zde získal své první vítězství ve Formuli 1. Fina ale brzy předstihl Lewis Hamilton rozdílem víc než jedné vteřiny.
Velmi dobrou formu dále prokazoval Daniel Ricciardo. který se dokázal vyšvihnout hned za Hamiltona. Pilot Renaultu skončil druhý už dopoledne a jen tak potvrzuje, že motorově náročný okruh jeho balíku svědčí. Až za Ricciarda se průběžně zařadil Verstappen. Holanďan absolvoval během týdne pohovory s Red Bullem i Hondou, jejichž cílem bylo rozptýlit Verstappennovi obavy o rychlost a spolehlivost motoru japonského výrobce.
Ferrari se nacházelo na dvanácté a čtrnácté příčce. V podání stáje z Maranella se blýská na další protrápený víkend. Po půl hodině vyjely oba Mercedesy na nejměkčích pneumatikách. Mírně rychlejším byl Hamilton, který se tak dostal na první místo. V témže čase se v garáži pilně pracovalo na Leclercově Ferrari.
O chvíli později měl Hamilton rozjeto výrazně nejrychlejší kolo, jenže v závěrečné pasáži prudce prozbrzdil a měl co dělat, aby jeho vůz neskončil napěchovaný v bariéře. Šestinásobný mistr světa však situaci nakonec s notnou dávkou potřebného štěstí ustál. Zato Bottas se dostal rozdílem čtvrt sekundy do čela.
Za tandemem Mercedesu následovali Pérez, Vettel, Ricciardo a Raikkonen. Australan se však nakonec dokázal probojovat na třetí pozici. Zdá se, že právě on by mohl být nejrychlejším jezdcem ze zbytku pole. Jako jeden z posledních si rychlé kolo připsal Leclerc, vyneslo ho na sedmou pozici.
Do konce měřených jízd už se nic výrazného nestalo. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:33,519 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:33,786 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:34,577 |
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:34,723 |
5. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:34,847 |
6. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 1:34,890 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:35,048 |
8. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:35,052 |
9. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:35,139 |
10. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:35,183 |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:35,210 |
12. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:35,242 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:35,461 |
14. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:35,516 |
15. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:35,563 |
16. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:35,575 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:35,627 |
18. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:35,729 |
19. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:36,053 |
20. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:36,858 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ