Dopoledne v Soči začalo za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala 27 °C stupňů, asfalt 25 °C. Pirelli díky velmi hladkému asfaltu a pomalejším zatáčkám (většina je pravoúhlá) přivezlo ty nejměkčí pneumatiky ze svého portfolia: C3 - C5.
Lewis Hamilton se po 7 min netypicky jako první zapsal do výsledkové listiny časem 1:37,716 min, jeho týmový kolega byl ale o pár sekund po něm úspěšnější: 1:37,313 min, ostatní s ostrými pokusy vyčkávali.
Bottase na chvíli předstihli Pérez, jenž si na příští rok hledá místo, Kvjat (1:37,124), Ricciardo (1:36,852) a Verstappen (1:36,751). Fin však na měkkých pneumatikách po půl hodině znovu zaútočil a konkurenci zdecimoval o 1,8 sekundy: 1:34,923 min. Hamilton svou sadu měkkých pneumatik probrzdil: "Jsou hotové." Nezajel na nich žádný měřený čas.
Krátce nato Sainz havaroval v zatáčce č. 7, odjížděl s poničeným zadním křídlem. McLaren si je vědom své slabiny - rychlosti v pomalých zatáčkách, proto pro zbývající závody chystá sérii mechanických i aerodynamických vylepšení. Nový nos a přední křídlo má tentokrát Norris.
Po 54 min jsme se dočkali desetiminutového přerušení, které měl na svědomí Latifi v zatáčce č. 10: "Havaroval jsem. Jsem v pořádku, promiňte, kluci," hlásil zklamaně do rádia.
V garáži Red Bullu se sám od sebe aktivoval hasicí přístroj, mechanici s ním chvíli bojovali. Na trati dostal Grosjean smyk v zatáčce č. 13 a zmateně se tázal svého týmu: "Řekněte mi, co to bylo?" Bez poškození pokračoval dále.
V poslední třetině na druhou příčku povyskočil Ricciardo (1:35,430), za ním se seřadili Verstappen (1:35,577) a oba Racing Pointy: Pérez (1:35,796) se Strollem (1:35,965), jenž má na rozdíl od mexického pilota k dispozici řadu vylepšení - v podstatě celou zadní část současného Mercedesu W11.
Holanďan je u Red Bullu viditelně frustrovaný poté. Poslední technické potíže (selhala elektrická část pohonné jednotky) z Mugella Honda údajně vyřešila: "V devíti závodech jsme třikrát odstoupili, což není moc hezké. Vysvětlili mi to, tak snad se to už znovu nestane. Je na čase, abychom to ukázali na trati, zázraky tady ale neočekávám, okruh nám moc nesedí," komentoval Verstappen.
Formu si drží Mercedes, což Bottas dokazuje půlvteřinovým náskokem na nejbližšího pronásledovatele - na Renault. Red Bull je tentokrát ještě o 0,15 s pomalejší, pozici čtvrté nejrychlejší stáje drží Racing Point, domácí Kvjat vytáhl AlphuTauri na 7. místo před obě Ferrari či McLareny. Piloti však teprve poznávají trať, motory mají utlumený výkon, víkend teprve začíná. Odpolední trénink nám toho o konkurenceschopnosti týmů napoví více.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:34,923 |
2. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:35,430 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:35,577 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 1:35,796 |
5. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:35,965 |
6. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:36,061 |
7. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:36,230 |
8. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:36,254 |
9. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:36,323 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:36,706 |
11. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:36,896 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:36,970 |
13. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:37,110 |
14. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:37,201 |
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:37,230 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:37,430 |
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:37,595 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:37,649 |
19. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:37,716 |
20. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:37,784 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ