MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byl jsem prostě jako omámen, opravdu jsem se tam dnes cítil velmi dobře. Měli jsme ten problém s pneumatikami a pochopení toho, co se stalo minulý týden, nám pomohlo získat dnes tento výsledek. Strategie byla ta správná. Vůbec jsem si ani neuvědomoval, kolikáté jedu kolo, prostě jsem jen jel dál! Na závěr chci poděkovat všem v továrně a pozdravit všechny diváky doma v těchto složitých časech. Buďte v bezpečí a noste dál roušky.
Valteri Bottas, 3. místo
Pro mě byl klíčovým okamžikem start závodu. Potom už to pro mě bylo těžké. Každý ví, jak náročné je tu předjíždění. Nejsem si jistý, co se stalo, ale Lewis měl velmi dobrý start a jezdci za mnou se vyvezli. Na ten start se budeme muset podívat, protože nevím, co se tam stalo.
Toto Wolff, šéf týmu
Za co jsem velmi šťastný je, že jsme se zmátořili ze Silverstone a vyhráli za stejných podmínek. Děkuji inženýrům a dalším v týmu, ukazuje to, jak jsme silní. Lewis to měl dnes pod kontrolou. Pro Valteriho byl dnes slabý start, dojel Maxe, ale nemohl jej předjet, protože měkké pneumatiky nefungovaly tak, jak jsme očekávali.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo
Je dobré, že jsme rozdělili oba Mercedesy, protože jsme dnes neměli rychlost. Je to pro nás dobré a jsem spokojen se druhým místem. V prvním stintu jsem se trošku trápil s pneumatikami a proto jsem chtěl do boxů. A potom jsme se možná neměli ohlížet na Mercedes a jet naši rychlou strategii. Ale bylo to ok. Nebyl jsem tak rychlý, jako Lewis, ale udržel jsem za sebou Valtteriho, takže to vyšlo dobře.
Alexander Albon, 8. místo
Bylo to těžké odpoledne a nejsem spokojen. Bylo to náročné a chyběla mi přilnavost na všech sadách. V každém stintu jsem se trápil a šetřil pneumatiky, ale po šesti nebo sedmi kolech odešla přilnavost. Je to frustrující, opak minulého týdne v Silverstone. Nezáleželo na tom, co jsme udělali, pneumatiky prostě neposlouchaly. Zatím jsme se s tím letos nesetkali, takže musíme projít data a podívat se na důvody, co se stalo, zatím jsou jen otazníky. Hodně jsem se trápil ve třetím sektoru a nemohl se držet aut přede mnou a předjet je. Jen jsem tam kroužil. Musíme pochopit, co se stalo a proč se auto chovalo jinak než minulý týden, abychom se do Spa zlepšili.
Christian Horner, šéf týmu
Max opět vytěžil z auta naprosté maximum a rozdělil Mercedesy, které byly nejrychlejším autem. To je to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Po dobrém startu se dostal před Bottase a hlídal si to, tlačil na to, jak jen mohl, jel dvě zastávky a udržel se před Valterim. Alex měl dobrý start, ale v první zatáče ho zmáčkli a byl za Valtterim, potom to vypadalo, že se trápí s opotřebením na všech sadách. Osmé místo bylo výsledkem a nyní musíme projít data a pochopit, co ty problémy způsobilo. Mechanici odvedli opět skvělou práci a jsem si jistý, že jsou připraveni na zaslouženou pauzu před Spa.
RACING POINT
Lance Stroll, 4. místo
Ten start znamenal skvělý závod, byl to klíč k úspěchu. Viděl jsem mezeru a šel do toho. A byl z toho skvělý závod. Předjel jsem Bottase v přímém přenosu! Jsem moc rád, že to vyšlo, protože to byla trošku loterie vzít to vnitřkem, ale měl jsem dost přilnavosti, abych to zvládl. Vždycky si v hlavě říkáte, jak to asi dopadne, neplánoval jsem to, ale byl to skvělý závod, čtvrté místo je maximum, čeho jsme dnes mohli docílit.
Sergio Pérez, 5. místo
Nechápu tu penalizaci, kam jsem se měl asi posunout? Hamilton mě dojel velmi pozdě a v posledním sektoru je to dost těsné. Neměl jsem kam uhnout, nebylo by to bezpečné. Jsem pochopitelně hodně rozladěný penalizací, protože ji považuji za krajně neférovou. Dostal jsem hlášku v zatáčce 9 (Hamilton byl za ním) a když jsem se podíval do zrcátek, bylo mi jasné, že by bylo nanejvýš obtížné mu nějak udělat místo v desáté zatáčce. Finální sektor je hodně úzký, takže jsem se domníval, že by bylo nebezpečné ho pouštět právě tam, proto jsem počkal na cílovou rovinku - a byl potrestán. Naštěstí tým o body nepřišel, protože ty moje získal Lance. Jet na jednu zastávku bylo hodně těsné, myslel jsem, že budeme jedni z mála, co se odhodlají. Nakonec je to dobrý výsledek pro tým. Dnes jsme ze závodu vytěžili maximum.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Čtvrté a páté místo je zasloužený výsledek a není pochyb o tom, že jsme získali maximum bodů pro nás dostupných. Je těžké bojovat o první tři místa na základě rychlosti, ale to, že jsme dokázali potvrdit naše kvalifikační výsledky a získat z toho výsledky v závodě i díky strategii je velmi uspokojivé. Lance měl jeho obvyklý silný start a oba jeli velmi blízko po celý závod. Lance si udržel náskok i po boxech než jsme přehodnotili strategii a jeli na dvě zastávky, zatímco Sergio jel na jednu. Sergiův závod byl ovlivněn penalizací za nedodržení modrých vlajek, ale tým to nestálo body, protože dojel nakonec za Lancem. Tým pracoval dobře a bylo to mezi strategiemi dost těsné. Získali jsme 22 bodů, nejlepší výsledek roku, a jsme třetí v tabulce konstruktérů.
MCLAREN
Carlos Sainz, 6. místo
Šesté místo v domácím závodě! Tvrdě jsme za to bojovali. Hodně jsme předjížděli, měli jsme dobrou zastávku v boxech a bránili se Red Bullu, to byly klíčové okamžiky. Po všech těch problémech v minulých závodech doufám, že tohle je ten bod obratu. Jdeme na to!
Lando Norris, 10. místo
Byl to náročný závod. Měl jsem opravdu dobrou rychlost, ale jako obvykle, ve Španělsku se špatně předjíždí. Dá se to jen v jedné zatáčce a pokud má auto před vámi dostatečně dobrý výjezd a nebo je tam vláček, je to vlastně nemožné, i když jste rychlejší. Je to škoda, protože auto se chovalo dobře. Ke konci ožilo. Bylo by pěkné si jej užít víc, ale desáté místo je asi to nejlepší možné. Jsem rád, že mám body.
Andreas Seidl, šéf týmu
Šesté a desáté místo je skvělý výsledek v závodě, kde jsme očekávali, že to bude náročné. Tento druhý trojvíkend byl náročný a je to odměna za tvrdou práci týmu v posledních týdnech. Máme dobrou spolehlivost, šest závodů bez problémů, což je vizitka dobré práce od designu až po logistiku apod. Musíme si takový výkon a spolehlivost udržet. Strategie i zastávky dnes byly skvělé. Carlos jel dobře a získal maximum, porazil jeden z Red Bullů. Lando měl smůlu, ztratil pár míst na startu a potom jel dobře. Chceme pokračovat v tomto tempu a dál vyvíjet vůz. Byl to další horký a vyčerpávající víkend a tým si musel zvyknout na práci v takových podmínkách za mimořádných okolností. Máme čas na regeneraci a nebude dlouho trvat a zamíříme do Spa na další trojvíkend.
FERRARI
Sebastian Vettel, 7. místo
Je to jednoduché, říci, proč jsme zvolili tu naši strategii - neměli jsme co ztratit. Byli jsme jedenáctí a myslím, že jsme do toho dali vše a snažili se dojet auta před námi. Když zajeli podruhé do boxů, nestíhal jsem je hned jako šílený, ale šetřil jsem pneumatiky. Potom mi bylo řečeno, ať na to šlápnu, což jsme udělal, když mi potom řekli, že mám dojet až do cíle, nebo spíš se zeptali, jestli se to dá zvládnout. Tak jsme odpověděl, že mi to mohli říci o tři kola dříve, protože jsem se na to sám ptal. Ptal jsem se, jaký je cíl a jak dlouho pojedu, abych mohl šetřit pneumatiky. No a potom jsem řekl, že to zkusím, posledních pět kol bylo dost náročných. Samozřejmě moc nepomohlo, že nás předjeli o kolo. Není to tak vždy, ale dnes to tak bylo. Byl to od nás risk, protože jsme neměli co ztratit a vyplatil se. Ale před závodem to nebylo v plánu, jet čtyřicet kol na měkčí sadě! Bylo to trošku jako na houpačce. Někdy je to lepší a jindy horší. První stint byl slabý, ve druhém to bylo o dost lepší a měl jsem nad autem dobrou kontrolu. Ale i tak si myslím, že je z mé strany třeba udělat dost práce.
Charles Leclerc, nedokončil
Aaaa! Umístění v první pětce dnes bylo reálné. Bohužel se auto v poslední šikaně vypnulo. Abych byl upřímný, byly tam dva problémy. Nevypnul se jenom motor, ale ve skutečnosti se zastavilo celé auto a zcela zablokovalo zadní kola. Pokusil jsem se motor nahodit, ale nespustil se. Rozepnul jsem si bezpečnostní pás a chystal se vylézt ven. Ale z boxu mě požádali, abych to ještě jednou zkusil a auto zase začalo fungovat. Jenže jsem nebyl připoutaný, při brzdění jsem putoval k volantu a byl jsem si jistý, že někdo za mnou by asi neměl radost, že jezdím bez pásů. Musíme se na to podívat a zjistit, co bylo za problém a kde vznikl. Jinak by to bylo pozitivní, ale ani tak nejsme tam, kde bychom být chtěli. Jinak to nebyl tak špatný závod - měli jsme slušnou šanci skončit někde kolem šestého, sedmého místa. Na měkkých pneu jsem byl před zastávkou docela rychlý, bohužel jsem nemohl na středních gumách ukázat, jak nám sedí. U mě byla v plánu jedna zastávka a myslím, že všechno až do mého odstoupení fungovalo docela dobře.
Mattia Binotto, šéf týmu
Velké zklamání. Nejen kvůli výsledku, ale také i kvůli tomu, jak jsme jej zvládli. V kvalifikaci jsme nezískali maximum a víme, jak je tu startovní pozice důležitá. Předjíždí se tu těžko. I přes jsme měli šanci bojovat o čtvrté místo, ale problém se spolehlivostí Charlese zastavil. Jednalo se o problém s elektronikou a vyústilo to ve vypnutí vozu a hodiny, a znamenalo konec závodu. Sebastian se dobře probojoval polem, ukázal dobrou jízdu a jel 36 kol na použitých měkkých pneu. To bylo něco. Platí to samé jako pro Charlese - kdyby startoval výš, mohl pomýšlet na lepší než sedmé místo. Propadli jsme se v poháru konstruktérů, i když jen o pár bodů. Musíme získat z auta maximum, pokud chceme splnit náš cíl a musíme dál tvrdě pracovat, abychom snížili ztrátu na ty, kteří dnes byli mimo náš dosah. Jmenovitě tři auta, která jako jediná odjela zcela všechny kola tohoto závodu.
ALPHA TAURI
Pierre Gasly, 9. místo
Byl to skvělý závod a jsem šťastný, že jsem o tomto víkendu dovezl další dva body. Start byl dobrý, povedlo se mi v první zatáčce zdolat Charlese a Landa, takže jsem pokračoval osmý. Ve druhém stintu jsem se dostal do vláčku a ostatní auta také používala DRS, takže jsem plně nevyužil středně tvrdých pneumatik, což byla určitě škoda. Nicméně myslím, že si z Barcelony odvážíme dost pozitiv, z hlediska výkonu vozu je to dost náročná trať a bylo příjemné po většinu závodu bojovat s McLareny. S dnešním výsledkem můžeme být spokojeni a už teď se zaměřit na Spa.
Daniil Kvjat, 12. místo
Nemohu mluvit o spokojenosti, protože to byl dost frustrující závod. Necítil jsem se v autě tak komfortně, jak to v neděli obvykle bývá. Musím se zaměřit na detaily a zjistit, proč tomu tak bylo - možná nebylo optimální použití pneumatik. S úvodem jsem byl spokojen, svedl jsem pár dobrých soubojů s Ferrari a Ricciardem, takže jsem si myslel, že dnes dosáhnu na lepší umístění, skončím na lepší pozici. Myslím, že z víkendu získáme některá poučení, co bychom v příštích závodech mohli udělat lépe.
Guillaume Dezoteux, šéf výkonnostního oddělení
Značné horko dnes hovořilo pro strategii dvou zastávek, i když některé vozy zvládly pouze jednu. Pokud jde o Pierra, byl první stint hodně dobrý, zvláště když se mu povedlo udržet za sebou Leclerca a měl odstup od Sainze. Museli jsme trochu šetřit auto, protože pneumatiky i brzdy se hodně zahřívaly. Zastavili jsme ho, jakmile se vzdálil Grosjean a zkusili jsme využít výhodu dvou sad středně tvrdých pneumatik. Ale bohužel začal Pierrův druhý stint vklíněním do vláčku s Albonem a Norrisem. Poslední stint byl hodně jednoduchý, jen jsme doufali, že se dostaneme přes Vettela, který po jedné zastávce vytrvale ztrácel. Nakonec ale máme nějaké body, které jsou odměnou za náročný víkend, který v části garáže vymezené Pierrovi probíhal.
Daniilův závod byl více komplikovaný. Na konci prvního stintu začal ztrácet přítlak, takže jsme ho povolali do boxů pro žlutou sadu. Druhý stint byl OK, ale nepodařilo se předjet Ricciarda, který jel také na jeden pit-stop. V poslední části závodu se přibližoval, ale čelo závodu mu svou rychlostí znemožnilo nějaký útok.
Konkurenceschopnost při celém víkendu nám mohla přinést více bodů, ale celkově jde o pozitivní výsledek, který potvrzuje naší sílu v boji ve středu pole. Budeme nadále tvrdě pracovat, abychom si udrželi dobrou dynamiku a získali před našimi přímými soupeři výhodu.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 11. místo
Bylo to dnes těžké a určitě nejsme tam, kde bychom chtěli. Až do tohoto závodu jsme měli vždy aspoň jedno auto na bodech, teď jsme poprvé mimo. Byl to hodně těžký závod a strategie jednoho pit-stopu byla také obtížná. Pochopitelně, je to velké rozladění, protože jsme tu očekávali mnohem víc, zvláště po posledních dvou závodech. Nečekali jsme tak těžký víkend, ale bylo to tu hodně těsné. Byli jsme blízko Top 10 v kvalifikaci a také v závodě, musíme tedy zjistit, kde ztrácíme desetiny a v příštím závodě to změnit.
Esteban Ocon, 13. místo
Tohle není to, co jsme tu chtěli dokázat. Celý tým tento víkend zápolil s rychlostí. Vůz se nechoval tak, jak bychom chtěli, ztráceli jsme přítlak i rovnováhu. Od začátku víkendu jsme cítili, že oproti Silverstone tu je rozdíl, takže nás v této oblasti čeká mnoho další práce. Svedl jsem několik zajímavých soubojů na trati a předjel pár soupeřů, což bylo jedno z mála pozitiv.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Dokončili jsme první letošní závodní víkend bez bodů. Ne snad kvůli ztrátě úsilí nebo výkonnosti celého týmu, věřím, že jsme z našich aut dostali v tomto závodě co jenom šlo. Krátce řečeno, auto nebylo na trati, jako je tato, dostatečně dobré. Barcelona je dobrá pro testy, když přijedete s aerodynamickou efektivitou, což něco naznačuje o sféře, kde je třeba se zlepšit. Nějaké kroky jsme udělali v zimě, ale nedostatečné k tomu, abychom byli v čele skupiny ve středu pole. Je to všechno těsné: dvě desetiny včera v kvalifikaci znamenaly velký rozdíl a pak, v závodě to bylo podobné. To není výmluva. Můžeme dojít do bodu, kde bychom mohli být lepší než jsme. Máme volný prostor pro koncentraci a budeme se snažit urychlit další inovace našeho auta.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 14. místo
Vůz byl dost rychlý v posledním stintu na měkkých pneumatikách, přál bych si mít ještě jednu sadu, protože pracovaly opravdu výborně. Ale bohužel jsme ji neměli, takže výsledek je pro nás jistým rozčarováním, protože jsme mohli dosáhnout více. Koneckonců, myslím, že jsme si tento víkend trochu polepšili, musíme se pokusit u novinek maximalizovat jejich výkon a najít ještě něco rychlosti. V tomto směru je třeba se zlepšit.
Antonio Giovinazzi, 16. místo
Z dnešku si odnášíme určitá pozitiva. Nakonec, byl to těžký závod, startovali jsme zezadu, takže se domnívám, že jsme do toho dnes dali všechno. Skončili jsme před našimi přímými soupeři v šampionátu a ukázali jsme dobrou rychlost, zejména v závěrečném stintu na měkké sadě. Samozřejmě, musíme odvést mnoho tvrdé práce, ale z dnešku si odnášíme určité povzbuzení.
Frédéric Vasseur, týmový šéf
Je rozčarováním, že si dnes neodvážíme žádné body, zvláště po závodě, který se ve všech směrech jevil podstatně příznivěji než minulý víkend. Oba piloti zajeli dobře, útočili když potřebovali a dokázali odolat v některých tvrdých soubojích, ale ke konci nám pár míst do Top 10 chybělo. Myslím, že je důležité pokračovat v nastoupeném směru, je tu zřejmé zlepšení ve včerejší kvalifikaci a dnešním závodě, na tom musíme stavět v dalších závodech.
HAAS
Kevin Magnussen, 15. místo
Myslím, že jsme dnes udělali, co jsme mohli. Z mého pohledu se domnívám, že nám chybělo tempo, což je pochopitelně zásadní věc. Co se týče průběhu závodu a strategie, udělali jsme všechno, co jsme před závodem naplánovali. Rozhodli jsme se pro jednu zastávku, dobře jsem odstartoval, předjel jsem, koho jsem potřeboval, auto bylo dobře nastavené a veškerá komunikace s týmem probíhala dobře. Vypadalo to jako dobrý závod, jenom ten výsledek dobrý není. Myslím, že to je rychlostí. Jinak jsme předvedli to nejlepší, čeho jsme schopni.
Romain Grosjean, 19. místo
Od začátku do posledního kola to nebylo dobré. Auto bylo k ničemu. Nemohl jsem porozumět tomu, co se stalo od pátku. V dlouhém provozu, krátkém provozu, všechno bylo v pátek lepší a rychlejší - všechno jsem měl pod kontrolou. Dnes to nebyla žádná zábava. Byl to hodně těžký den.
Günther Steiner, šéf týmu
Výsledek, který jsme určitě nechtěli. Snažím se to nějak překonat, udělat nějaké kouzlo - ale to dnes nefungovalo. Ale to bylo tady, uvidíme, jak se v Belgii změní režim motoru. Nemohu skákat radostí, chci vědět, jak co funguje a co vytváří. Nemyslím, že na vině je jen motor, bude také potřeba udělat něco s autem. Tento rok je pro nás za okolností, které prožíváme, hodně obtížný. Pozitivem je, že piloti dnes jeli hodně na limitu - dělali, co se dalo. Všichni tvrdě pracovali, abychom z našeho balíčku dostali co nejvíc. To je asi to jediné, co teď můžeme dělat.
WILLIAMS
George Russell, 17. místo
Bylo to lepší, než jsme čekali. Měl jsem dobrý start a předjel pár aut, zbytek závodu jsem strávil bojováním s ostatními. Zvládl jsem předjet Romaina na trati, což bylo pěkné a potom jsem se šťouchal s Kimim. Měli jsme alternativní strategii oproti hlavním soupeřům, ale nevyplatilo se to. Můžeme si odvést pozitiva, takže jsem celkem spokojen.
Nicholas Latifi, 18. místo
Bylo to celkem náročné. Měl jsem dobrý start, ale potom jsem se v prvním kole trápil. Pokazil jsem si závod v úvodních kolech a v prvním stintu. Neměl jsem jistotu v auto a zkusili jsme něco udělat se strategií, ale nevyšlo to. Druhý a třetí stint byly co se rychlosti týče relativně slušné, ale nemyslím, že jsme s tím po tom úvodu mohli něco udělat.
Dave Robson, šéf výkonnostního oddělení
Dnes to byl další náročný den. Výkon byl lepší než v pátek, což ukazuje, že jsme šli správným směrem a pochopili jsme naše problémy. Pneumatiky bylo náročné zvládat, ale znamenalo to zajímavé závodění a řadu různých strategií. Užili jsme si souboje s Haasem a Alfou Romeo, i když jsme je dnes nemohli porazit. Ale byli jsme jim blíž, než jsme se po pátku obávali. To je povzbudivé. Jeli jsme trošku jiné strategie, Nicholas začínal na střední a končil krátkým stintem na měkkých, Geogre opačně a měl krátký střední stint, chtěli jsme totiž pokrýt vozy, kteří jeli do boxů po nás. Jako vždy jeli jezdci skvěle a z vozu vytěžili maximum, včetně pár pěkných manévrů, které předvedl George. Přijet do Barcelony v jiné roční období nám umožnilo vyhodnotit výkon vozu za jiných podmínek a pomohlo pochopit chování pneumatik na tomto okruhu. Teď bude krátká pauza před třetím trojvíkendem začínajícím ve Spa za dva týdny.