MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Do posledního kola vše vypadalo na relativně poklidnou plavbu. Pneumatiky se zdály být skvělé. Valtteri na to hodně tlačil, já jsem pneumatiky trochu šetřil a vypadá to, že on zřejmě vůbec. Když jsem tedy slyšel, že mu pneumatiky odešly, tak jsem si jen hlídal své a zdálo se to v pohodě.
Auto stále zatáčelo, žádný problém, a já se domníval, že to bude OK. V posledních kolech jsem tedy zvolnil, ale na rovince se najednou vyfoukla. To byl pocit, kdy jsem srdce v kalhotách! Jen jsem udržoval rychlost a modlil se, abych dojel kolo a nebyl příliš pomalý. Poslední zatáčky jsem málem neprojel. Asi jsme měli zajet do boxů.
Valtteri Bottas, 11. místo
Samozřejmě to je skutečné zklamání, jsem hodně smutný. Zvláště proto, že od místa, kde mě defekt postihl, jsem musel objet skoro celé kolo. Ke konci závodu jsem cítil stále větší vibrace. Oznámil jsem to týmu a myslel na to, kdo ví, možná to byl ten důvod, takže jsem se tomuto problému začal věnovat. Ale defekt přišel zcela náhle, nedalo se předvídat, co se stane. Víc toho opravdu nelze říci...
Toto Wolff, šéf týmu
Dnešek byl hodně krutý. Ve chvíli, kdy jsme měli pozice v tomto "nudném" závodu pevně v rukou, došlo k dramatu, a když jsme zjistili, že Valtteri je na docela opačném konci tratě, bylo hodně těžké to zkousnout. Myslím, že levá přední pneumatika je nejvíc namáhaná a proto zranitelnější vůči případným úlomkům. Poté, co Kimi ztratil na trati část spoileru, byla tam spousta uhlíkových střípků. Viděli jsme nějakou část vozu, kousek předního křídla, takže to nemůžeme odhadnout přesně, ale myslím, že Pirelli provede důkladnou analýzu.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo
No, měl jsem štěstí i smůlu s tím, jak jsem mohl vyhrát. Pneumatiky v posledních 10 kolech moc dobře nevypadaly, už jsem to týmu rádiem hlásil. Valtteri dostal defekt, takže jsem rádiem oznámil, že zvolním. Pak mě samozřejmě povolali do boxů kvůli nejrychlejšího kola. Nato žel dostal defekt také Lewis. Ale jsem moc rád za druhé místo, jde pro nás o velmi dobrý výsledek.
Alexander Albon, 8. místo
Není to, co bychom si přáli, ale je to limitace škod po tom poškození auta a penalizaci. Myslím, že incident s Kevinem je tak 50 na 50, on udělal chybu a nechal tam místo, takže jsem šel do toho. Když jsem zjistil, že mě neviděl a když to zavřel, zkusil jsem z toho vybruslit, ale bylo pozdě. Byl tam velký rozdíl v rychlostech a nešlo nic dělat. Měli jsme dost práce celý víkend, ale udělali jsme maximum. Rychlost byla dobrá a probojovávali jsme se. Jsem rád, že tu jedeme ještě jednou, miluji tento okruh a můžeme využít zkušenosti z tohoto víkendu a zlepšit se.
Christian Horner, šéf týmu
Dalo by se říci, že jsme měli smůlu a nedosáhli na vítězství, ale gratuluji Mercedesu, který má velmi dominantní auto a bylo by to jen o štěstí. Lewisovo štěstí se ho drželo, ale druhé místo a nejrychlejší kolo je i tak velmi dobrý výsledek po tom náskoku Mercedesu ze včera. Max jel velmi dobře, dostal z auta maximum a neudělal chybu. Dokonce kontroloval inženýry a připomínal jim, aby pili! Ke konci už pneumatiky odcházely, takže když měl Bottas defekt, nikdo nemohl garantovat, že to Max dojede, takže bylo moudré zajet pro nové pneu. Myslím, že můžeme být vděční a spokojení. Alex jel také dobré, ale po tom kontaktu... Myslím, že to byl závodní incident, Kevin udělal chybu, Alex na to šlápl a kolidovali, nicméně ta penalizace asi byla fér. Myslím, že jsme se od Maďarska zlepšili a dnešek opět ukázal, že stát se může cokoliv. Musíme dělat maximum a tlačit na ty v čele.
FERRARI
Charles Leclerc, 3. místo
Byl to náročný závod. Jakmile jsem slyšel o problému Valtteriho s pneumatikou, tak jsem hodně zpomalil. Když se na nás podívám, tak jsme dnes dosáhli to nejlepší, co šlo. Mám moc velkou radost z toho, jak jsem od počátku do konce zvládal pneumatiky a z vyvážení auta. Své příležitosti jsme dnes využili.
Sebastian Vettel, 10. místo
Byl to náročný závod, protože jsem nemohl na nikoho dorážet. Hodně jezdců za mnou bylo rychlejších a předjeli mě, já se trápil s přilnavostí, i když jsem tento víkend zkusil hodně věcí. Neměl jsem dostatečnou rychlost a moje sebejistota je nyní hodně nízko, protože se s autem nejsem souzněn, kdykoliv na to zatlačím, tak to dopadne špatně. Myslím, že se na to s inženýry musíme podívat.
Mattia Binotto, šéf týmu
Smíšené pocity a nálada. Charles je na pódiu, což je pozitivní. Po dobré kvalifikaci měl dobrou rychlost a jel skvěle. Negativní je Sebastianův výsledek, vůbec nebyl spokojen s autem a musíme se podívat na data a zjistit proč. Připravili jsme se pečlivě, zvolili jsme nižší aerodynamický přítlak na základě simulace z tunelu a vyplatilo se. Také jsme pracovali s pneumatikami, což byl kritický faktor závodu, jak ukázala poslední kola. Charles odvedl dobrou práci, poslouchat inženýry a šetřil si pneumatiky. Dnes jsme alespoň s jedním autem získali maximum, i když je to daleko za naším cílem. Soustředíme se na další víkend, připravíme se a pokusíme se získat ještě více bodů než dnes.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 4. místo
Byl to bláznivý závod do samotného konce a jsem skutečně nadšený, že jsem dojel čtvrtý. Měl jsem dobrý start, poskočil na šesté místo a pak jsme předvedli slušné představení. Restart po safety caru mě dostal do blízkosti Carlose, ale ne dost blízko, takže díky tomu mě zdolal Lando a já ztratil pozice. Bylo to do jisté míry frustrující, ale nakonec se vše obrátilo. Závod byl zážitkem a skutečně se vyvedl. Nakonec se naše rychlost zvýšila a proto jsem byl schopen předjet Landa, poté stihl Carlose problém. Viděl jsem, jak se přibližuje Charles a možná by z toho po několika dalších kolech bylo pódium. Příští týden máme další šanci. Využili jsme trochu chaosu, ale dnes jsme určitě byli mezi nejrychlejší šestkou, což je hodně příjemné.
Esteban Ocon, 6. místo
S dnešním výsledkem jsem hodně spokojen. Byla to zábava, dost předjíždění, povedené souboje a fantastický výsledek. Myslím, že se dnes ukázalo, jak rychlé je naše auto v závodním režimu. Bylo opravdu úžasné a výkon týmu je hodně silný. Zásluha patří všem v Enstone a Viry za jejich tvrdou práci, kterou od Budapešti zvládli. Měli jsme na toto téma hodně debat a dnes se to zúročilo. Dokazuje to, že musíme lépe zvládnout kvalifikaci, abychom si v neděli usnadnili život. Příští týden máme další příležitost.
Cyril Abiteboul, ředitel týmu
Z pohledu týmu je to hodně dobrý výsledek a jeden z našich nejlepších závodů od návratu do F1. Zvláště tady na Silverstone, v chrámu šampionátu Formule 1 a závodu pro mnoho týmů domácího. Je zřejmé, že nám konec trochu pomohl ohledně zisku pozic, ale to by nemělo odvést pozornost od našeho velmi dobrého výkonu během celého víkendu. Měli jsme slušné páteční tréninky a to znamenalo jak dobrou přípravu na kvalifikaci, kterou jsme zvládli s oběma vozy v první desítce, tak pro kritické zjištění o výdrži tvrdých pneumatik v závodě. Oba piloti dnes dobře odstartovali, pak jsme se během safety caru rozhodli oba vozy povolat do depa pro tvrdou směs. Mechanici odvedli opravdu skvělou práci. Také spolehlivost byla výborná a je důležité, že takové závody absolvujeme. Po Grand Prix, kdy jsme s autem zápasili, potvrdilo Silverstone silné a slabé stránky našeho vozu. Zejména musíme pracovat na sezení vozu v rychlých zatáčkách, protože ve srovnání s přímými soupeři to je naše slabina. Pokročili jsme, ale neměli bychom ztratit ze zřetele naše přímé konkurenty ani úroveň konkurenceschopnosti Mercedesu.
MCLAREN
Lando Norris, 5. místo
Slušný závod. Udělal jsem pár chyb, když jsem v prvním kole tvrdě tlačil, zablokoval jsem kola a ztratil pozici, ale zbytek závodu už byl velmi dobrý. Nemyslím, že máme nejrychlejší auto na trati ve srovnání s ostatními týmy kolem nás. Trochu se trápíme s degradací pneumatik, takže nemůžeme jet tak, jak bychom chtěli, ale pokud toto pomineme, získali jsme dobrý výsledek. Carlos měl bohužel defekt, nemyslím, si že by mohl udělat cokoli lépe.
Carlos Sainz jr, 13. místo
Upřímně mi chybí slova - myslím, že obrázky hovoří za vše. Jsem hodně zklamaný koncem závodu, protože jinak to byl silný závod, jenž by se dal rozdělit do dvou polovin. Hodně jsem v prvních kolech útočil, musel jsem zdolat velmi nebezpečného Romaina Grosjeana, pak jsem si musel poradit s několika situacemi uprostřed závodu. Byl jsem čtvrtý a to by znamenalo příjemných 12 bodů. Věděli jsme, že kvůli pneumatikám to bude hodně těsné. Prokázalo se, že u mě šlo evidentně o defekt - musel jsem v posledním kole do boxů. Neměl jsem štěstí jako v prvních závodech, dnes jsme ztratili mnoho bodů. Nebudu lhát, že nejsem zklamaný, ale zároveň jsme dnes udělali všechno správně až do posledních kol, nesmím být příliš tvrdý na sebe a na tým. McLaren udělal krok kupředu, ale zároveň přidal i Renault. Myslím, že týmový pokrok je velmi dobrý, auto je oproti loňskému modelu lepší, takže to znamená, že máme vyšší přítlak a celý balíček změn funguje.
Andreas Seidl, týmový vedoucí
Především - je mi opravdu líto Carlose - po velmi dobrém závodě ho opustilo štěstí. Přijít o tolik bodů kolo před cílem kvůli defektu pneumatiky celý tým hodně rozladilo. Bohužel, jsou to závody a tohle se stává. Oba piloti předvedli opět dobrý výkon, zase jsme měli konkurenceschopné auto a dosáhli jsme na slušné body pro Pohár konstruktérů díky Landovu pátému místu. Lidé odvedli výbornou práci během všech tří pit-stopů, podařilo se nám správně načasovat strategii při výjezdu safety caru.
Máme za sebou čtyři závody a oba piloti je všechny dokončili, bez jakýchkoli náznaků potíží na kterémkoli autě či motoru. Za to patří velký dík mechanikům na trati i v továrně, a také Renaultu za jejich tvrdou a odpovědnou práci. Je škoda, že nám tu chybí naši fanoušci, partneři a další členové týmu, kteří nemohou být s námi na trati, ale cítíme vklad jejich neuvěřitelné podpory. Tým si teď může dopřát malou přestávku, než se opět vrátíme na Silverstone, abychom příští týden začali znovu.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 7. místo
Je to fantastické dojet sedmí! Byl to dobrý závod a asi jeden z mých nejlepších. Nečekali jsme to, ale věděli jsme, že máme potenciál na body, ale že to bude těžké. Načasování safety caru nebylo nejlepší, tou dobou jsem myslel na dvanácté místo a musel jsem se probojovat. Užil jsem si to a měl jsem řadu dobrých soubojů s Vettelem, Strollem a Giovinazzim. Trápil jsem se s dojetím Sebastiana, ale potom jsem měl jednu příležitost ho předjet a věděl jsem, že se musím pokusit. Nestane se každý den, že máte možnost předjet vnějškem Ferrari, užil jsem si to! V autě se cítím dobře a víme, kde se musíme zlepšit, takže snad v následujících víkendech uděláme pokrok.
Danil Kvjat, nedokončil
Myslím, že to byl dobrý závod, i když pro mě krátký. Měl jsem dobrý start, dobrou rychlost a pár dobrých předjetí. Dojížděl jsem auta přede mnou a mohl to být dobrý výsledek, ale najednou jsem v desáté zatáčce ztratil kontrolu nad vozem - nejprve jsem myslel, že to byla moje chyba, to dělám vždy, že se viním, ale když jsem viděl video, něco se stalo a musíme se na to podívat a projít data. Je to zklamání, protože z toho mohly být body. Pokusím se znovu další víkend.
Jody Egginton, technický ředitel
Dnes to bylo vzrušující a dramatické. Pierre jel skvěle a tlačil na to, když musel, předvedl dobré souboje a zvládl práci s pneumatikami. Dani měl také dobrou rychlost, ale i když nezískal body, jsme si jistí, že příští týden to napravíme. Dnešní rychlost prokazuje funkčnost novinek a další dny budeme analyzovat data, abychom z toho dostali ještě víc. Celý tým dnes pracoval skvěle a výsledek je odměnou za tu práci.
RACING POINT
Lance Stroll, 9. místo
Podařilo se nám udržet tradici závodů dokončených v této sezóně na bodech, ale jsem zklamaný, protože jsem dojel až devátý. Musíme vše řádně prověřit a zjistit, proč se tak stalo. Vyvážení vozu bylo dnes lepší a tak jsem očekával, že budeme i konkurenceschopnější, ale v závodě jsem se propadal. Nebyl to dnes náš den, takže se musíme soustředit na příští víkend a ujistit se, že se vrátíme silnější a prokážeme skutečnou výkonnost našeho auta. Je škoda, že Nico nemohl závodit, protože tento víkend odvedl obdivuhodnou práci.
Nico Hülkenberg, neodstartoval
Je to šílené, jsem z toho zklamaný. Tým a já jsme dnes přišli o vše, pohonná jednotka přestala fungovat a neumožnila nám vyrazit na trať. Frustrující problém. Bylo by to lepší tento víkend něco ujet v závodních podmínkách, ale nic už s tím neuděláme, tak snad to bude příští víkend lepší. Na druhou stranu děkuji všem za pomoc, s níž jsem se dostal opět na dráhu, byl to nečekaný skok, ale užil jsem si možnosti opět spolupracovat s týmem. Bylo by skvělé dosáhnout v závodě nějakého výsledku, abych tým odměnil za všechnu obtížnou práci.
Otmar Szafnauer, generální ředitel
Bylo to náročné odpoledne - začalo potížemi s pohonnou jednotkou Nicova vozu, možná to byla převodovka, takže nemohl vůbec nastoupit k závodu. První náznak problému se objevil, když jsme se pokusili vůz nastartovat k cestě na startovní rošt. V zásadě došlo k selhání hnacího ústrojí, jehož příčinu pořád zkoumáme. Je to škoda pro celý tým, zvláště po obrovské snaze opět Nica dostat na start.
U Lance jsme dvojnásob nešťastní kvůli safety caru, jehož druhý výjezd vyloučil jakoukoli strategickou výhodu startu na středně tvrdé směsi. Poté zůstal ve vláčku pilotů a pral se se závodním tempem - určitě byl pomalejší než při pátečních závodních simulacích. Je třeba zjistit, proč jsme dnes prohráli, abychom byli za týden silnější.
WILLIAMS
George Russell, 12. místo
Tohle byl první závod, kdy jsme byli opravdu rychlí a náš nedělní výkon se přiblížil sobotnímu, což je veskrze pozitivní. Dnes jsme se hodně soustředili na rychlost, takže kráčíme správným směrem. Po safety caru bylo auto hodně silné, podařilo se mi zdolat Kimiho a dotáhl jsem se na Antonia. Pokud dokážeme dosahovat dobré kvalifikace před Haasem a Alfou Romeo, není důvod abychom v neděli zůstávali na chvostu.
Nicholas Latifi, 15. místo
Myslím, že ze všech čtyř závodů jsem se dnes cítil v autě nejlépe, chovalo se dobře a předvídatelně. Bylo živé a byl požitek ho řídit. V prvním kole jsem udělal chybu, vyjel jsem z trati a přišel o nějaké pozice, ale byl jsem dost sebevědomý, abych mohl tlačit na soupeře. Závod to byl velmi příjemný, jako každý, ve kterém bojujete se soupeři.
Dave Robson, vedoucí oddělení pro výkon vozidel
Na Silverstone se odehrál další vzrušující závod, safety car dvakrát smrskl startovní pole, takže můžeme být spokojeni s rychlostí a výsledky. Naše základní linie je dobrá a využijeme ji pro další závodní víkend, kdy se do Silverstonu vracíme na pátý závod sezóny.
Oba piloti dnes jeli dobře a za přispění expertů v garáži dokázali nakládat s pneumatikami tak, aby vydržely až do konce závodu a zároveň se vypořádat s větrnými podmínkami. Stále máme dost příležitostí přidat ohledně výkonu, ale pokrok je znatelný a očekáváme ho i příští týden. Jako obvykle odvedli mechanici skvělou práci a dvojitá zastávka během druhého výjezdu safety caru nám pomohla k cenným pozicím ve startovním poli.
ALFA ROMEO
Antonio Giovinazzi, 14. místo
Celkem náročný závod, ale myslím, že jsme získali maximum. Měl jsem dobrý start, další místo jsem získal po zastávce v boxech, ale po druhém safety caru jsem se trápil s rychlostí. A penalizace znamenala ztrátu dalších míst. Doufal jsem, že budeme konkurenceschopnější, takže se musíme podívat na data a zlepšit, co to půjde, abychom udělali před dalším závodem na stejném okruhu pokrok.
Kimi Räikkönen, 17. místo
Vůbec, ale vůbec to nebyl závod, který jsme očekávali. Na začátku jsem si myslel, že budu mít šanci bojovat, ale po zastávce jsem už neměl dostatečnou rychlost a nedokázal se držet ostatních. Musíme se podívat, jak to do příštího týdne vylepšit. V posledních kolech se mi rozbilo přední křídlo, ale nakonec to nic moc neovlivnilo. Nejsem si jistý, co se stalo, musíme se na to podívat.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Je to zklamání. Vypadalo to zpočátku dobře, byli jsme dvanáctí za Oconem a vettelem, až do zastávek v boxech to vypadalo na slušný výsledek. Ale nakonec to nedopadlo, jakmile jsme přezuli na tvrdé pneu. Jede se tu ještě další závod, takže musíme projít data a najít, jak se co nejvíce zlepšit.
HAAS
Romain Grosjean, 16. místo
Výsledek je zklamáním, protože od samého začátku až do konce jsem jel s maximálním nasazením. První stint byl zábavný, ocitl jsem se na pátém místě za safety carem a říkal jsem si "Oh, staré dobré časy". Nadšeně jsem setrval na trati a zkoušel jsem vydržet co nejdéle, podobně jako v Maďarsku. Ohledně restartu jsem byl trochu skeptický, ale auto fungovalo dobře a já dokázal držet krok. Bavilo mě to, byl jsem šťastný. Nemyslím, že se toho do příštího týdne mnoho změní, výkonnost asi zůstane stejná, ale trať zjevně pneumatiky více degraduje, takže to vypadá na závod se dvěma zastávkami, jenom jedna, to je vážně nuda.
Kevin Magnussen, odstoupil po kolizi
Měl jsem nehodu, jsem v pořádku, jen hodně zklamaný. Odstartoval jsem skvěle - opět jsem získal několik pozic. Při jízdě v zaváděcím kole jsem cítil, že auto funguje dobře, také jsem to sdělil svým technikům. Cítím se doslova prázdný, dnes jsme mohli něco dokázat - udělali jsme pro to vše, co se dalo. Kvalifikace byla na vrcholu našich sil, měl jsem pak i skvělý start, dobré první kolo se ziskem několika pozic, byli jsme blízko první desítky. Vypadalo to hodně dobře, proto se cítím tak bídně.
Günther Steiner, vedoucí týmu
Řekl bych, že to byl zajímavý den. Vzhledem k našemu velkému zklamání vidím jako pozitivum, že piloti svým vozům věří. Líbí se jim, jak se chová - jen ho musíme zrychlit. Romain, když byl v balíku pilotů, dokázal držet krok se soupeři a v některých případech byl rychlejší. Bohužel při zastávce v boxech mu nešla zařadit rychlost a ztratili jsme deset vteřin. To nás vyřadilo z šance na bod. Správně říkám jednotné číslo, opravdu myslím bod. Kevin byl vyřazen v prvním kole, k tomu lze jen těžko něco dodat. Je to osud, v okamžiku vás opustí štěstí. Odnášíme si poznatek, že ve středu pole můžeme závodit, ale musíme tam být. Je třeba pracovat na kvalifikaci. Takže závod hodnotím jako zajímavý.