Piloty v pravé poledne našeho času přivítalo slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, trať 38 °C. Na začátku se stále čekalo se, kdo u Racing Pointu nahradí Sergia Péreze, jenž byl pozitivně testován na Covid-19. V padoku se objevil Nico Hülkenberg, jenž dopoledne strávil 45 minut na simulátoru.
Na dráze byli jako první Räikkönen se Sainzem, po 5 min scházeli kromě jednoho růžového vozu také Kvjat a Verstappen. Pirelli na rychlý okruh do Británie přivezlo to nejtvrdší ze svého portfolia, směsi C1 až C3.
Několik týmů přivezlo rozsáhlejší balíky vylepšení pro své vozy. Jedním z nich je McLaren, který prohání Sainz s měřícím zařízením. Po boku se objevily nové přední křídlo, bočnice, deflektory, podlahu i zadní křídlo. "Jsem celkem optimistický v tom, že všechny nové díly, které dnes otestujeme, navýší dle našeho očekávání výkonnost a projeví se v čase na kolech," věří šéf týmu Andreas Seidl.
Po čtvrthodince jsme se dočkali prvních měřených časů, Norris (1:29,439 min) na čele měl na středně-tvrdé směsi sekundu navrch nad Verstappenem (1:30,364) na tvrdé.
Holanďan svým druhým pokusem (1:29,582) ztrátu stáhl na 0,143 s, na což však mladý jezdec McLarenu zareagoval dalším zlepšením (1:29,231). Tou dobou už se na trati ukázali všichni piloti včetně Hülkenberga.
Po 25 min zažili krušné chvilky u Alfy Romeo. Nejprve v Luffield dostal smyk a skončil ve štěrku Räikkönen, o 2 minuty později vylétl v Becketts Giovinazzi. Probrzdil si přitom všechny čtyři pneumatiky a na dráze zůstaly i nějaké úlomky, komisaři proto vyvěsili až do 12:38 h červené vlajky.
Předčasně skončil také Vettel, v něhož inženýři Ferrari odhalili nějakou závadu na mezichladiči turba. Mechaniky proto čeká rychlá rozborka - sborka, aby jeho vůz stihli připravit pro 2. trénink.
V polovině tréninku se do čela vyšvihl Mercedes zásluhou Bottase (1:28,869), Stroll na něj ale ztrácel pouhou setinu vteřiny - oba na měkkých pneumatikách.
Po chvíli za to vzal i Hamilton a všechny předčil: 1:28,343 min. Jeho finský kolega se na něj dotáhl na rozdíl 0,176 s. Lewis si stěžoval na "příšernou sadu pneumatik," po výměně se na středně-tvrdé vrátil a kolo stihnul za 1:27,896. Nebyl ovšem nejrychlejší - Verstappen na měkkých pneumatikách vykouzlil o půl sekundy lepší čas (1:27,422).
Red Bull s novými díly vypadá v Maxových rukou vcelku konkurenceschopně, Stříbrné šípy ale ještě určitě neukázaly vše, co mají v rukávu. V zítřejší kvalifikaci po zvýšení výkonu motorů bude obrázek zřejmě odlišný.
Nejblíže špičce byl Stroll s Racing Pointem, navrátilec Hülkenberg na něj ztrácel kolem 6 desetin. Ferrari zásluhou Leclerca patří pátá příčka za Albonem, Renault je pátým nejrychlejším týmem, McLaren testující novinky se pohybuje za hranicí první desítky.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:27,422 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:27,896 |
3. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:28,004 |
4. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:28,129 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:28,221 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:28,519 |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:28,559 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:28,575 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | BWT Racing Point F1 Team | 1:28,592 |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:28,868 |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:28,909 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:28,988 |
13. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:28,990 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:29,532 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:29,576 |
16. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:29,746 |
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:29,899 |
18. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:29,925 |
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:30,703 |
20. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ