Rakouský tým v prvním roce partnerství Hondu chválil za její agresivní vývojový program a pokroky v oblasti spolehlivosti i výkonu. I když se jí nepodařilo začít sezónu s verzí, která se později stala 2. specifikací, přesto se u svého motoru nakonec naplnila předsezónní výkonnostní cíle.
"Měli jsme pravidelná setkání s Red Bullem - Christian [Horner] a Helmut [Marko], já a [šéf vývoje] Asaki. Během nich jsme sdíleli naše plány a současnou situaci, stejně tak oni hovořili o svých plánech a současné pozici," přibližuje Jamamoto.
"To, že jsme téměř přesně plnili plán, je velmi důležité, protože si navzájem důvěřujeme. A to vztah utužuje. Těšíme se na příští rok," pokračuje šéf Hondy, která ale konkretizovat své cíle nechce.
Helmut Marko se před sezónou netajil tím, že vyhrají aspoň pět závodů, což se jim nepovedlo. Soukromé ambice Red Bullu ani Hondy nakonec nebyly naplněny, což přičítají i své horši jezdecké sestavě, kdy v polovině sezóny museli vyměnit Pierra Gaslyho za Alexandera Albona.
Jamamoto tvrdí, že nebyl nikdy ve stresu - ani na počátku sezóny, kdy měl Mercedes jasný náskok: "Znám Christiana a Helmuta, velmi dobře spolu komunikujeme. A navštívil jsem továrnu Red Bullu, takže jim věřím."
"Myslel jsem si, že bychom možná mohli vyhrát v Monaku, což se nám nakonec nepovedlo. To nás ale nikterak neznervózňovalo. Byli jsme po té situaci docela uvolnění. Mysleli jsme si, že to pokračuje dobře," říká sportovní manažer Hondy.
Podařilo se jim postavit velmi spolehlivý motor, který je v závodech ani jednou nezradil tak, že by jejich piloti nemohli dojet do cíle - což se o konkurenci včetně Mercedesu a Ferrari říct nedá.
"Letos jsme dosáhli velkého výsledku, pokud jde o vývoj pohonné jednotky. Jak můžete vidět z výsledků závodů, spolehlivost je jedna věc, ale tou druhou je výkon. Jsme celkem blízko Mercedesu, ale stále pozadu. Celý tento rok byl pro nás dobrý. Jsme spokojeni," shrnuje Jamamoto.