PROHLÁŠENÍ po závodě v USA: Hamilton slaví, u Ferrari nechápou

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Soči | foto: Mercedes AMG F1 Team

Lewis Hamilton se stal šestinásobným mistrem světa. Vítězem závodu je však jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Jak hodnotí dnešní závod v Austinu jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Je to hezké vítězství, příjemný pocit. V autě jsem se cítil dobře už od včerejška. Měli jsme výbornou rychlost. Bylo to to jediné, na co jsem se tento víkend soustředil. Nestačilo to a Lewis získal titul.

Nebyl jsem si jistý, která strategie bude lepší. Měl jsem dobré tempo, aby ta dvouzastávková fungovala. Velké gratulace Lewisovi. Osobně jsem letos nesplnil svůj cíl, ale vždy se příští rok naskytne další možnost. Zaslouží si to, měl výtečnou sezónu.

Lewis Hamilton, 2. místo
Je to ohromující. Závod byl dnes tak náročný! Včera to pro nás bylo fakt těžké, Valtteri odvedl fantastickou práci. Dnes jsem se chtěl zotavit a pomoci týmu získat double. Nemyslel jsem si, že jednozastávková strategie bude možná. Jsem plný emocí. Je to čest tady být s těmito skvělými piloty.

Když mi bylo 6 či 7 let, tak mi otec řekl, abych se nikdy nevzdával. Je to heslo naší rodiny. Tlačil jsem na to tak tvrdě, jak jen to šlo, a doufal jsem, že tady dnes budu moci vyhrát, ale v pneumatikám toho už moc nezbylo. Pokud jde o další šampionáty, nevím, ale jako atlet se momentálně cítím tak čerstvý, jak jen můžu být. Nepolevíme ani v těch dalších závodech.

Toto Wolff, šéf týmu
Jsem velmi pyšný na všechny, kteří spolupracují v našich továrnách - v zákulisí se odvíjí obrovské množství práce. A když to dopadne tak, že jeden závodník vyhraje a druhý se stane mistrem světa, nemůže to být lepší. Bylo to trošku na hraně, rozhodující závod, takže musíte být flexibilní. Lewis mohl jet další kolo, vydržel a asi to možná i pomohlo. 

Myslím, že Lewis je stále velmi motivovaný a chce vyhrát každý závod. Jakmile tohle bude platit, myslím, že toho může být víc. Musíme mu poskytnout dobré auto a osobně si ale myslím, že není žádný limit. Poučili jsme se v Singapuru, takže jsme řekli, že strategie může fungovat jedním nebo druhým směrem. Rozhodli jsme je nechat závodit a myslím, že to bude něco, co si přeneseme i do dalšího roku.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Udělali jsme maximum, ale byli prostě příliš rychlí. Byl to dobrý závod a zábava. Pořád jsem viděl auta přede mnou a měl jsem dobrou rychlost. Žluté vlajky v závěru znamenaly, že jsem nemohl použít DRS a možná jsme jinak mohli být druzí. Ale i tak je dobré být na pódiu. Lewis je neuvěřitelný. Co jiného říci. Jezdí fantasticky, má za sebou skvělý tým a doufám, že s ním příští rok budeme bojovat.

Alex Albon, 5. místo
Svůj první víkend v Austinu jsem si užil. Myslím, že jsme odvedli nejlepší práci, kterou jsme vzhledem k okolnostem mohli. Jsem trochu frustrovaný první zatáčkou, ale nemyslím, že to byla něčí chyba. To je zkrátka závodění. Měl jsem pocit, že mě tam zmáčkli a já neměl kam jet. Nebýt toho, tak si myslím, že jsme mohli být čtvrtí. Vzhledem k tomu, že nevyjel žádný Safety car a měli jsme nějaké poškození podlahy, tak bych řekl, že jsme s návratem zpět udělali dobrou práci.

Christian Horner, šéf týmu
Maxův závod byl dnes opravdu silný. Zvládl držet krok s Mercedesy i když měl odlišnou strategii a po startu utrpěl určité poškození předního křídla. Alex měl smůlu, když se zapletl do incidentu v první zatáčce, pak jsme museli vyměnit jeho přední křídlo, ale jeho návrat byl skvělý, Páté místo je fantastické je díky němu jezdcem dne. Také se dostal na šesté místo v Poháru jezdců. Gratuluji Lewisovi k šestému titulu, odvedl skvělou práci, zaslouží si ho.


FERRARI

Charles Leclerc, 4. místo
Byl to velmi, velmi těžký závod. Jsem si celkem jistý tím, že s autem něco nebylo v pořádku. Něco bylo divně s předními pneumatikami, nikdy nefungovaly. Hodně jsem se dneska trápil.

Sebastian Vettel, nedokončil
Neměl jsem s nikým žádný kontakt. Říkal jsem týmu, ať si znovu projdou opakované záznamy. Od počátku jsem měl divný pocit. Přilnavost byla bídná a trápil jsem se s tím, abych přiměl pneumatiky k fungování. Jen jsem se snažil dostat se do rytmu. Nemám ponětí, čím to bylo způsobeno. Za celý víkend jsme toho odjeli dost a bez problémů, takže fakt nevím.

Mattia Binotto, šéf týmu
Nejdříve bych rád poblahopřál Lewisovi k zisku dalšího titulu mistra světa. Je zasloužený a dosáhl ho ve velkém stylu. Pokud jde o náš závod, očekávali jsme od dnešního dne mnohem více. Sebastian měl problém s pravým zadním závěsem, horní rameno se zlomilo velmi časně po začátku závodu. Myslím, že tento problém byl na jeho voze pravděpodobně už od prvního kola, ale je potřeba ho prověřit, abychom přesně zjistili, co se stalo.

Charlesův závod ovlivnila první sada pneumatik, neměly vlastně vůbec žádnou přilnavost. Nechápali jsme, proč je tak pomalý a nemá dostatek rychlosti. V druhém a třetím stintu už byl dostatečně rychlý, ale je obtížné ho porovnat s ostatními, protože jeli na jiné směsi. V posledním stintu pak dokázal přizpůsobit vůz svým požadavkům a dokonce zajel nejrychlejší kolo.

Máme teď co analyzovat a pochopit, co se stalo. Jsme hluboce zklamáni, protože nevěříme, že tento výsledek odráží naši současnou úroveň. Stalo se něco, z čeho se musíme poučit, jako z každého špatného výsledku, musíme si tím projít.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 6. místo
Letos jsme měli celou řadu zábavných závodů a tohle byl pro nás jeden z nejlepších. Náš plán ohledně strategie přinesl určitou dávku nervozity, ale svého cíle, který byl skončit před McLarenem jsme dosáhli, což je hezké. Bitva s Landem byla fajn. Užil jsem si to. Nakonec jsme získali dobré body, protože jsem si udržel šesté místo a také Nico dokončil v první desítce.

Nico Hülkenberg, 9. místo
Jsem opravdu rád za tyhle dva body. Celkově to byl závod, který by se dal rozdělit na dvě etapy. První část nebyla moc dobrá, protože jsme ztratili nějaké pozice, během úvodních zatáček. Druhá část byla zábavná. Měli jsme dobré tempo a svedli pěkné bitvy. Také jsme přešli na strategii dvou zastávek, myslím, že se z těchto bodů můžeme radovat.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Byl to dnes další vzrušující závod s celou řadou strategických možností Oba piloti odvedli dobrou práci. Daniel zvládl strategii jedné zastávky a porazil McLareny. Nicovu strategii jsme včas změnili, což mu v závěru závodu umožnilo rovněž díky inteligentní jízdě získat body. Dnes jsme viděli skvělou show F1. Jsme rádi za naše americké účinkování, získali jsme dobré body. Chci také pogratulovat Lewisovi k jeho šestému mistrovskému titulu. On a jeho tým jsou inspirativní, s jakým klidem zvládají nástrahy tohoto sportu.


MCLAREN

Carlos Sainz, 8. místo
Zase body, ale dostali jsme v první zatáčce ránu a bez toho jsme mohli získat ještě víc. Slušná rychlost na tak dlouhý stint na tvrdé sadě a dobře jsem se posunul vpřed. Osmé místo a to není špatné, oba vozy na bodech. Takže je to pozitivní, když to tak vezmeme,ale v Brazílii budeme chtít víc!

Lando Norris, 7. místo
Dobrý závod pro tým i pro mě! Bylo opravdu dobré ocitnout se po prvních několika zatáčkách na pátém místě. V tomto ohledu odvádíme opravdu dobrou práci. Zbytek závodu byl složitý. V prvním stintu na měkkých pneumatikách jsem v pozdějších kolech ve srovnání s Ricciardem trochu bojoval, což jsme vlastně, dá se říct, očekávali. Druhý stint jsme odjeli na tvrdých pneumatikách. Byl jsem těsně za Riciardem, snažil jsem se dobře starat o pneumatiky a až příliš netlačit; zároveň jsem se snažil dostat před něj. Nakonec jsme se rozhodli jet na dvě zastávky, což se ukázalo jako dobrá volba. Třetí stint byl zábavný i díky nějakému předjíždění. Díky celému týmu na trati i v továrně.

Andreas Seidl, šéf týmu
Po minulém závodě v Mexiku, kde jsme nedosáhli výkonnosti, jakou jsme chtěli, bylo dobré vrátit se a získat dalších deset životně důležitých bodů do Poháru konstruktérů a bitvy o čtvrtou příčku. Naše týmová práce, od mechaniků, přes inženýry až po lidi v továrně je pro tento úspěšný víkend klíčová. Po dvou týdnech na cestách je fajn vrátit se domů. Odpočineme si a připravíme se na finále sezony v Brazílii a Abu Dhabí. Také gratuluji Lewisovi k šestému mistrovskému titulu. Je to neuvěřitelné!


RACING POINT

Sergio Pérez, 10. místo
Byl to skvělý závod a jako tým jsme se dokázali pozvednout. Zvolili jsme hodně agresivní strategii jedné zastávky a měli dobrou výkonnost. V posledním kole do mě Kvjat narazil a zničil mi přední křídlo, ale byl penalizován, takže jsem se dostal zpátky na desáté místo. Ten bod znamená, že se posouváme na šesté místo v Poháru konstruktérů, což je před posledními dvěma závody důležité. Byl to dnes jen bod, ale každý se počítá, zvláště v závěru této sezóny.

Lance Stroll, 13. místo
Bylo to dlouhé odpoledne a už jsem prožil lepší den. Je to škoda, protože vůz byl dnes dobrý a vím, že jsem mohl bojovat o body, bohužel se věci vyvíjely jinak. Neodstartoval jsem dobře, dostal se do sevření soupeřů a v první zatáčce jsem utrpěl poškození. V zatáčce 2 jsem najel na nějaký hrbol a vůz se stal neúměrně přetáčivý a propadal se polem. Vzhledem k mé pozici se tým pokusil změnit strategii a já měl zajet do depa dvakrát. Ve druhém stintu jsem měl dobré tempo, ale v závěru závodu moje pneumatiky odcházely. Je to škoda, ale někdy takové dny nastanou, prostě se musím vrátit do boje v Brazílii.

Otmar Szafnauer, generální ředitel
Po Sergiově startu z boxové uličky je závěr závodu na desátém místě uspokojivý a dobrý konec náročného odpoledne. Nebylo snadné naplánovat závod s jednou zastávkou, ale Sergio odvedl skvělou práci a šetřil nejtvrdší pneumatiky - po 31. kol držel výborné tempo. Po kolizi s Kvjatem nastaly nějaké zmatky, ale nakonec zvítězila spravedlnost, když komisaři vrátili Sergia na 10. místo. Lance měl od počátku potíže s poškozeným předním křídlem - propadl se tak téměř na konec startovního pole. Měl problémy s vyvážením vozu, proto jsme se rozhodli změnit jeho strategii na dvě zastávky, ale tím jsme přišli o další body.


SAUBER

Kimi Räikkönen, 11. místo
Z tohoto závodu si můžeme vzít hodně pozitiv, ačkoliv moje umístění mimo body mě rozladilo, zvláště když závod jsem měl dobře rozjetý. Hodně dobře jsem odstartoval, stále se lepšil a od začátku až k samotnému cíli jsem pořád bojoval o pozice. Je to něco, na čem můžeme pracovat a využít to pro další závody.

Antonio Giovinazzi, 14. místo
Jako tým jsme o tomto víkendu vypadali podstatně lépe, můžeme tedy z hlediska budoucnosti být optimističtější. Měl jsem jinou strategii než Kimi, ale jeho se ukázala být lepší. Začal jsem na středně tvrdé směsi, ale neměl jsem dost přítlaku. Když jsem přešel na nejměkčí pneumatiky, bylo to o něco lepší, ale na zlepšení už bylo pozdě. Musíme nadále vyvíjet tlak, kráčíme kupředu a doufáme, že v Brazílii to bude ještě lepší.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Výsledkově se zdá, že jsme neuspěli, protože jsme mimo bodovanou desítku, ale přinejmenším tu je několik pozitiv. Ve srovnání s předchozími závody jsme byli více konkurenceschopní a většinu odpoledne jsme bojovali o body. Soustředíme se na poslední dva závody a je nám jasné, že před námi leží ještě mnoho práce, ale hřeje nás vědomí, že se ubíráme správným směrem.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 12. místo (po penalizaci 5 vteřin)
Byl to smolný závod, neměli jsme dnes dost výkonu, abychom bojovali s našimi přímými soupeři. Opotřebili jsme pneumatiky o trochu více, než bychom měli, takže to musíme zanalyzovat. Navzdory těmto okolnostem jsem dojel na desátém místě po souboji s Pérezem v posledním kole. Myslím, že to byl tvrdý, ale férový souboj, takový, jaký si všichni přejí vidět, jaký jsme letos mnohokrát viděli, aniž by byl kdokoli penalizován. Jsem rozladěn a zklamán penalizací a myslím, že tohle náš sport rozhodně nepotřebuje.

Pierre Gasly, 16. místo (odstoupil)
Byl to dobrý závod a pohybovali jsme se uvnitř top 10 a drželi jsme se v dohledu McLarenů. Nakonec jsem bojoval s Pérezem a v zatáčce 13 jsme se dostali do kontaktu, po němž jsem utrpěl poškození pravého předního závěsu, takže jsem vůz odstavil. Bojovali jsme, on se dostal na vnitřek zatáčky, srazili jsme se předními pneumatikami a to zničilo můj závěs. Nevypadalo to nijak zle, ale stačilo to, aby mě to vyřadilo z bodů v samém závěru. Jsem zklamán takovým koncem jinak dobrého závodního víkendu.

Jody Egginton, technický ředitel
Dnešní závod nám nepřinesl výsledek, jaký jsme očekávali. Je to zklamání zejména s ohledem na výkony, které jsme doposud v Austinu dosahovali. Pierre od začátku jel racionální závod, ale v posledních několika kolech mu odcházely pneumatiky, takže se nemohl účinně bránit vozům za sebou, které měly čerstvější obutí. Nakonec byl nucen odstoupit kvůli poškození vozu po kontaktu s Pérezem. Dannyho závod gradoval v posledních deseti kolech, ale kvůli žlutým vlajkám se zasekl na dvanáctém místě, možnosti dostat se na desátou pozici byly hodně omezené. Útok, který podnikl na Péreze, byl vyhodnocen jako příliš agresivní a náš pilot byl potrestán pěti vteřinami, což nás srazilo mimo body. Bohužel jsme tím pádem ztratili pozici v Poháru konstruktérů.


HAAS

Romain Grosjean, 15. místo
Bylo to podivné odpoledne. Věděli jsme, že to bude komplikovaný závod, bohužel nám chyběla dostatečná rychlost, takže jsem na začátku neměl šanci nikoho předjet. Plán A by začít na středně tvrdé směsi, potom přejít na měkkou, takže jsem se snažil vydržet na žlutých pneumatikách co nejdéle. Bohužel mi totálně odešly, když všichni zastavili, takže mě předjeli, během jednoho kola jsem ztratil mnoho času. Potom jsme zvolili nejtvrdší a na nich to šlo celkem dobře. Byl jsem spokojen s chováním vozu a časy na kolo. Jenom jsem byl příliš vzadu na to, abych měl šanci s kýmkoli bojovat o pozice.

Kevin Magnussen, 18. místo (odpadl)
Byl to těžký víkend, nebyli jsme dostatečně rychlí, neměli jsme dost přítlaku. Je jasné, že máme pořád problémy, ale přesto jsem se pokusil co nejlépe závod odjet. V prvních kolech jsem se vyšvihl dokonce na deváté místo - vypadalo to dobře, ale pak se ukázalo, že nemáme tempo a začal pokles. Závod pro mě skončil po selhání brzd.

Günther Steiner, ředitel týmu
Je zřejmé, že výsledek je neuspokojivý, ale není to zase tak nečekané. Víme, kde se momentálně nacházíme, i když tam rozhodně být nechceme. Začneme závod, chvíli postupujeme, ale nemáme rychlost a dostatek výkonu. Kevin vypadl dvě kola před koncem, nejspíš se něco stalo s brzdným systémem. Musíme to prověřit, prozatím ale nemáme k dispozici auto. Ještě zbývají dva závody, musíme do nich jít s hlavou vztyčenou a doufat, že se z této mizérie trochu zvedneme.


WILLIAMS

George Russell, 17. místo
Byl to složitější závod než obvykle. Bojovali jsme s vozem a obzvláště s pneumatikami, které se přehřívaly a pak odešly. Proto jsme se rozhodli uskutečnit druhou zastávku. Ve zbytku závodu jsme bojovali s modrými vlajkami. Samozřejmě gratuluji Lewisovi k jeho šestému mistrovskému titulu.

Robert Kubica, nedokončil
Naše dnešní tempo nebylo moc dobré. Proto jsme zkusili alternativní strategii s brzkou zastávkou. Chyběl nám grip, auto se s větším množstvím paliva nechovalo moc dobře. Nakonec nás zastavil problém s hydraulikou, kvůli kterému jsme museli odstoupit. Těším se do Brazílie, je to pěkná trať. Doufejme, že tam získáme lepší výsledek.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Dnes jsme prostě bojovali s tempem. Nepomohly nám větrné podmínky, které stěžovaly jízdu, také degradace pneumatik byla vysoká. Doufali jsme, že závod zvládneme s jednou zastávkou, ale zmíněná degradace to znemožnila. Oba piloti bojovali tvrdě. Bohužel jsme museli Robertův vůz v průběhu závodu odstavit kvůli problémům s hydraulikou. Musíme se na to podívat a zajistit, aby se to už neopakovalo. George jel dobře, ale my mu dnes bohužel nedali konkurenceschopné auto. Nakonec jsme se dostali alespoň před Magnussena. Nicméně už se hlavně soustředíme na budoucnost.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy