Nejlepší rychlosti a max. rychlosti kvalifikace: V různých částech okruhu vládli Ferrari, Mercedes a Red Bull

Valtteri Bottas s Mercedesem W10 | foto: Mercedes AMG F1 Team

AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Kdo dosahoval nejlepší časy v jednotlivých částech okruhu a kdo byl během kvalifikace na Velku cenu Spojených států 2019 nejrychlejší na rovinkách?

Bottas dnes s Mercedesem překonal rekord okruhu s časem 1:32,029. Jak vidíte s přehledu sektorů, mohl se dostat i pod hranici 92 vteřin. Fin byl nejrychlejší ale jen v prostřední části (36,718 s), na začátku Leclerc se starším motorem (24,518 s), v tom posledním Verstappen s Red Bullem (30,422 s)

Na rovince to nejrychleji rozjel Gasly s vozem Toro Rosso poháněným Hondou: 328,2 km/h. O pouhý 0,1 km/h pomalejší byl Giovinazzi vybavený pohonnou jednotkou Ferrari, Sainz s Renaultem za zády zaostával o 0,7 km/h a Stroll s Mercedesem o 1,1 km/h, rozdíly zde byly velmi malé.

Mercedes je v Austinu nejrychlejším týmem, Ferrari a Red Bull je ale těsně za ním - ztráta se pohybuje v řádu 0,05 %. Oproti Mexiku se nejvíce zlepšil Haas, Williams a Renault, zhoršil se pouze Red Bull, který tam zásluhou Verstappena vyhrál kvalifikaci.

Nejlepší strategie pro GP USA vypsanou na 56 okruhů je jízda na jednu zastávku: v případě startu na měkkých pneumatikách přechod na středně-tvrdé po 22 - 25 kolech (přechod na tvrdé po 19 - 22 kolech je pomalejší), po startu na středně-tvrdé směsi přechod na tvrdou po 24 - 27 kolech.

V úvahu připadá i dvouzastávková strategie měkká - měkká - středně-tvrdá, záležet bude zejména na míře degradace měkké směsi. Tu ovlivňuje počasí a teploty dráhy. Mezi jednotlivými druhy pneumatik jsou přibližně jednosekundové rozdíly v časech na kolo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy