Do pátečního odpoledne vyráželi piloti za polojasné oblohy, kdy teplota vzduchu dosahovala 16 °C a asfalt 25 °C. Dopolední část byla rutinní, hodně jezdců si však stěžovalo na to, jak hrbolatý se stal povrch v Austinu.
Problémy Ferrari s plynovým pedálem u Leclerca byly způsobeny právě těmito hrboly. Podle Hamiltona není trať bezpečná, označil ji dokonce za "nejhrbolatější na světě."
Ve 21 hod našeho času se na dráze jako první objevil Kubica s Williamsem, následoval jej Albon na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco Polák měl nasazené vývojové pneumatiky Pirelli. Thajský pilot po pěti minutách projel kolo za 1:36,949 min, Sainz s McLarenem jej po chvíli o pět tisícin překonal.
Přidávali se další piloti a tempo se zrychlovalo, na čele se vystřídali Bottas (1:35,108) a Leclerc (1:34,742), než po 10 min Grosjeanovi narazil v zatáčce č. 5 do bariéry - přišel o přední křídlo, poškodil si zavěšení, komisaři tak vyvěsili červené vlajky. Francouz zkoušel nový křídlo, Haas stále hledá cestu ve svém vývoji.
Poté, co bylo auto domácího týmu odklizeno, se do toho znovu opřel Leclerc a dostal se na 1:34,434 min. Giovinazzi po 25 min dostal smyk v zatáčce č. 6, dokázal však pokračoval.
Verstappen si během svého ostrého kola stěžoval na svou druhou sadu měkkých pneumatik: "Opravdu odcházejí." Na první příčku se dostal Vettel (1:33,890 min), pak se před něj dostali Verstappen (1:33,547), Leclerc (1:33,547) a Hamilton (1:33,232).
Bottas nechápal, jak to, že na svého týmového kolegu tolik ztrácí, když se mu kolo tak povedlo: "Kam se poděl ten čas? Nechápu to." Inženýr mu na to odpověděl: "Hodně toho času je na rovinkách, aerodynamický stín je celkem silný.
Lewis, jemuž stačí v neděli osmá příčka k tomu, aby si zajistil šestý titul mistra světa v kariéře, si po hodině stěžoval na zpomalování okruhu: "Tady venku se ochlazuje."
12 min před koncem tréninku se roztočil Vettel, jenž skončil v protisměru, bez poškození se ale vrátil do správné stopy a pokračoval. Nejrychlejší čas zůstal už Hamiltonovi díky závěsu za jedním ze soupeřů na rovince, Leclerc s Verstappenem ztráceli tři desetiny sekundy. Ferrari obvykle v sobotní kvalifikaci zrychluje, při dlouhých jízdách byl Red Bull rychlejší, o desetinu předčil i Mercedes.
Ze zbytku pole je na tom nejlépe Toro Rosso zásluhou Gaslyho, McLaren zaostával o 158 tisícin sekundy. Do první desítky se vešly ještě Stroll s Racing Pointem a Giovinazzi s Alfou Romeo.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:33,232 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:33,533 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:33,547 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:33,890 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:34,045 |
6. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:34,434 |
7. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:34,509 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:34,667 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:34,744 |
10. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:34,839 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:34,924 |
12. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:34,975 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:34,988 |
14. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:35,025 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:35,109 |
16. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:35,387 |
17. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:35,442 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:35,789 |
19. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:36,749 |
20. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:37,283 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ