První trénink v americkém Austinu přivítalo slunečné počasí. Nejdříve se na trať vydaly oba Mercedesy, které na svých vozech porovnávaly různé aerodynamické konfigurace. Společně s Bottasem a Hamiltonem kroužilo i Ferrari. Jezdci si stěžovali na velké množství hrbolů, jimiž je americká trať poseta.
Provoz byl od prvních minut významný. Důvod? Pro úvodní trénink přivezlo Pirelli pneumatiky připravené na příští sezonu. Všichni se proto snažili nasbírat maximum dat. Problémy technického rázu měl po pár minutách Leclerc. Monačan si svému inženýrovi stěžoval na nedostatečný výkon své pohonné jednotky. Držitelem nejrychlejšího času byl průběžně Magnussen (1:38,350). Romain Grosjean však vylepšil čas svého týmového kolegy téměř o vteřinu. Na čele tak byl tandem týmu Haas.
To netrvalo dlouho. Po čtvrthodině si první pozici rezervoval Albon s Red Bullem. Dodejme, že někteří piloti jezdili s letošními pneumatikami, jiní s těmi pro příští rok. Také proto nelze brát dosahované časy příliš směrodatně.
Další kilometry ve voze Formule 1 absolvoval Latifi. Kanaďan dostal opět příležitost ve Williamsu. Tentokrát na úkor Russella. Problémy s technikou potkaly Sainze. Jeho Mclaren byl rozebrán v garáži. Velmi pilně si naopak dále počínal Haas. Ten kromě testování nových pneumatik zkoušel také přepracované přední křídlo.
V průběhu tréninku se na čelo dostali Verstappen s Vettelem. Těsně za nimi následoval Stroll. Latifimu pro změnu stávkoval vůz. Pravděpodobně převodovka. Vedoucí čas vylepšil Albon, Sainz se mezitím dopustil hodin. 45 minut před koncem neměl na svém kontě měřený čas pouze jediný pilot. Charles Leclerc, kterého postihly problémy s monopostem už v úvodu tréninku, přičemž mechanici na jeho voze stále tvrdě pracovali. Efekt se dostavil po chvíli, to se Leclerc konečně dostal na trať. Jeho potíž měla nakonec údajně spočívat v plynovém pedálu.
Vettel v té době zajel nejrychlejší čas. Velmi dobře se ukazovali pátý Kvyat a sedmý Gasly. Ve spodní části výsledkové listiny se nacházely obě Alfy. Nevýrazně si počínal Renault. Na zajíždění rychlých časů se nesoustředil Mercedes. Piloti německé stáje byli na rozhraní první a druhé desítky. Jejich cíl spočíval v testování nových pneumatik. Nejrychlejší čas měl 30 minut před koncem prvního volného tréninku hodnotu 1:34,226.
Na páté místo se dokázal prodrat Ricciardo, Saiinz dostal Mclaren do první desítky, alespoň průběžně. Nejrychlekší kolo zajel chvíli před koncem Verstappen. V závěru tréninku se mezi nejlepších 10 dostaly také oba Haasy. Nic výraznějšího už se nestalo. Týmy se soustředily spíše na jízdy s větším množstvím paliva.
Druhý trénink nás čeká ve 21:00.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:34.057 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:34.226 |
3. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:34.316 |
4. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:35.008 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:35.263 |
6. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:35.356 |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:35.380 |
8. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:35.439 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:35.586 |
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:35.659 |
11. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:35.661 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:35.723 |
13. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:35.854 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:35.971 |
15. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:36.037 |
16. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:36.124 |
17. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:36.159 |
18. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:36.263 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:37.948 |
20. | 40 | Nicholas LATIFI | can | Rokit Williams Racing | 1:41.112 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ