"Nechte Hamiltona jet," hlásil Vettel. Ferrari souhlasilo a přišlo o šanci na vítězství

Sebastian Vettel se po slibném začátku musel spokojit s druhým místem | foto: Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel v průběhu Velké ceny Mexika 2019 reagoval na brzkou zastávku Lewise Hamiltona slovy "Nechte ho jet." Stratégové Ferrari s ním souhlasili a nechali jej na dráze mnohem déle, čímž se ale připravili o možnost bojovat o vítězství.

Šéf týmu Mattia Binotto na otázku, zda Ferrari o pozdější zastávce rozhodlo na popud Vettela, jen stručně odpověděl: "Konečné rozhodnutí jsme přijali jako tým."

Hamilton zamířil do boxů už v 23. kole, což se zdálo být na jedno-zastávkovou strategii příliš brzy. Ta měla dle simulací Pirelli přijít nejdříve až v 26. kole. Původně měla být rychlejší jízda na dvě zastávky, ale vyšší teploty v neděli pomohly snížit drolení a zvýšit výdrž pneumatik, což doložil Max Verstappen, jenž na tvrdé směsi vydržel celých 66 kol, tj. 93 % velké ceny. V trénincích se přitom pneumatiky rozpadaly už po 10 okruzích.

"Pokud by [Vettel] zamířil do boxů, tak bychom se propadli dozadu, protože už v prvním sektoru byl Hamilton dostatečně rychlý na to, aby zůstal před ním," komentuje Binotto rozhodování na boxové zídce v okamžiku, kdy lídr šampionátu vyrazil od mechaniků zpět na trať.

Vettel jej pak už nedokázal předjet a skončil stříbrný. Charles Leclerc s druhým vozem rozjížděl závod na čele, od počátku byl ale rozhodnutý pro dvouzastávkovou strategii a cílem projel až jako čtvrtý za Valtterim Bottasem.

Podle šéfa Ferrari si "až příliš pozdě uvědomili," že jednozastávková strategie byla možná. "Myslím, že když Charles zastavil, tak to pro nás bylo stále příliš brzy risknout to s jedinou zastávkou." K tomu došlo v 15 kole, kdy u něj měkkou směs nahradili opět měkkou směsí.

"Bylo by to příliš riskantní, obzvlášť v naší pozici, když jsme byli na čele. Nejen kvůli degradaci pneumatik, ale také kvůli jejich opotřebení. To můžete sledovat a analyzovat prostřednictvím dat," vysvětluje Binotto.

Poté pochválil Mercedes za jejich agresivní strategií, díky níž si Hamilton až s třetím nejrychlejším vozem dojel pro vítězství: "Jejich risk byl rozhodně ten správný risk. Kvůli vítězství šli do určitého rizika myslím, že to posloužilo k jejich výhodě. Tak už to chodívá. Možná jsme měli více riskovat, těžko soudit. Po skončení to je snadné říci, že ano."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy