Druhý trénink započal na rozdíl od toho prvního na suché trati. Do čela se v úvodu dostal Norris časem 1:19,600. Následovaly ho obě Alfy. Jako první z top týmů zajel ostré kolo z Vettel. Norrise překonal téměř o vteřinu. Celkově se o první pozici přetahovali v úvodu piloti Ferrari. Chvíli byl na čele Vettel a chvíli Leclerc. Třetí Verstappen trošku ztrácel, Mercedes vyčkával v garáži.
Chrles Leclerc se po deseti minutách dopustil hodin. Žádné škody si to však na jeho voze nevyžádalo. O dost hůř na tom byl Albon. Thajec ve službách Red Bullu, který stále nemá potvrzenou sedačku pro příští ročník tvrdě havaroval, když svůj vůz poslal do zdi. Ředitelství závodu vyvěsilo červené vlajky. Pauza v důsledku této havárie byla poměrně dlouhá. Motory se znovu rozezvučely až hodinu před koncem druhého volného tréninku.
Na další incidenty jsme nemuseli dlouho čekat. Jezdci měli problém zejména v prvním sektoru, kde se brzdí z velkých rychlostí. Hned několikrát jsme v tomto místě viděli zablokování brzd, popřípadě výlet na trávu. Chybovali zde Norris, Kvjat či Ricciardo.
Kvalifikační simulace odstartoval Leclerc (1:17,072). Vettel byl však ještě výrazně rychlejší, konkrétně o čtyři desetiny. Verstappen rozdělil oba jezdce Ferrari, až za tímto triem byl Bottas, který měl náskok tří desetin na Hamiltona. Mercedes už před víkendem ústy svého šéfa tvrdil, že Mexiko bude pro něj ze zbývajících okruhů nejtěžší. Tento fakt se podle všeho potvrzuje.
Velmi dobře se ukazoval sedmý Gasly, který bojuje o návrat Do Red Bullu, seč mu síly stačí. Jeho týmový kolega Kvjat na tom byl ještě o jedno místo lépe. Trápil se naopak Haas. Američanům mexické podmínky zjevně nesedí. Mimo nejlepší desítku se nacházel rovněž Racing Point. Z dua Renaultu se více dařilo Hüllkenbergovi, dobře na tom nebyl Kimi, který potvrzoval, že se Alfa po letní přestávce trápí.
Nejrychleji během tréninku létalo Ferrari - Vettel 358.8 km/h, Leclerc 356.6 km/h, Grosjean 363.1 km/h. Nejvíce kol najel Giovinazzi (46) a nejméně havarující Albon (5).
Poslední část druhého volného tréninku patřila už tradičně dlouhým jízdám. Týmy kroužily na různých pneumatikách a snažily se získat cenná data pro nedělní závod. Tempo při závodních simulacích bylo mezi nejrychlejšími týmy vyrovnané, což může značit zajímavou nedělní bitvu.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:16.607 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:16.722 |
3. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:17.072 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17.221 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17.570 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:17.747 |
7. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:18.003 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:18.079 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:18.261 |
10. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:18.349 |
11. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:18.362 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:18.366 |
13. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:18.380 |
14. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:18.681 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:18.766 |
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:18.889 |
17. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:19.306 |
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:19.968 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:20.180 |
20. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:21.665 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ