Piloti dostanou za záda čerstvou 4. specifikaci, která debutovala ve Velké ceně Belgie v Kvjatově monopostu, zbylá trojice s ní závodila až v Monze. Po pouhých dvou podnicích dnes Honda potvrdila, že všichni dostanou z taktických důvodů nový spalovací motor.
Japonský výrobce se chce očividně vyhnout penalizacím v další velké ceně, která se pojede na jeho domácí půdě v Suzuce, kde by také rád dosáhl na vítězství. Ve zbytku sezóny by tak již po nových komponentech sáhnout nemuseli.
Albon, Gasly a Verstappen v Soči obdrží trestných míst za nasazení nového spalovacího motoru, u Kvjata ale bude zapotřebí vyměnit všechny komponenty (kromě baterie), proto odstartuje z konce startovního roštu.
"Mnoho z 18 zatáček na okruhu je pomalých, což znamená, že budeme muset najít v nastavení kompromis mezi tím, co jim bude vyhovovat, a mezi dlouhými rovinkami. V Soči budeme doufat v dobrý výsledek, který by nám dodal sebevědomí před tím, než zamíříme domů k Velké ceně Japonska za 2 týdny," uvádí Honda ve svém prohlášení.
Ta se letos ve výkonnosti i spolehlivosti znatelně posunula kupředu, oproti soupeřům se ale rozhodla nasadit další další vylepšení i za cenu penalizací na roštu. V případě pilotů Red Bullu půjde už o pátý motor, na sezónu jsou přitom povoleny pouze tři. Kvjat použije šestý a Gasly dokonce již sedmý kus.
Nejlépe jsou na tom piloti Mercedesu, Ferrari a jejich zákazníků - Haasu a Williamsu, kteří ve svých autech mají třetí motor, s nimž by si měli také vystačit až do konce roku.