Haas v Singapuru: Jednání s Kubicou a závod zničený plastovým sáčkem

Kevin Magnussen zajel po neplánované zastávce nejrychlejší kolo | foto: Haas F1 Team

Plastový sáček zaseknutý na předním křídle Kevina Magnussena vedl ke zpomalení Kevina Magnussena ve Velké ceně Singapuru. Během víkendu šéf stáje Günther Steiner otevřeně přiznal, že jedná s Robertem Kubicou o možné roli testovacího jezdce.

Polák před závodem oznámil, že na konci roku opustí Williams. Netajil se ale tím, že by si rád udržel nějakou vazbu ve Formuli 1. Šéf Haasu toho využil a navázal s ním kontakt, který se týká možné spolupráce.

O Kubicu je zájem
"Všechno je možné, jednáme s ním. Vždy hovořím s mnoha lidmi, snažím se věci zlepšovat. Ale zatím nevím, [jestli to vyjde],"
uvádí Steiner. "Stále si musím s Robertem promluvit o tom, zda by to chtěl teď dělat, když se rozhodl opustit Williams. Ale nevím, jaké má plány."

O kvalitách Kubici nepochybuje: "Má spoustu zkušeností, je znám jako jeden z nejlepších testovacích a simulátorových jezdců široko daleko. Nikdy jsem s ním nespolupracoval, mám nicméně hodně lidí, kteří s ním spolupracovali a velmi jej respektují. Myslím, že nemůže či nechce práci na plný úvazek. Je však dobrý měřítkem."

Robert Kubica u Williamsu končí, v F1 ale zřejmě zůstane | foto: Williams F1 Team

O Kubicu má velký zájem Racing Point, který by jej chtěl získat pro podobnou roli. Pokud by se dohodl na spolupráci s Haasem, pak by měl šanci se dál zapojovat do tréninků během závodních víkendů: "Bez testování příští rok to potřebujeme, protože jinak nemá smysl posadit někoho do simulátoru, když nemůže učinit korelaci. Potřebujeme testovat nebo jezdit ve volných trénincích. To k tomu patří. Ale myslím, že už jsem trochu napřed. Je to v rané fázi, připadalo by to však v úvahu," popisuje Steiner.

Náhlé zpomalení, pak nejrychlejší kolo. Co bylo příčinou?
Poté se věnuje náhlému výpadku výkonnosti Magnussena v závěrečné fázi závodu: "Po posledním restartu najednou zpomalil. Několikrát projel kolem a my jsme kontrolovali křídlo, protože jeden z našich inženýrů tvrdil, že pozoruje ztrátu předního přítlaku. Mysleli jsme si, že má zlomené křídlo."

Neúspěšný souboj Grosjeana s Hülkenbergem z Renaultu | foto: Pirelli

"Kevin ale říkal, že do ničeho nenarazil, a při průjezdech kolem šlo vidět, že má křídlo v pořádku. Proto jsme jej povolali k zastávce, jelikož ztrácel hodně přítlaku. Přijel, nasadili jsme mu čerstvé pneumatiky a vytáhli sáček," přibližuje šéf Haasu to, co předcházelo nejrychlejšímu kolu.

"Pneumatiky mu odcházely, takže to nemělo cenu zůstávat na dráze. S novou sadou jsme mohli předvést alespoň hezké kolo a viděli, o co šlo. Máme sáček." Jestli je to stálo body, to netuší. Nedosáhl na ně ani týmový kolega Romain Grosjean, jenž cílem projel na 11. pozici.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy