PROHLÁŠENÍ po závodě: "Mohli jsme jednoduše vyhrát," lituje Hamilton své strategie

Sebastian Vettel po úspěšné kvalifikaci v Kanadě | foto: Pirelli

SINGAPUR - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; Rudý double pod umělým osvětlením. Ferrari zvládlo strategickou bitvu, ačkoliv z ní profitoval Vettel a jeho týmový kolega Leclerc vůbec nebyl spokojen. Vettel se raduje z vítězství poprvé od loňské velké ceny Belgie. Stupně vítězů doplnil Verstappen. Jak hodnotí dnešní závod v Singapuru jednotliví piloti a představitelé týmů?

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Myslel jsem, že je na zastávku příliš brzy, ale ve výjezdovém kole jsem do toho dal vše, ostatní do boxů nemířili, zvlášť Lewis. Jo, byl jsem překvapený, že jsem vpředu. Pak jsem si hlídal pneumatiky, vypořádával se s provozem. Potom vyjel safety car a my jsme to kontrolovali. Auto bylo pořád lepší a lepší. Rozhodnutí zajet do boxů přišlo v 21. zatáčce, dostal jsem pokyn, dnes to vyšlo mně.

Charles Leclerc, 2. místo
Ach, samozřejmě to je těžké přijít takto o vítězství, ale mám radost za tým. Když jsme se jeli, tak jsme pomýšleli možná na pódium, vracíme se s prvním a druhým místem, takže jsem spokojený. Příště se vrátím silnější. Auto je lepší, než jsme čekali, tým odvedl skvělou práci, ale počkejme si ještě pár závodů. Držel jsem se původně dohodnuté strategie. Důležité je, že jsme si dojeli pro 1. a 2. místo.

Mattia Binotto, šéf týmu
Za dnešní double jsme opravdu šťastní. Nečekali jsme to a měli jsme i štěstí. V první polovině sezony jsme měli dost smůly, když jsme mohli vyhrát některé závody a nevyhráli, teď už možná máme moc štěstí (úsměv) Jsme moc rádi za tři výhry v řadě, protože konkurence byla blízko. Když jsme zastavili Seba byla to jediná možnost, jak bránit jeho pozici proti Verstappenovi, který byl také připraven stavět. Jsme si jisti, že to byla nejlepší chvíle pro jeho zastávku.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Počátek závodu byl opravdu pomalý, pak jsem se začal trápit s pneumatikami, tak jsme zajeli do boxů. Byl to dobrý tah, protože jsme podsekli Lewise [Hamiltona]. S restarty po safety-carech to bylo náročné, pneumatiky byly studené. Musíte je zahřívat, navíc na mě tlačil Lewis, musel jsem jet naplno, bylo to dobré cvičení. Těžko se tady předjíždí, takže je fajn, když se fám to podaří pomocí strategie. S 3. místem jsem spokojený, máme ale co analyzovat.

Alexander Albon, 6. místo
Musel jsem se starat o pneumatiky, takže to bylo psychicky náročnější, než jsem čekal. Až v posledních dvaceti kolech jsem na to mohl tlačit. Občas to bylo spíš procesí než závod a dojel jsem stejně, jak jsem startoval. Je to frustrující, protože jsem byl většinu času zaseknutý za Mercedesem. Nemohl jsem předjíždět, takže jsem doufal v lepší strategii, ale to se nestalo. Na předjetí Valtteriho jsem neměl rychlost. A koukání na jeho zadní křídlo nebyla moc zábava. Chvíli to vypadalo, že mě i zdržuje, aby mohl Lewis před nás a odjet. Ale celkově to byl pozitivní závod, rychlost byla dobrá a zlepšuji se, našel jsem pár triků. Byl jsem překvapen, kolik tu bylo thajských vlajek, bylo to pěkné.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to zajímavý a strategický závod. Od začátku bylo vidět, jak si Leclerc hlídá rychlost a asi od patnáctého kola se začalo závodit. Rozhodli jsme se pro boxy co nejdřív. Vyjel za Hülkenbergem, což ho stálo čas, ale Mercedes zvolil jinou taktiku a tak jsme se dostali na třetí místo. Od té doby si to Max velmi dobře hlídal i když na něj Lewis tlačil na novějších pneumatikách. Neudělal chybu a dojel na pódiu. Alex jel také dobře, byl zaseknutý v provozu a musel být trpělivý, ale s pneumatikami to zvládl skvěle. Šesté místo pro něj je solidní výsledek.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 4. místo
Nevím, o kolik dříve jsme měli zajet do boxů. Vím, že jsme se o podseknutí měli pokusit. Neudělali jsme to. Prohráváme jako tým společně. Je to pro nás bolestivé, protože dneska to mohlo být jednoduché. Zdá se, že [Ferrari] mají větší hlad, musíme se zlepšit. Stále jsme tím nejlepším týmem. Musíme se postavit na nohy a pokračovat, v dalším závodě být zpět.

Valtteri Bottas, 5. místo
Doufal jsem v nějakou akci, ale moc se toho nedělo, bylo to jako dlouhá projížďka, ale bez klimatizace. Zkusili jsme využít příležitosti, ale nevyšlo to. Auto bylo rychlé, ale potřebujete tu velkou výhodu, abyste tu mohli předjíždět, takže jsem moc útočit nemohl. Nechtěli jsme prohodit auta v boxech, první má vždy výhodu. S výsledkem nemůžeme být spokojeni, takže se na to musíme podívat a poučit se. Příště jedeme v Soči, tam jsem obvykle silný, jsou tam dlouhé rovinky, takže ale čekáme, že se tam opět povede dobře Ferrari. Nebude to lehké, ale těším se na další souboj.

Toto Wolff, šéf týmu
O podseknutí jsme diskutovali, souviselo s tím ale velké riziko, že zůstanete v provozu. Vettel neměl co ztratit. Všichni byli překvapeni tím, jak silné podseknutí bylo. V tu chvíli jsme přišli o pozici ve prospěch Sebastiana, ztratili jsme vítězství. Pak se snažíte vytvořit rozdíl na pneumatikách. Měli jsme spoustu odhadů, nakonec ale všechno bylo jinak, pneumatiky se chovaly odlišně, my jsme nebyli konkurenceschopní. Před Ruskem si pochopitelně děláme starosti kvůli formě Ferrari. Musíte být neustále ve střehu, nikdy nesmíte usnout na vavřínech.


MCLAREN

Lando Norris, 7. místo
Dobrý závod a slušné body, nemyslím, že jsme mohli získat víc. Udělali jsme maximum na startu, ale zdrželi mě, což je ale součást závodění, každý šetří pneumatiky. Někdy nám safety car pomohl, jindy naopak, protože se za mě dostal Hülkenberg a Gasly na novějších pneumatikách a byl jsem pod velkým tlakem. Musel jsem na to zatlačit, což byla zábava, protože zbytek závodu jsme jeli pomalu. Je škoda, že Carlose ťukl Hülkenberg, protože si myslím, že bychom jinak oba získali body. Díky týmu za tvrdou práci.

Carlos Sainz, 12. místo
Je to zklamání. Podruhé bez bodů a to jsme mohli získat dobrý výsledek. Měli jsme dobrý start, útočil jsem na Red Bull a potom do mě narazil Renault. A bylo to. Defekt, poškození auta, dlouhá zastávka a ztrácel jsem kolo. Je to škoda. I tak jsme se nevzdali a bojovali až do konce. V Rusku zase zabojujeme, protože jsem se jinak cítil velmi dobře a silně. Hodím to za hlavu a budu se soustředit na další víkend.

Andreas Seidl, šéf týmu
To byl ale závod! Je dobré, že jsme získali více bodů než naši přímí soupeři v šampionátu. Bohužel Carlosův závod skončil téměř po pár zatáčkách, ale zabojoval velmi dobře. Lando jel skvěle a získal tu nejlepší možnou pozici. Zvládl jízdu pod tlakem. Pro celý tým je to náročné, ale odvedli jsme dobrou práci a jsme tak pro další závod optimističtí.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 8. místo
Hodně jsem si to užil. S prvním safety carem to moc nevyšlo, ale poslední část závodu byla zábava. Začátek nám vyšel. Ani jsem to nevěděl, ale před zastávkou jsme chvíli byli druzí. Potom jsem ztratil asi tři nebo čtyři pozice kvůli safety caru, což zamrzí, dal jsem do toho vše, abych dostal Kimiho, měl jsem pár soubojů s Kevinem a Lancem, takže je dobré získat tyhle body. Bylo to náročné a je to skvělý výsledek. Jsem spokojen a posouváme se.

Daniil Kvjat, 15. místo
Dnes to nebyl můj den. Když máte podobný závod, přihlásíte se, přiznáte se a jdete dál. Měl jsem šanci na body, ale bohužel, nevyšlo to. Zasekl jsem se v provozu a neukázal moji nejlepší jízdu. Nechci se vymlouvat, ale také jsem měl v zrcátkách nějakou zvláštní mlhu, takže se mi těžko bránilo. Musel jsem dávat víc místa kvůli tomu, že jsem moc neviděl. Kolize s Kimim mi nakonec poškodila auto, ale to už byl můj závod i tak ovlivněný.

Jody Egginton, technický ředitel
Hodně se toho dnes dělo. Pierre jel dlouho první stint a ukázal dobrou rychlost. To nám vyšlo. Ke konci jsme měli ještě dost dobré pneumatiky, což jsme využili, ale před Landa jsme se dostat nedokázali. Získal cenné body. Daniho stint byl kratší, odešly mu dříve pneumatiky, takže jsme museli reagovat se strategií, bohužel měl menší potíže s autem a nezískal tak body. Celkově to byl dobrý závod a máme body, v tabulce konstruktérů jsme neztratili, což je uspokojivé.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 9. místo
Jsem spokojený, že je z toho alespoň něco, i když to nebyl závod, jaký bychom si přáli. Po kontaktu v prvním kole to bylo těžké, ale udrželi jsme si klidnou hlavu, byli jsme trpěliví a zvládl jsem získat dva body. Měli jsme trošku štěstí s prvním safety carem, posunuli jsme se tam a přezuli na střední sadu. Každý rok se toho zde hodně děje a musíte se udržet ve hře. Dobře jsme předjížděli, což je tady těžké, s tím tedy můžeme být spokojeni.

Daniel Ricciardo, 14. místo
Byl to dlouhý den, je škoda, že to tak dopadlo. Start byla zábaba, předjížděl jsem a dostal jsem se na dobré pozice. Získal jsem jistotu a rytmus a zvládali jsme to dobře. Potom došlo k tomu incidentu a defektu, což znamenalo víceméně konec. Zasloužili jsme se dnes lepší výsledek.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Dnes je to trošku s otázkou "co mohlo být". Ukázali jsme tu dobrou rychlost, získali jsme ale jen dva body, což je slabá odměna pro jezdce i tým, i když byl v jednu chvíli po kontaktu poslední. Bylo tam hodně incidentů, z toho jsme těžili s Danielem, jel po diskvalifikaci skvěle. A další kontakt ho hodil zase zpět. Dokazuje to, jak je tu startovní pozice důležitá. Přesto je povzbudivé, jak jsme konkurenceschopní a to na okruhu, který je odlišný než Spa a Monza. Ukazuje to, že se auto zlepšuje a že tuto sezónu nemůžeme odpískat.


ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 10. místo
To byl ale závod. Jsem spokojen s bodem, ale mohlo být lépe. Jeli jsme první stint dlouho, možné déle než bylo záhodno, ale to se s odstupem lehko říká. Kdybychom zajeli dříve, možná jsme mohli být před Norrisem. Trápil jsem se na konci s pneumatikami a incident s Danielem moc nepomohl. Poškodil jsem si přední zavěšení, volant šel na jednu stranu a bylo to hodně náročné. Ale ten bod jsem hodně chtěl a bojoval až do konce. Vedení závodu a boj s Ferrari a Mercedesy, to byl úžasný pocit a doufám, že někdo doma vyfotil to tehdejší pořadí!

Kimi Räikkönen, nedokončil
Nebyl to konec závodu, v jaký jsem doufal, ale tak to prostě je. Moje pneumatiky odcházely a po druhém restartu jsem ztratil. Potom jsem se už trápil. Incident s Kvjatem mi závod ukončil, ale stejně to jinak za moc nestálo. Když jsem se na rovince podíval, byl daleko, ale v zatáčce už byl za mnou, ale to už bylo pozdě nějak reagovat. Byl jsem u komisařů, ale nemyslím, že z toho budou následky.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Získat bod v závodě, který byl pro nás jako na houpačce, je dobré, ale trošku musíme litovat. Antonio jel skvěle, neudělal nic špatně a kdyby safety car vyjel o kolo dřív, hovořili bychom pro něj o neuvěřitelném výsledku. Zvládl získat bod i s poškozeným autem, ale pořád zůstává ta otázka, co kdyby. Kimi jel také solidní závod, probojovával se a vypadalo to na body, bohužel incident s Kvjatem a trápení s pneumatikami znamenalo konec závodu. Nicméně, bod je bod a těšíme se na Sochi, cílem tam bude víc.


HAAS

Romain Grosjean, 11 místo
Nebyli jsme daleko od bodů. Kevin měl na začátku skvělý závod, když já bojoval vzadu. Zkusili jsme jinou strategii, čekali jsme na středně tvrdých pneumatikách velmi dlouho na safety car. Ten nakonec přišel po mém kontaktu s Russellem. Musím se podívat na záběry, ale byl jsem moc vlevo a už jsem zkrátka neměl kam jít. Nebylo tam místo. Vrátili jsme se zpět do závodu a bojovali opravdu tvrdě. Ale v určitém bodě jsme měli velkou degradaci pneumatik, takže závěrečná kola byla trochu emotivní.

Kevin Magnussen, 17 místo
Bohužel, zisk nejrychlejšího kola mě nic nestál. Bojovali jsme v první desítce, ale pak jsme měli smůlu s bezpečnostními vozy. Bojoval jsme tvrdě abychom se dostali na co nejlepší pozici, ale pak jsme nechali všechny bezpečnostní vozy pracovat proti nám. Přitom moje první kolo a tempo na začátku bylo dobré. Pak jsme navíc museli z předního křídla odstranit plastový sáček, od toho bodu to byla katastrofa. Cítím se špatně. Celý tým odvedl opravdu dobrou práci, je to kruté.

Guenther Steiner, šéf týmu
Byl to vzrušující závod. Bohužel jsme nezískali žádné body, ale myslím, že všichni odvedli dobrou práci. Měli jsme trochu smůlu, ale bylo to mnohem lepší než poslední dva závody. Kdyby mi to někdo řekl, nevěřil bych, jen občas jsme byli v nesprávný moment na nesprávném místě. Myslím, že tým odvedl dobrou práci. Držíme hlavy vzhůru a bojujeme dál.


RACING POINT

Lance Stroll, 13. místo
Závod byl plný akce, ale bohužel nám to nakonec nevyšlo. Měl jsem dobrý start, vypadali jsme silně, ale po restartu jsem bohužel udělal chybu. Dotkl jsem se zdi a způsobil si defekt. V Singapuru je to o tom vyhnout se zdem, my pak navíc ztratili spoustu času v boxech, protože jsme museli nasadit nový nos. Pak už to byla těžká práce. Podle mě jsme dnes byli v dobré pozici, abychom získali body, je to škoda.

Sergio Pérez, nedokončil
Jsem opravdu zklamaný. Byl to náročný závod nicméně my byli trpěliví a vyhýbali se problémům, což je úkol číslo jedna. Podle mě jsme byli na cestě za body, ale pak jsme měli únik oleje a tým mi řekl abych vůz odstavil. Je to opravdu škoda, myslím, že body dnes byly možné.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnes večer jsme hrál dlouhou hru a v její poslední třetině to vypadalo, že si obě auta jedou pro body. Bohužel Lance trefil po restartu zeď a způsobil si defekt, to ukončilo jeho naděje. Sergio jel na bodech, když jsme zaznamenali únik oleje. Byli jsme nuceni okamžitě odstoupit, abychom chránili pohonnou jednotku. Nebyl to tedy náš den, ale můžeme se z něj poučit. Budeme tvrdě pracovat, aby se to projevilo v Rusku.


WILLIAMS

Robert Kubica, 16 místo
Myslím, že jsem se vypořádal se všemi nástrahami, které tento závod přináší. Měli jsme problémy s vyvážením a také s poslední sadou pneumatik. Takže posledních 20 kol jsem se docela trápil. Výsledek není skvělý, ale to jsme čekali. Ale z osobního pohledu jsem spokojený. Vím, kde jsem byl před dvěma nebo třemi lety a nikdo by mi tehdy nevěřil, že dokážu odjet závod v takových podmínkách.

George Russell, nedokončil
Byl to šílený závod. V první zatáčce jsem se dostal do sendviče mezi Daniela Ricciarda a Roberta Kubicu. To byl, ale jen začátek. Pak se nám zdálo naše tempo docela slušné, ale posléze mě chtěl Grosjean předjíždět v osmé zatáčce. Byli jsme bok po boku a pak narazil svým předkem do mé zadní části a já skončil ve zdi. Vypadalo to jako celkem slušný víkend, nakonec to je promarněná příležitost.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Byl to dlouhý a obtížný závod se třemi bezpečnostními vozy, který se blížil limitu dvou hodin. George měl na začátku smůlu, když se dostal mezi dvě auta, která mu poškodila křídlo. Pak se vydal na dlouhý stint na tvrdých pneumatikách. Na čistém vzduchu ukazoval solidní tempo, než jeho závod ukončil incident s Grosjeanem.

Robert byl dnes šťastnější v druhém stintu na tvrdých pneumatikách. Pomohla mu také řada bezpečnostních vozidel. Při restartu dokázal předjet Magnussena, který už opravdu bojoval se svými pneumatikami, aby dojel šestnáctý. Vzhledem ke všem jeho problémům odvedl opravdu dobrou práci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy