PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Singapuru: "Netuším, kde dnes Ferrari vzalo tu svou rychlost"

Zítra si na závod hezky posvítíme | foto: Red Bull Content Pool

SINGAPUR - KVALIFIKACE; Charles Leclerc má další pole-position na kontě a opět překonal svého stájového kolegu Sebastiana Vettela, na něhož díky Lewisi Hamiltonovi zbyla až třetí příčka na startu. Co říkali jezdci a zástupci jednotlivých stájí po kvalifikaci?

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Mám ohromnou radost. Bylo to dobré kolo, ale měl jsem během něj několik okamžiků, kdy jsem málem ztratil kontrolu nad vozem. Musím poděkovat týmu - byl úžasný. Včera to nebyl můj den, ale tohle je skvělé! Do Singapuru jsme mířili s očekáváním, že budeme mít obtížný víkend. Včera jsem se s vozem trápil a nebyl jsem spokojen s mojí jízdou. Věděl jsem, že se z toho dá vydolovat více a zaměřil se na zlepšení, která jsem musel udělat na své straně, abych dnes odvedl lepší práci. Pole-position se zdála být mimo dosah, ale dnes dopoledne vůz ožil a byl skvělý. Tým v naší továrně v Maranellu odvedl při poskytnutí balíku s vysokým přítlakem, jenž na této trati potřebujeme neuvěřitelnou práci, aby umožnil tento výsledek. Kolo samotné nebylo dokonalé. Dopustil jsem se pár chyb. Skončit takto je prostě úžasný pocit. Teď potřebuji udržet skloněnou hlavu a zůstat soustředěn. Tady se těžko předjíždí, takže start bude pro mě tou nejdůležitější částí závodu. Doufám, že bude strhující.

Sebastian Vettel, 3. místo
S mojí třetí částí kvalifikace nejsem zcela spokojen, jelikož během mého druhého pokusu jsem se nedokázal zlepšit. V prvním sektoru jsem se dopustil chyby a uvědomil jsem si, že se nezlepšuji, takže jsem se rozhodl kolo vypustit. Odstartoval jsem velmi dobře, ale nebyl jsem schopen dát dohromady kolo, na které jsem potenciálně měl. Celkově je první a třetí místo skvělé pro tým a i když nemohu mít úplně radost, můžeme říct, že jsme dnes byli schopni z toho dostat co šlo. Nové díly, které jsme na voze tento víkend měli, fungovaly dle očekávání, již neztrácíme v zatáčkách tolik jako tomu bylo v Maďarsku, na trati docela podobné této. Dokázali jsme vydolovat více výkonnosti a také s ohledem na závodní rychlost si myslím, že můžeme být konkurenceschopní. Včera nám scházela přilnavost na přední části vozu, ale dnes večer, jak padaly teploty to bylo pro nás lepší, také vyvážení se ze včerejška na dnešek zlepšilo. Závod to bude opravdu dlouhý, ale myslím, že budeme mít nějakou tu šanci.

Mattia Binotto, šéf týmu
Dnes šlo všechno lépe, než jsme doufali. Po dvou vítězstvích ze Spa-Francorchamps a z Monzy jsme sem my všichni přijeli s nějakou tou nadějí, že v tom budeme pokračovat a uděláme něco zvláštního a tak nějak jsme to udělali. Přivezli jsme sem nový aerodynamický balík, jenž se osvědčil, ale mnohem důležitější je to, že ukazuje, že náš vývoj se ubírá správným směrem. Zjevně jsme identifikovali naše slabiny a pojmenovali jsme je, což je také užitečné pro příští rok. Pořád věřím, že naši soupeři jsou velmi silní a že se v některých oblastech musíme zlepšit, ale přinejmenším jsme na správné cestě. Charles dostal z vozu maximum a  zajel působivou pole-position, což je zde nesmírně obtížné a trochu zariskoval. Nevykročil špatnou nohou a v průběhu sezóny zlepšoval své sebevědomí. Škoda u Sebastiana, jenž měl fantastický první pokus a velmi dobře si vedl u toho druhého. Snadno mohl být v první řadě a dnes opět prokázal, že dokáže být velmi rychlý a to je pro něj velmi důležité. Ale závod je zítra, na to bychom neměli zapomínat a startovat v Singapuru vpředu je vždycky velmi důležité. To, čeho jsme dnes dosáhli je velmi dobré.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Nevím, kde dneska Ferrari vzalo svou rychlost - teoreticky nešlo o jejich trať, ale Charles dal dohromady skvělé kolo. Myslím, že zítra budeme moci být agresivní a snad je rozdělíme. Nemyslím, že jsme čekali, že Ferrari bude dnes tak rychlé, zjevně na jejich voze provedli nějaká vylepšení a doopravdy fungují dobře, takže klobouk dolů. Ve třetí části kvalifikace jsme po prvním pokusu ztráceli a já seděl v garáži a přemýšlel "Ó můj bože, je to vteřina - kde mám najít vteřinu?". Ale jediné, co můžete udělat, je utáhnout si pásy a protáhnout vůz těmi zatáčkami a zvládl jsme se zlepšit kolem vteřiny. Dal jsem tomu vše, co jsem dnes večer měl, nicméně bych nenašel nic navíc. Přesto však jsem skutečně rád, že jsem v první řadě a snad zítra budu moct s Ferrari bojovat - bude to těžké, ale ne nemožné.

Valtteri Bottas, 5. místo
Tento výsledek je zklamáním, protože si myslím, že jsme dnes měli šanci na víc. Během kvalifikace jsme se ve voze cítil pohodlněji, než v kterékoli jiné části víkendu. Po první části kvalifikace jsem byl vlastně spokojen a myslel si, že dnes možná budeme schopni soupeřit o flek v první řadě. Ale Ferrari prostě byla rychlejší a rychlejší, neustále zlepšovali své časy a rozhodně jsme s nimi nemohli držet krok. Q3 byla pro mě bohužel docela komplikovaná, ani jednou jsem nedokázal pneumatiky ideálně připravit, protože jsem se při obou mých pokusech zasekl v provozu, což ovlivnilo mé časy na kolo. Zítřek bude nevyzpytatelný, začínat pátý je daleko od ideálu, ale do závodu jdeme s bojovným duchem. V Singapuru se toho obvykle hodně stává, takže uvidíme, zda budou nějaké šance a pokusíme se jich co nejlépe využít.

Toto Wolff, šéf týmu
Z našeho pohledu to byla nevyzpytatelná kvalifikace. Mezi výjezdy jsme potřebovali mít každou drobnost správně, zahřívání pneumatik a pozici na dráze a dnes jsme to zcela nezvládli, když na tom záleželo. Stejně tak bylo Ferrari velmi silné - jako obvykle, získavali na nás čas na rovinkách, ale také v zatáčkách byli po celé kolo velmi konkurenceschopní. V první řadě máme Lewise  a na pátém místě Valtteriho - náš vůz je v závodním režimu silný a ačkoli je tady předjíždění složité, toto je velmi dlouhý závod, kde se toho může hodně stát a klíčové bude si udržet pneumatiky v slušné formě. Zaměříme se na solidní start a s oběma vozy budeme mít za cíl posun vpřed.


RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Před víkendem jsme doufali v lepší výsledek než je druhá řada, ale jakmile jsme vyjeli, věděli jsme, že Ferrari a Mercedes jsou hodně rychlí. Včera jsme měli lepší rychlost, ale oni se zvedli víc než my a tak jsme s nimi o pole position bojovat nemohli. Vyvážení bylo dobré, ale prostě chyběla přilnavost a na to se musíme podívat. Nečekal jsem, že Ferrari bude na pole position, ale odvedli hodně dobrou práci a musíme tedy zamakat. Chtěli jsme bojovat o první místo, takže čtvrtá příčka je zklamání, ale bylo to maximum a alespoň jsme před jedním Mercedesem. Uvidíme, zítra se může stát spousta věcí.

Alexander Albon, 6. místo
Trošku jsme se trápil s vyvážením, ale pár věcí jsme změnili a ke konci už jsem se cítil lépe. Stále se učím, aby to auto zde jelo co nejrychleji. Důležitá bude zítra strategie a pneumatiky nevypadají, že tu budou dlouho držet. Je to technický okruh, takže čekám dlouhý, náročný závod. Samozřejmě bych byl raději výš, stále máme co dělat, ale celkově to není špatné. Budu se soustředit na pozitiva, dám si studenou vanu před závodem budu připraven bojovat.

Christian Horner, šéf týmu
Alex i Max prošli do Q2 lehce, Ferrari našlo neuvěřitelnou rychlost a vypadalo, že bude těžké je porazit. Max se zlepšil, ale bohužel to samé udělal i Hamilton, takže Max spadl na čtvrté. Alex má pozitivní víkend, je šestý, což je jeho nejlepší kvalifikace, dobrý výkon. Doufali jsme, že budeme výš, ale nevyšlo to. Může se toho stát spousta, takže by to měl být zajímavý závod.


MCLAREN

Carlos Sainz, 7. místo
Byl to pozitivní den. Gratuluji celému týmu, ukázali jsme dobrou rychlost na pomalejším okruhu, což byla naše slabina. Auto se chovalo dobře a zvládl jsem zajet dobré kolo i když jsem měl chvíli ve třetím sektoru problém s motorem. Ztratili jsme tam pár desetin, ale výsledek to neovlivnilo, šesté místo bylo mimo náš dosah, takže tohle je to nejlepší a máme zítra o co bojovat.

Lando Norris, 10. místo
Bylo to dobré až do poslední jízdy v Q3. Cítil jsem se čím dál lépe, ale potom se pokazilo poslední kolo v Q2, což tady moc nechcete, sebejistota je tu důležitá. V posledním kole jsem udělal pár hloupých chyb, tlačil na to až příliš, abych vše napravil a to kolo bylo nakonec pokažené. Je to škoda, protože jsem za dvěma auty, které měly být za mnou. Ale celkově jsem s autem velmi spokojen, tým odvedl dobrou práci.

Andreas Seidl, šéf týmu
Je skvělé mít zase oba vozy v první desítce. V tréninku jsme potvrdili , že tu máme silné auto s novinkami a tým i jezdci odvedli dobrou práci. Je to jen sobota, body se rozdávají zítra, což bude dlouhý a horký závod, očekáváme těsnou bitvu, ale máme v rukou body.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 8. místo
Cílem bylo dostat se do první desítky, takže to se povedlo s oběma vozy, což je dobré. Nejsem zklamaný, byl to dobrý výkon a zlepšovali jsme se během víkendu. Je tu o co hrát a musíme se soustředit na závod. Uvidíme, co se stane a musíme odvést naši práci. Je to nejnáročnější závod roku, ale já si to užívám.

Nico Hülkenberg, 9. místo
Dnes to bylo intenzivní a dal jsem do toho vše. Asi jsme získali maximum. Byl jsem se svými koly spokojen, takže to beru. Je to tu vždy náročné - blízko zdi a s častými zatáčkami. Je to těžké, ale proto to tu máme rádi. Bude to těsné a je tu těžké předjíždět. Otázkou je strategie, zda se objeví safety car a jsem si jist, že se toho bude dít spousta.

Alan Permane, sportovní ředitel
Jsme vždy rádi, když jsou naše auta v první desítce a dnes jsme získali maximum. Byli jsme tu spokojení víc, než jiných okruzích, kde se jede na vysoký přítlak, protože jsme se poučili. Auta jela dobře a jsme s výsledkem spokojeni. Zítra čekáme dlouhý a tvrdý  závod. Je to výzva pro auto, jezdce i mechaniky a stratégy či pneumatiky. Jejich opotřebení bude klíčové a budeme připraveni na vše, co se může objevit.


RACING POINT

Sergio Pérez, 11. místo
Všichni odvedli ohromnou práci, aby byl vůz včas do kvalifikace připraven. Je nesmírnou smůlou, že jsem v závěrečném tréninku vůz poškodil. Tento okruh neodpustí jedinou chybu, ale já jednu udělal. Máme směrem k zítřku před sebou spoustu práce, ale věřím, že budeme mít příležitost se probojovat zpátky. Je to dlouhý závod a v Singapuru jsem již v minulosti byl v této pozici. Vím, že tady se může přihodit cokoli - i když si myslíte, že jste mimo, vždy se můžete vrátit silní. Máme solidní závodní tempo a před námi leží dvě hodiny závodění. Musíme zajistit, že závod dokončíme, vyhneme se potížím a pak můžeme mířit na body.

Lance Stroll, 17. místo
Na dráze jsme byli ve špatné pozici. Myslím, že na vůz vpředu jsme měli čtyřvteřinovou mezeru a vozy zezadu na mě tlačily, abych odstartoval kolo. Takže jsem si musel udržet pozici na trati, nebo si myslím, že bych v tom byl větší chaos. Nemyslím si, že by to byla něčí chyba. My všichni se snažíme, co to jde, abychom měli čistý vzduch. V první části kvalifikace máme na trati dvacet vozů a všichni vědí, jak je to důležité. Čistý vzduch je tady velmi, velmi podstatný a prostě mám pocit, jako bych měl během té druhé jízdy nedostatek přilnavosti, takže jsem nemohl zajet čas, jenž jsme na postup potřebovali. A také to bylo velmi těsné - do Q2 jsme se nedostali o desetinku, takže šlo o velmi málo. Myslím, že jsme měli více potenciálu. Dnes bylo ve voze pár desetin navíc. Teď se zaměřím na zítřejší závodění.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Celkově byla kvalifikace zklamáním. Lance se ke konci první části dostal do provozu a nezajel čisté kolo. Sergiův den byl v závěrečném tréninku narušen kontaktem se zdí, což ho připravilo o čas na dráze a vynutilo si výměnu převodovky. Byl na hraně postupu do Q3, nicméně si tím způsobil propad na roštu kvůli nové převodovce. I když nemám pocit, že bychom dnes ukázali náš pravý potenciál, ohledně příznivější neděle zůstávám optimistou. Rychlost na dlouhou vzdálenost je povzbuzující a zítra si zahrajeme dlouhou hru, abychom se chopili jakékoli příležitosti.


ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 12. místo
Nebyl to pohodový víkend a tak je kvalifikace blízko první desítky slušný výsledek. Myslím, že jsme se mohli ještě zlepšit, ale vzhledem k rychlosti McLarenů a Renautů by to bylo těžké je porazit. Odstartuji jedenáctý díky Pérezově penalizaci, což znamená, že jsme první, kdo si volí pneumatiky a to může být výhoda. Viděli jsme, že tu měkké brzy odcházejí, takže můžeme zvolit jiné a vybrat dobrou strategii. Bude to dlouhý závod, ale pokud využijeme šance, které se naskytnou, může to být pozitivní a můžeme zabodovat.

Kimi Räikkönen, 14. místo
Nebyl to lehký víkend, auto se krok po kroku zlepšuje, ale stále nejsme dost rychlí. Nevím, jestli je to kvůli pneumatikám, občas máme přilnavost, ale najednou o ni přijdeme a proto je těžké se cítit jistě a tlačit na to. Simulace závodu ukázala konzistentnější výkon, takže snad to pro nás bude jednodušší.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Není to lehký víkend, ale i tak bychom se rádi drželi pozitiv. Po kvalifikaci jsme byli téměř sekundu za Renaulty, v kvalifikaci Antonio nepostoupil jen o jednu desetinu. Takže jsme se zlepšili a díky penalizaci odstartujeme jedenáctí a třináctí, což znamená, že z toho mohou být body.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 13. místo
Již před kvalifikací jsme věděli, že dostat se do první desítky to bude ve středu pole velmi těsné. V první části jsem dokázal zajet devátý nejrychlejší čas, pak jsme v té druhé ztratili pouhou desetinu, takže to bylo skutečně těsné. Vždycky, když je to tak našlapané je to velmi frustrující, ale myslím, že s tím, co máme jsme udělali to nejlepší. Zítra budeme do závodu startovat z dvanáctého místa, takže se musíme podívat na naše strategické možnosti, abychom mohli využít výhody volby startovních pneumatik do závodu. Budu na to šlapat, jak jen budu moct, je to dlouhých jedenašedesát kol, kde se může stát spousta věcí, takže bude důležité mít čistý závod a vydržet bojovat až do konce, abychom doufejme získali pro tým nějaké ty body.

Daniil Kvjat, 16. místo
S mojí kvalifikací nemohu být spokojen, poslední kolo bylo velmi bídné a jakmile jsem protnul cílovou čáru, tak jsem věděl, že na postup do Q2 není šance. Dojel jsem do silného provozu, což byla smůla, jelikož mě to stálo nějaký ten čas a v prvním sektoru nijak nepomohla ani malá chyba se přepínačem motoru. Neúčast ve třetím tréninku nám docela dost ublížila a na takové trati se počítá každé kolo. Když jsem v Q1 vyjel na dráhu, opravdu jsem neměl rytmus a ve voze jsem se nijak zvlášť skvěle necítil. Zítra očekávám těžký závod, jelikož tady to může být celkem nevyzpytatelné, avšak možná nám to bude hrát do karet, takže můžeme mít šanci skončit na bodech.

Jody Egginton, šéf týmu
Po obstojném pátku byl dnešek něčím frustrujícím, jelikož ve třetím tréninku unikal na boku šasi Danyho vozu olej. To mu znemožnilo smysluplně jezdit a tím dokončit běžné přípravy. Pierrův třetí trénink ubíhal mnohem lépe a s výkonem vozu jsme byli celkme spokojeni. Ohledně kvalifikace měl Dany o trochu víc práce a za těchto okolností jsme se bohužel nebyli schopni postoupit z Q1, což je tady vzhledem k důležitosti startovní pozice frustrující, ale zítra prostě zariskujeme a uvidíme, co dokážeme získat zpět. Pierre byl docela konkurenceschopný, ale opět jsme to ve velmi těsné bitvě o Q3 prostě nedali. S ohledem na závod je zde předjíždění obtížné, ale jestliže dobře využijeme pneumatiky a jakoukoli příležitost, která může vyvstat kvůli safety caru pořád může existovat šance na posun polem vpřed.


HAAS

Kevin Magnussen, 15. místo
Neměli jsme dnes rychlost. Trošku jsme to očekávali, že to bude náročné. Uvidíme, jestli se nám podaří udržet si pneumatiky v závodě a snad se nepropadneme. Nečekám moc, ale vždycky můžete doufat, že ostatní udělají chybu. Pokud si udržíme tuhle pozici, potom se možná díky safety caru a šťastné zastávce v boxech posuneme i přes tu naši (špatnou) rychlost. Držíme pěsti.

Romain Grosjean, 18. místo
Myslím, že jsme měli na víc. Po pátku jsme změnili auto a na mé straně vrátili pár věcí z balíku v Melbourne. Neměli jsme šanci vyzkoušet to v chladnějších podmínkách, protože ve třetím tréninku bylo stále horko. Myslím, že vyvážení se pokazilo a proto jsme v kvalifikaci nezískali maximum. Je to škoda, ale prostě jsme neměli čas správně auto nastavit na chlad. Možná je to lepší balík pro závod, uvidíme zítra.

Guenther Steiner, šéf týmu
Bohužel tento výsledek dnes nebyl ničím neočekávaným. Vlastně si myslím, že Kevin odvedl s postupem do Q2 velmi dobrou práci. Víme, jak na tom aktuálně jsme a musíme jen dál pracovat.


WILLIAMS

George Russell, 19. místo
Rozhodli jsme se zariskovat a vyjet co nejpozději, abychom z tratě vytěžili to nejlepší. Bohužel mnoho dalších jezdců zkoušelo udělat to samé a mé zahřívací kolo bylo o dvacet či třicet sekund pomalejší než kterékoli jiné, které jsem tento týden zajel. Když jsem začínal kolo, téměř jsem dostal smyk, jelikož mi spadla teplota pneumatik, takže od první zatáčky jsem věděl, že to kolo je celkem slušně zmařené. Byla to škoda, protože jsme měli malou naději na dobrý výsledek, ale tomu tak nebylo.

Robert Kubica, 20. místo
Do kvalifikace jsme zlepšili vyvážení vozu a byl jsem trochu překvapen, takže pravděpodobně jsme to nezvládli v prvních několika zatáčkách během mého prvního kola. Věděl jsem, že mám druhou sadu nových pneumatik a trať docela hodně zrychlovala, ale při doplňování paliva mezi jízdami jsme měli potíže a z garáže vyjeli příliš pozdě. Bohužel před začátkem mého závěrečného kola bylo odmáváno šachovnicovým praporkem. Je to škoda, ale je to tak, jak to je. Závod bude velkou výzvou. Trať je náročná jak fyzicky, tak mentálně. Je také náročná na pneumatiky a vůz, takže to bude těžké.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Kvalifikace byla rozhodně frustrující, jelikož ani jeden z jezdců neměl tu nejlepší šanci ukázat rychlost vozu. U George bylo jeho poslední kolo ovlivněno provozem na dráze, což mu bránilo v přípravě pneumatik. Mezitím po návštěvě u FIA kvůli zvážení měl Robert během krátké zastávky v garáži menší problém s vozem. Krátké zdržení znamenalo, že garáž opustil později, než bylo zamýšleno. Jeho výjezdové kolo bylo dobré a zvládl si připravit pneumatik tak, jak chtěl, ale v závěrečných zatáčkách byl znovu zdržen provozem. Ačkoli televizní záběry ukazují, že kolo započal, než se červená světla rozsvítila, oficiální časomíra, která je v takových případech konečným rozhodčím bohužel ukazovala, že o konec kvalifikace nestihl o dvě desetiny. S neochotou jsme museli Robertovi sdělit, aby své kolo ukončil, jelikož projet dvakrát pod šachovnicovou vlajkou by vedlo k dalším trestům od komisařů. Pro všechny v týmu je to frustrující, ale věděli jsme, že abychom měli naději na postup z Q1, museli jsme poněkud zariskovat. Za těchto okolností jsme nebyli odměněni. Musíme analyzovat, co se stalo a ve výsledku se zlepšit. Avšak zítra pořád existuje příležitost si s vozy na roštu před námi zazávodit a naše aktuální pozornost se zaměřuje na to, jak toho docílit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy