Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

Max Verstappen s Red Bullem RB15 | foto: Red Bull Content Pool

SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Singapuru předvedl Max Verstappen s Red Bullem, jenž má ambici si to s Mercedesem v neděli rozdat o vítězství. Druhou příčku si vyjel Sebastian Vettel s vylepšeným Ferrari. Bude mít i Ferrari rychlost na to, aby bojovalo na špici?

Jako první vyrazil v 10:30 na průzkum Gasly s vozem Toro Rosso. V Singapuru bylo zataženo, trať hodně zaprášená, teplota vzduchu dosahovala 34 °C a asfalt 42 °C. Pirelli pro víkend přivezlo to nejměkčí ze svého portfolia: směsi C3 - C5.

První čas zajeli po 10 min piloti Ferrari: Leclerc 1:46,180; 1:44,732 a 1:43,618 min, jeho týmový kolega Vettel byl o 1,5 sekundy pomalejší - oba na středně-tvrdých pneumatikách. Italský tým přivezl spoustu novinek zahrnující nos s pluhem či podlahu. 

Podle simulací by měly na tomto typu okruhu vůz zrychlit o 0,3 sekundy na kolo. "Papírově víme, co očekávat, a doufáme, že to uvidíme i na trati. Bylo by fajn, kdyby to bylo ještě více. Pokud bude vše fungovat a my budeme v autě vnímat pokrok, pak půjde o úspěch. Víme, že to bude těžké - jde o trať s maximálním přítlakem, naposledy jsme na takové jeli v Maďarsku," říká Vettel. A tam Scuderia ztrácela téměř půl sekundy na Mercedes.

Po 20 min se před rudé vozy dostal Verstappen - 1:43,077 a 1:43,041 min na měkké směsi. Red Bullu by trať měla sedět, o víkendu by chtěl s Mercedesem bojovat o vítězství. "Maxovo první kolo nevypadalo moc špatně. Pro nás jde o důležitý víkend. Ale Mercedes tady bude tím týmem, který udává tempo. V pomalých zatáčkách mají velmi, velmi silnou výkonnost," hodnotí šéf týmu Christian Horner.

O pět minut později jeho slova Stříbrné šípy potvrzují - Bottas (1:43,041) i Hamilton (1:42,412) Verstappena na měkkých pneumatikách přeskočili. V Singapuru jezdí se starší specifikací motoru (Phase 2), která má na pomalém městském okruhu stačit.

Na čele se pak chvílí Lewis (1:41,469) s Maxem (1:41,938) na měkkých pneumatikách přetahovali o nejrychlejší kolo, Ferrari zde scházejí dlouhé rovinky, kde by mohlo využít sílu svého motoru a dohnat tak deficit ze zatáček.

"Prožil jsem drobný okamžik na hrbolech. Auto hrozně moc skáče, takže mi oscilují pedály," hlásil Verstappen svému inženýrovi. Hamiltona pro změnu v zatáčce č. 18 zmáčkl Sainz, proto Brit žádal o kontrolu svého Mercedesu.

V polovině přešel se svým týmovým kolegou na tvrdou směs, na níž byl Bottas rychlejší - 1:41,336 min. Pomohly mu k tomu instrukce jeho inženýra: "Protočení kol za osmou zatáčkou , to byl zabiják. V 8., 11. a 12 si musíš dávat na protáčení kol pozor."

Velmi dobře si vedlo Toro Rosso, Kvjat byl chvíli poté dokonce na 4. pozici. Není divu, v Monaku dojeli s oběma vozy pro body a jejich vůz má podobné prvky jako Red Bull.

Po hodině zaúřadoval Vettel, jenž předvedl o 0,9 s rychlejší čas než Bottas - 1:40,426 min na měkkých pneumatikách. Verstappen na něj v ostrém pokusu ztratil desetinu (1:40,532), v dalším kola však zabral a byl opět první. Hamilton zaostával o 0,666 s (1:40,259) - ten byl ovšem na rozdíl od předchozích dvou na tvrdé směsi.

Mechanici Ferrari museli Leclerca zatlačit zpět do boxů poté, co se u něj objevil problém s převodovkou. Nejde o závodní kus, přesto je zdržení nepříjemné.

25 min před koncem havaroval Bottas na výjezdu ze zatáčky č. 19, proto došlo na červené vlajky a s tím související 7min přerušení. Byl hodně agresivní, poškodil si přitom levou stranu svého Mercedesu. V garáži budou mít co dělat, aby mu auto stihli připravit pro 2. trénink.

Na trať míří ihned Sainz, jenž byl do té doby předposlední za 18. Norrisem, poprvé na měkkých pneumatikách a s trochu vyšším přítlakem než na začátku. Španěl se ale nezlepšil, protože jeho týmový kolega Norris nestihl zabrzdit do 7. zatáčky, musel zvolit únikovou zónu a kolem vlály žluté vlajky. Povedlo se to až na druhý pokus, McLareny vystřelily na 7. a 8. pozici.

Nejrychlejšího Verstappena už v závěru nikdo nepřekonal, těsně za ním tedy skončil Vettel a třetí Hamilton. Reprezentativnější srovnání nabídne až 2. trénink, který se podobně jako kvalifikace a závod pojede za tmy po 20. hodině místního času. Dá se očekávat, že Mercedesy budou podstatně silnější.

GP Singapuru (Singapur)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:40,259
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:40,426
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:40,925
4. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:41,336
5. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:41,467
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:41,812
7. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:41,966
8. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:42,180
9. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:42,305
10. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:42,377
11. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:42,527
12. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:42,630
13. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:42,677
14. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:42,786
15. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:42,791
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:43,150
17. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:43,336
18. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:43,369
19. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:43,618
20. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:43,993

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 34 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy