Výsledek z Monzy snímá z Renaultu tlak, nový motor je skvělý, chválí Prost

Renaulty během úspěšného víkendu na Monze | foto: Renault Sport F1

Renault si ve Velké ceně Itálie dojel pro 22 bodů a v šampionátu konstruktérů předstihl Toro Rosso. Přiblížil se svému zákazníkovi McLarenu na čtvrtém místě a po skvělém výsledku panuje v Enstone velká spokojenost.

Závod tentokrát technika vydržela, Daniel Ricciardo ho dokončil na pátém a Nico Hülkenberg na šestém místě před oběma Red Bully. Tým přitom poprvé použil ve velké ceně svou poslední specifikaci motoru (C), jenž na super-rychlém okruhu prokázal svou konkurenceschopnost.

"Měli jsme pár závodů, kdy jsme přišli o hodně bodů, šlo o velké příležitosti. Bylo to v Monaku a také ve Spa - rychlost tam byla dobrá, ale na startu jsme o všechno přišli. Při takových závodech a problémech se dostáváte pod větší tlak," popisuje poradce Renaultu Alain Prost.

"Samozřejmě to není jednoduché, proto jsme museli bodovat, a čtvrté a páté místo jsou fantastické. Výše už bychom stejně skončit nemohli. Tým je velmi dobrý, protože odvádí spoustu práce, čelí velkému tlaku - tento výsledek si zasloužil," pokračuje trojnásobný šampion F1.

"Tlak upřímně vznikl také proto, že výkon nebyl na takové úrovni, na jaké jsme si mysleli, že by mohl být. Mimo jiné jsme věděli, že nejlepší tři nedokážeme dostihnout. Momentálně se nám to pomalu daří, dnes jsme tam, kde bychom měli být, krok za krokem se poznání zlepšuje. Máte cíl a když se mu nepřiblížíte, dostáváte se pod tlak, což není moc dobré, protože my se stále nakonec pokouším tým budovat," vysvětluje Prost.

Jak hodnotí poslední specifikaci motoru, kterou poprvé nasadili do závodu? "Po stránce motoru jsme prokázali, že je mnohem, mnohem lepší. Jde o velké pokrok. Na šasi stále musíme tvrdě pracovat. Obzvlášť když máte určitou filozofii auta, tak se v průběhu roku některé věci velmi těžko mění. Stále jde o hlavní bod, na který se musíme zaměřovat."

Renault s motorem dosáhl letos velkého pokroku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Lidé ve Viry letos odvedli neuvěřitelnou práci. Když si uvědomíte to, kde jsme nyní, a jak jsme nikdy netajili, že jsme pozadu, tak navyšování výkonnosti a zároveň i spolehlivosti, to je něco opravdu výjimečného," pochvaluje si Prost.

Renaultu sedí spíše okruhy vyžadující nízký přítlak, po Belgii a Itálii ale nyní přijdou ty s opačnými požadavky. Jak se jim povede? "Některé závody jsou pro nás lepší, určitě ty s nižším přítlakem. Tam, kde je důležitý motor, to je pro nás dobré, což v minulosti neplatilo."

"Nevíme, jak na tom budeme v Singapuru a v Rusku. Uvidíme, co tam dokážeme. Přivezeme pár dalších věcí, tak to možná bude lepší, než očekáváme," dodává člen správní rady Renaultu.

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 251:15:26,665
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 18+ 0,835
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 16+ 35,199
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team 12+ 45,515
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 10+ 58,165
6. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing 8+ 59,315
7. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team 6+ 1:13,802
8. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 4+ 1:14,492
9. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing 2+1 kolo
10. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 1+1 kolo
 
 
11. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda  + 1 kolo
12. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team  + 1 kolo
13. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari  + 1 kolo
14. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing  + 1 kolo
15. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing  + 1 kolo
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
17. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing  + 2 kola
 DNF  20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  nedokončil
 DNF  26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda  únik oleje
 DNF  55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team  uvolněné kolo
 
 Nejrychlejší kolo:
  44 Lewis HAMILTON Mercedes W10
Mercedes M10
Pirelli   1:21,779
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 25 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy