Závod tentokrát technika vydržela, Daniel Ricciardo ho dokončil na pátém a Nico Hülkenberg na šestém místě před oběma Red Bully. Tým přitom poprvé použil ve velké ceně svou poslední specifikaci motoru (C), jenž na super-rychlém okruhu prokázal svou konkurenceschopnost.
"Měli jsme pár závodů, kdy jsme přišli o hodně bodů, šlo o velké příležitosti. Bylo to v Monaku a také ve Spa - rychlost tam byla dobrá, ale na startu jsme o všechno přišli. Při takových závodech a problémech se dostáváte pod větší tlak," popisuje poradce Renaultu Alain Prost.
"Samozřejmě to není jednoduché, proto jsme museli bodovat, a čtvrté a páté místo jsou fantastické. Výše už bychom stejně skončit nemohli. Tým je velmi dobrý, protože odvádí spoustu práce, čelí velkému tlaku - tento výsledek si zasloužil," pokračuje trojnásobný šampion F1.
"Tlak upřímně vznikl také proto, že výkon nebyl na takové úrovni, na jaké jsme si mysleli, že by mohl být. Mimo jiné jsme věděli, že nejlepší tři nedokážeme dostihnout. Momentálně se nám to pomalu daří, dnes jsme tam, kde bychom měli být, krok za krokem se poznání zlepšuje. Máte cíl a když se mu nepřiblížíte, dostáváte se pod tlak, což není moc dobré, protože my se stále nakonec pokouším tým budovat," vysvětluje Prost.
Jak hodnotí poslední specifikaci motoru, kterou poprvé nasadili do závodu? "Po stránce motoru jsme prokázali, že je mnohem, mnohem lepší. Jde o velké pokrok. Na šasi stále musíme tvrdě pracovat. Obzvlášť když máte určitou filozofii auta, tak se v průběhu roku některé věci velmi těžko mění. Stále jde o hlavní bod, na který se musíme zaměřovat."
"Lidé ve Viry letos odvedli neuvěřitelnou práci. Když si uvědomíte to, kde jsme nyní, a jak jsme nikdy netajili, že jsme pozadu, tak navyšování výkonnosti a zároveň i spolehlivosti, to je něco opravdu výjimečného," pochvaluje si Prost.
Renaultu sedí spíše okruhy vyžadující nízký přítlak, po Belgii a Itálii ale nyní přijdou ty s opačnými požadavky. Jak se jim povede? "Některé závody jsou pro nás lepší, určitě ty s nižším přítlakem. Tam, kde je důležitý motor, to je pro nás dobré, což v minulosti neplatilo."
"Nevíme, jak na tom budeme v Singapuru a v Rusku. Uvidíme, co tam dokážeme. Přivezeme pár dalších věcí, tak to možná bude lepší, než očekáváme," dodává člen správní rady Renaultu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 25 | 1:15:26,665 | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 18 | + 0,835 | |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 16 | + 35,199 | |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 12 | + 45,515 | |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 10 | + 58,165 | |
6. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 8 | + 59,315 | |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 6 | + 1:13,802 | |
8. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 4 | + 1:14,492 | |
9. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 2 | +1 kolo | |
10. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1 | +1 kolo | |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1 kolo | ||
12. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | + 1 kolo | ||
13. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | + 1 kolo | ||
14. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | + 1 kolo | ||
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | + 1 kolo | ||
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
17. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | + 2 kola | ||
DNF | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | nedokončil | ||
DNF | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | únik oleje | ||
DNF | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | uvolněné kolo | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
44 | Lewis HAMILTON |
Mercedes W10 Mercedes M10 |
1:21,779 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ