Albon od počátku stíhal oranžový vůz na osmé pozici před sebou a v šikaně Roggia se dokázal dostat na vnitřní stranu a před McLaren. Sainz dříve brzdil a díky lepšímu výjezdu si své místo na následující krátké rovince před první zatáčkou Lesmo vzal zpět, jenže pilot Red Bullu zůstal v té druhé na vnějšku a došlo ke kontaktu, po kterém se propadl na 11. místo.
"Brzdil fakt pozdě," hodnotí překvapený Sainz
"V zatáčce č. 4 se dostal opravdu hluboko, s tím Red Bullem brzdil fakt pozdě, jak to vždy vídáváme u Maxe [Verstappena] a u všech, kdo jezdí s tímto autem. Celkem mě překvapilo, že do toho šel," komentuje souboj Sainz, jenž ze závodu musel odstoupit po zastávce v boxech, kdy mu mechanici špatně upevnili kolo.
"Podařil se mi dobrý výjezd na vnitřek 6. zatáčky. Uprostřed jsem do něj trochu strčil zadní části, což stačilo na to, aby se dostal mimo stopu. Za o jsem se mu tehdy rádiem omluvil. Šlo o tvrdé závodění, trochu jsem ztratil kontrolu nad vozem, takže bych upřímně neudělal nic odlišně," připouští španělský pilot McLarenu.
"Byl jsem moc široký," uznává Albon. Jaký měl plán?
Thajský pilot se nechal slyšet, že při předjíždění s Hondou, které na rovince scházela výkonnost, musel "být trochu chytřejší... Vím, že to bylo trochu riskantní. Možná. Ale my jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc skvělí na rovinkách, proto spousta našich manévrů spočívala na pozdním brzdění do zatáček. To byl celý náš závod."
Později sám dostal pětisekundovou penalizaci za to, že při souboji s Kevinem Magnussenem z Haasu projel rovně šikanou Roggia, aniž by Dánovi vrátil pozici zpět.
Velku cenu Itálie dokončil na šestém místě za Renaulty, stále před svým týmovým kolegou Verstappenem, jenž začínal z konce roštu. "Byl to trochu chaotický závod. Přitom jsem cítil, že manévry, do nichž jsem šel, byly oprávněné - nedělal jsem nic šíleného," popisuje jezdec Red Bullu.
Za kontakt se Sainzem bere chybu spíše na sebe: "Cítil jsem, že můj prvotní manévr byl celkem dobrý, z počátku to vypadalo na to, že to vyjde. On se dostal znovu přede mně, což byl z jeho strany dobrý tah. Vím, že mám v zatáčkách více přilnavosti než on, proto jsem se potom pokusil o předjetí vnějškem a domníval jsem se, že to klapne."
"Myslím, že druhá zatáčka Lesmo by byla jeho, ale takový byl můj plán: dostat jej v nájezdu do Ascari, udržet jej v její druhé části mimo závodní stopu. Hovoříme o drobných vzdálenostech, nechal jsem své kolo o 10 cm dále, než by se mi bylo bývalo zamlouvalo, a dostal jsem se do štěrku," komentuje Albon.
Nesouhlasí jen se svou penalizací za výjezd mimo trať při zmíněném souboji s Magnussenem. Trest byl podle něj ze strany komisařů "trochu tvrdý."