PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Rozčarování nad jejím závěrem

Charles Leclerc se modlil, aby jeho čas v závěru kvalifikace odolal atakům soupeřů | foto: Red Bull Content Pool

ITÁLIE, MONZA - KVALIFIKACE; Co říkali piloti a zástupci týmů po dnešní kvalifikaci?

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Byl to samozřejmě úžasný pocit, když jsem vystoupil z vozu a z tribun slyšel jásot našich tifosi. Na druhou stranu je to škoda pro Seba, jenž měl na první nebo druhé místo potenciál a myslím, že jako tým jsme si to dnes zasloužili. Byla to docela chaotická kvalifikace, zejména ve třetí části. V posledních pár minutách jsme se na výjezdu ze druhé zatáčky, kde nám dva vozy bránily v cestě dostali do zvláštní situace. Seb mě tam předjel, protože si myslím uvědomoval, že načasování máme napjaté. Po tomto jsem se snažil najít ten nejlepší závěs a pak před poslední zatáčkou jsem předjel Seba, abych mu oplatil aerodynamický stín, ale bohužel již bylo příliš pozdě, abychom dosáhli toho, co jsme plánovali. S ohledem na závod vypadala ve druhém tréninku naše rychlost celkem solidně a rozdíl vzhledem k našim soupeřům je menší, než tomu bylo ve Spa-Francorchamps. DRS a jízda v závěsu jsou zde na Monze velmi důležité, takže cílem bude vytvořit si v prvních třech kolech náskok, jenž bude dostatečně velký, abych je už znovu neviděl!

Sebastian Vettel, 4. místo
S vozem, jenž byl skutečně dobrý jsem byl spokojen a také z mého dnešního kola jsem měl radost, ale nemohl jsem být spokojen s tím, jak se kvalifikace odvíjela. Na konci její třetí části se většina z nás ke druhému pokusu nedostala. Kolo, které jsem zajel na vlastní pěst bez závěsu bylo dobré. Myslím, že jsme vyjeli pozdě a pak se samozřejmě poohlížíte po závěsu, ale je jasné, že jsme čekali příliš dlouho, takže nakonec tam nebyl prostor. Na konci jsem prostě neměl na výběr a zmeškal mé poslední kolo, protože již svítila červená, takže jsem samozřejmě zklamán. Ale ze čtvrtého místa na roštu je zde stále spousta šancí to dobře odjet. Uvidíme, jak to zítra půjde.

Mattia Binotto, šéf týmu
Již od včerejších volných tréninků jsme si uvědomili, že dnešní kvalifikace bude velmi těsná a že jízda v aerodynamickém stínu bude hrát klíčovou roli. Situace ve třetí části kvalifikace byla opravdu neobvyklá, není časté, že vidíte, jak většině vozů je máváno šachovnicovou vlajkou bez toho, aniž by byly schopny najet do jejich rychlého kola, ale to je nevyhnutelný důsledek strategie vyčkávání až do úplně poslední chvíle, aby byla maximálně využita dříve zmíněna jízda v závěsu. Byla to škoda u Seba, jenž přišel o start svého rychlého kola tím nejtěsnějším rozdílem, protože je čtvrtý, byl jezdcem, jenž v této situaci nejvíce ztratil. Bez ohledu na to byly dnes naše vozy rychlé a zjevně máme z této pole-position radost, obzvlášť jelikož to přišlo zde před našimi fanoušky v našem domácím závodě.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Pole-position jsme nezískali, ale na konci dne tady bylo Ferrari vždycky silné a Charles dnes odvedl skvělou práci. Co se týče Kimiho, měl jsem smůlu, že vylétl z tratě přímo přede mnou, takže jsem během mého prvního kola musel v poslední zatáčce ubrat plyn. Konec třetí části kvalifikace byl tak trochu zklamání, nemohli jsme všichni vyrazit a odjet závěrečné kolo, což je obvykle jednou z nejúžasnějších částí závodního víkendu. Ve voze toho bylo více, takže je zklamáním, že jsme to nemohli v závěrečném kole řádně rozjet a sledovat, kdo má dnes trochu navíc. Je skvělé být schopen se dostat do první řady a rozdělit Ferrari. Společně jsme jako tým měli slušnou šanci Ferrari porazit, ale uvidíme zítra.

Valtteri Bottas, 3. místo
Myslím, že jsem během mého prvního pokusu měl v závěrečné zatáčce poněkud smůlu se žlutou vlajkou. Kimi vylétl mimo a já musel ubrat. Dokonce i tímto kolem jsem měl k Charlesovi a Lewisovi celkem blízko, takže to mohl být pro mě ještě lepší den. Pak byla závěrečná jízda pro všechny tak trochu chaotická. Prostě nám na konci třetí části kvalifikace vypršel čas. Uvízl jsem v provozu a pak již bylo dostat se k čáře na druhé rychlé kolo příliš pozdě. Je to škoda, my všichni bychom rádi to kolo zvládli a jsem si jist, že každý by to tak chtěl také vidět, snad se z toho můžeme poučit. Ale obecně byla rychlost dobrá a s mým dnešním výkonem jsem spokojen. Jsem rád, že jsem hned za první řadou, my všichni víme, že zítřek je to, co se počítá když tady startujete mezi prvními třemi, vždycky máte solidní šanci. Naše závodní tempo včera vypadalo slušně, tak snad si zítra s Ferrari zabojujeme.

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes to byl bizarní konec kvalifikace, my všichni jsme se tam snažili získat aerodynamický stín a tato vyčkávací hra nakonec způsobila, že všichni ve Formuli 1 vypadají hloupě. Přesto však není start na Monze ze druhého a třetího místa a rozdělení Ferrari vůbec špatnou situací, takže se na zítřejší závod velmi těšíme. Tato pozice je něčím, co bychom po příjezdu sem brali, ale my všichni jsme závodníky a v neděli samozřejmě budeme cílit výš. Jsme ve slušné pozici, máme dobré auto, ne nejrychlejší na rovinkách, ale jsou zde možnosti. Zajistíme, že budeme na zítřek připraveni a ja vím, že my všichni se těšíme, až vyrazíme a získáme pár solidních bodů.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 5. místo
Umístěním ve třetí řadě to byla z pohledu týmu skvělá kvalifikace. Dnes jsme všechno vykonali správně a výsledek je za to dobrou odměnou. Ve třetí části kvalifikace jsem zajel slušné kolo a po celý víkend jsme byli v solidní první šestce. Prostě podobně jako ve Spa jsme již od letní přestávky v silné formě a to potěší. Na konci nechtěl být nikdo tím prvním, všichni jeli bok po boku. Byl to důsledek toho, že nikdo nechtěl poskytnout svůj aerodynamický stín někomu dalšímu. Tak jako tak je páté místo na roštu skutečně solidní.

Nico Hülkenberg, 6. místo
Mám z výsledku radost, ale mohlo to být o chlup lepší. Bylo to v pořádku, ve druhé části kvalifikace jsme do první zatáčky probrzdil a tím trochu přišel o rytmus, takže jsem se musel zresetovat. Konec byl zjevně trochu extrémní, ale jízda v závěsu má tady velký vliv a stojí to pár desetin, které v zatáčkách nedoženete. Proto jsme si na konci poněkud pohráli. Jak byly všechny ty vozy pohromadě, bylo to zvláštní. Dnes byla naše rychlost viditelně velmi solidní a v neděli se musíme vrátit s body.

Alan Permane, sportovní ředitel
S výsledkem naší kvalifikace jsme velmi spokojeni. Jako ve Spa tady nás vůz funguje dobře, pátá a šestá pozice je za naši rychlost obstojnou odměnou. Na zítřek se předpovídá o něco chladnější a proměnlivé počasí, nicméně pořád očekáváme suchý závod, budeme připraveni na všechny podmínky. Naše závodní tempo z pátečních tréninků bylo slušné, takže se zítra těšíme na solidní závod a u obou vozů na slušný úlovek bodů.

MCLAREN

Carlos Sainz, 7. místo
Pro všechny to byla celkem rušná kvalifikace. Podivný poslední pokus, což nejsme zvyklí sledovat. Tak či tak si myslím, že jsem z vozu zvládl dostat maximum a jako tým jsme absolvovali velmi solidní kvalifikaci, takže s dnešním celkovým výkonem bychom měli být spojeni. Sedmé místo je pro zítřek slušnou startovní pozicí a dává nám to dobrou šanci na boj v závodě a o body. Počasí bude možná hrát velkou roli, takže budeme připraveni na různé scénáře.

Lando Norris, 14. místo
Byl to rozumný den. Již od včerejška jsme byl na pozoru. Dokonce i ve třetím volném tréninku, když došlo na kvalifikační kola, protože jsem se pořád zaměřoval o něco více na závod, čím více situací, na které se připravíte, tím lépe. Mám pocit, že to, co jsem dnes udělal bylo to, co jsem udělat potřeboval. Kvalifikoval jsem se před Verstappenem a před Gaslym, dvěma dalšími jezdci, jenž mají penalizace. Také jsem pomohl Carlosovi postoupit do třetí části kvalifikace. Vše, co jsme mohli udělat jsme udělali, takže slušný den.

Andreas Seidl, šéf týmu
Minulý víkend v Belgii jsme se v pátek a sobotu trápili, takže směrem k Monze bylo cílem znatelné zlepšení naší výkonnosti při nízkém přítlaku. Naším specifickým úkolem pro kvalifikaci bylo dostat Carlose do její třetí části a pro Landa zajistit, aby mohl do zítřejšího závodu startovat před Gaslym a Verstappenem - dvěma dalšími vozy s penalizacemi. Dosáhli jsme obou cílů a ve včerejším tréninku jsme sledovali slušnou závodní rychlost, takže jsme optimisty, co se týče boje o body. Výkonnost v kvalifikaci ukázala při vypuštění vozů během Q2 v přesných okamžicích, což Carlosovi zajistilo možnost těžit z Landova stínu na skvělou týmovou práci jezdců a pracovních skupin vozů. Landova startovní pozice je samozřejmě ovlivněna penalizací za jeho pohonnou jednotku, ale jsme tady, abychom bojovali a na úžasnou Velkou cenu Itálie se nesmírně těšíme.

RED BULL

Alexander Albon, 8. místo
Ačkoli se stále učím, co vůz potřebuje, abych byl opravdu rychlý, před závěrečným pokusem ve třetí části kvalifikace jsem se v něm cítil dobře. Bojovali jsme o čtvrté či páté místo na roštu, ale pak přišla červená vlajka a kolo tím bylo zahozeno. Během druhého kola bylo naší zvýšenou prioritou zajet slušný čas, protože kluci, kteří kolo již odjeli si mohli dovolit být o něco pomalejší. Všichni vyjeli příliš pozdě, protože nikdo nechtěl být vpředu, jelikož my všichni jsme chtěli aerodynamický stín a to způsobilo zpoždění. Tyto vozy mají docela vysoký aerodynamický odpor, takže mít možnost jízdy v závěsu vám může vydělat dvě nebo tři desetiny navíc, což potřebujete pro posun v poli. Snažil jsem se předjet ostatní vozy, ale protože všichni se na rovinkách vlnili, aby si udrželi teplotu pneumatik, jak jsme jeli tak pomalu, smrsklo se to dohromady a předjíždění se tím znemožnilo. Ve čtvrté zatáčce jsem si uvědomil, že zvládnout to bude obtížné. Když jsme všichni věděli, že čas ubíhá, každý najednou na to šlápnul, takže na konci kola jsme jeli téměř na plný plyn. Při druhém pokusu bychom měli méně riskovat, ale soupeřili jsme o pozici v první pětce. Je to frustrující, jelikož dobře se umístit v kvalifikaci by mohlo zítřejší závod hodně zjednodušit, ale včera jsem měl solidní závodní rychlost, takže zítra je všechno ve hře.

Max Verstappen, bez měřeného času
Kvalifikace nešla přesně dle plánu. Chtěl jsem vyjet a absolvovat jedno kolo, abych viděl, jak jsme v první části kvalifikace konkurenceschopní, ačkoli kvůli penalizaci startujeme vzadu, ale na výjezdu z druhé zatáčky jsem pocítil ztrátu výkonu a rozhodli jsme se kolo vypustit. S pohonnou jednotkou pro zítřek si nedělám starosti, jelikož jsme v předchozím závodě neviděli problémy a zdá se, že vylepšení funguje dobře, pokud jde o výkonnost, jak jste mohli ve třetím tréninku sledovat na našich časech. Za sucha to bude zítra celkem těžké, protože ti vpředu by měli být schopni se během prvních pár kol rychle utrhnout a kolem je spousta vozu, které vypadají konkurenceschopně. Na trati, kde není mnoho zatáček a časy na kolo jsou si tak blízko je těžké ztrátu dohnat, ale za mokra jsou běžně rozdíly o trochu větší a pak se rozhodně můžeme posunout vpřed. Zítra by nám déšť poskytl větší šanci, ale i za sucha máme solidní závodní auto, takže by to mělo být zábavné a cílím na první pětku.

Christian Horner, šéf týmu
Do kvalifikace šel Max již s vědomím penalizace, takže podle plánu se v první části pokusil o jedno kolo, ale na obrubníku ve druhé zatáčce mu vystřelily otáčky, což znamenalo, že přišel o výkon a z opatrnosti kolo vypustil. Alex prošel první částí kvalifikace bez jakýchkoli problémů a ve druhé části to vypadalo, že jeho vůz má rozumnou rychlost. Ve třetí části způsobil Räikkönenův smyk během Alexova prvního pokusu, kdy byl ve srovnání se svým dřívějším maximem o půl sekundy rychlejší vyvěšení červené vlajky, takže čas nezaznamenal. Ve třetí části kvalifikace zdržel všechny během výjezdového kola závěrečného pokusu poněkud chaos od mnoha jezdců, což znamenalo, že Alex nebyl schopen zaznamenat čas, což je frustrující, jelikož dnes měl ve voze solidní rychlost.

RACING POINT

Lance Stroll, 9. místo
Mám radost, že jsem zpět ve třetí části kvalifikace, protože to již nějakou dobu trvalo. Avšak je škoda, že jsme na konci nedokázali zaznamenat čas. Myslím, že všichni podcenili zbývající čas k čáře, všichni lačnili po závěsu a nakonec to nikdo nedal! Klobouk dolů před Sainzem - ten to prostě odhadl správně. Po těch letech mám [na Monzu] pár hezkých vzpomínek. Být za volantem vozu F1 na rychlé trati jako je tato je ohromné, protože skutečně pocítíte, jak z vozu dostáváte to nejlepší. Doufám v nějaké ty smíšené podmínky, aby se to zítra okořenilo a abych pro tým získal nějaké ty body.

Sergio Pérez, 17. místo
Je to velká škoda. Dnes jsme přišli o příležitost a nezvládli jsme postoupit. Myslím, že to bylo něco s motorem, ale ještě to nevím - s mými inženýry jsem nemluvil. Jednoduše jsem ztratil výkon a musel jsem vůz odstavit. Uvidíme, čeho zítra budeme schopni. Snad budeme moct minimalizovat škody a budeme mít solidní závod, abychom se pokusili bodovat.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Lance postupem do třetí části kvalifikace odvedl skvělou práci. V závěrečném tréninku nebyl nijak zvlášť s vozem spokojen, ale před kvalifikací jsme uskutečnili pár důležitých změn a když na to došlo, Lance zajel pár čistých a hezkých kol. Škoda, že se k němu nemohl v Q3 připojit Sergio a potíže s pohonnou jednotkou musí být prošetřené a plně objasněné. To znamená, že zítra bude Sergio startovat z konce roštu, což je trochu frustrující. Společně s Mercedesem se rozhodujeme, kterou pohonnou jednotku bude nejlepší do závodu nasadit.

ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 10. místo
Zaplatil jsem cenu za svou chybu. Je to docela škoda, protože auto se chovalo celkem dobře. Je tu hodně škod, takže uvidíme, kde zítra začneme. Možná nám však pomůže počasí. Za smíšených podmínek můžeme stále dosáhnout dobrého výsledku. Pokusím se odvést to nejlepší, co ve mně je.

Antonio Giovinazzi, 11. místo
Bylo to trochu frustrující, nechat si uniknout postup do Q3 o dvě tisíciny. Ztratil jsem trochu času ve druhé šikaně, protože auto před námi vyjelo na štěrk, ale tak to chodí. To je prostě cena, kterou zaplatíte, když je pole tak těsné.  Chtěli jsme víc, ale musíme se dívat na pozitiva. Můžeme si vybrat naše pneumatiky na kterých budeme startovat, za předpokladu, že nebude pršet. To je výhoda. Jsme mimo první desítku, ale pokud budeme mít dobrý začátek a dobrou strategii, můžou z toho být body.

Fréderic Vasseur, šéf týmu
Po dnešku máme smíšené pocity. Tempo bylo dobré, oba jezdci odvedli dobrou práci, ale stejně mám pocit, že jsme mohli dosáhnout více. Antoniovi unikl jen těsně postup do Q3 a Kimi havaroval. Musíme posoudit poškození na jeho voze, pak uvidíme, jestli to bude mít důsledky pro jeho zítřejší startovní pozici.

HAAS

Kevin Magnussen, 12. místo
Je to asi tak dobré, jak jen může. Ale Q3 byla vzdálená snad jen desetinu, když chybí tak málo, vždy máte pocit, že to mohlo vyjít. Dostal jsem se za Albona, který byl mnohem rychlejší, za ním jsem se vezl půl kola. Dostali jsme dnes z vozu v podstatě vše. Už jsme byli svědky toho, že naše auto v závodním režimu ztrácí, snad to zítra neudělá. Nejsme daleko od bodů. Pokud budeme mít dobré auto, můžeme si pro ně jít.

Romain Grosjean, 16. místo
Jsem opravdu zklamaný, že jsem se dnes nedostal do Q2. Auto bylo lepší než ve třetím tréninku. V zatáčkách jsem byl rychlý i ve srovnání s Kevinem, ale bohužel nám z nějakého důvodu chybí maximální rychlost na rovinkách. Moje kolo bylo dobré, jsem s ním spokojen. Měl jsem nějaký provoz ve čtvrté a páté zatáčce, tam jsem zřejmě ztratil nějaký čas. Je to každopádně zklamáním, že jsem toho dnes nedokázal získat více. Musíme si to rozebrat.

Guenther Steiner, šéf týmu
Není velkým překvapením, že jsme se kvalifikoval tam, kde jsme skončili v trénincích. Snažili jsme se auto nastavit tak, abychom s ním mohli závodit. Start ze 12. a 14. pozice není fantastický, ale to neznamená, že skončíme mimo body. Zaměříme se na tento cíl a snad to dokážeme.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 13. místo
Bohužel dnešek není příliš reprezentativní, co se týče našeho tempa. V posledním kole v Q2 jsme se dostali do provozu, což bylo docela špatné, navíc některá auta před námi dělala chyby, to narušovalo rytmus. Je to škoda, protože si myslím, že i tak jsme měli blízko Q3. Bohužel to, co jsme zkusili nezafungovalo, ale je to dobrá lekce pro budoucnost. Zítra to bude těžké, ale pokusíme se samozřejmě dostat na body. Náš balíček vypadá celkem konkurenceschopně. Pokud se dobře připravíme a budeme mít dobrý závod jako ve Spa, mohli bychom dosáhnout dobrého výsledku.

Pierre Gasly, 15. místo
Byla to pozitivní sobota. Věděli jsme, že tento víkend máme penalizaci, takže jsme se soustředili především na dlouhé jízdy, abychom pochopili, jak se  vůz chová s velkým množstvím paliva. I tak si myslím, že jsme v kvalifikaci byli celkem konkurenceschopní. V autě se celkově cítím dobře, je to fajn, takže se na zítřek a na to, co můžeme dokázat těším.

Jonathan Eddolls, hlavní závodní inženýr
Podmínky na trati se ve srovnání s včerejškem změnily, takže jsme byli nuceni udělat nějaké změny v nastavení, abychom se jim přizpůsobili, myslím, že třetí trénink ukázal, že fungovaly dobře.  Auto bylo celkem konkurenceschopné. Věděli jsme, že s postupem do Q3 to bude těsné, ale řekl bych, že pokud by se nám podařilo vše správně naplánovat, vyšlo by to. Bylo důležité mít auto za kterým se můžete vytáhnout, to jsme viděli v Q3, osm aut se kvůli tomu nedokázalo včas dostat do svého druhého měřeného kola. Nakonec jsme se v Q2 odchýlili od původního plánu a nefungovalo to. Nestartujeme tedy, tam, kde jsme chtěli být, doufejme, že se nám podaří zopakovat závod ze Spa.

WILLIAMS

George Russell, 18. místo
Moje první kolo bylo velmi dobré, ale trochu škoda mého druhého pokusu. Opouštěl jsem pátou zatáčku a jeden z vozů přede mnou vyjel mimo dráhu do štěrku, jenž přivezl zpátky na trať, takže jsem v další zatáčce neměl žádnou přilnavost. Avšak je pozitivní, že jsme zbytku pole byli blíže než se čekalo a s kvalifikací mohu být spokojen, jelikož mám dojem, že jsme odvedli docela slušnou práci, abychom z našeho balíku vymáčkli co nejvíce.

Robert Kubica, 19. místo
Věděli jsme, že to z našeho pohledu nebude snadná kvalifikace, ale je to tak, jak to je. Pocit z vozu nebyl až do kvalifikace moc špatný, pak v kvalifikaci se vyvážení úplně změnilo, což bylo tak trochu zklamáním. Musíme sledovat, jaké bude zítra počasí a doufat v to nejlepší.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Dnes dopoledne se počasí zlepšilo a všem jezdcům tak umožnilo získat pár hodnotných zkušeností na suché a teplé trati. Tím, jak byly páteční tréninky po většinu dobu prohlášeny za mokré si všichni piloti mohli ponechat jednu sadu pátečních pneumatik pro použití ve třetím tréninku. Naši závěrečnou přípravu na kvalifikaci jsme dokončili bez potíží, oba naši jezdci zhodnotili pár menších změn, které byly na nastavení jejich vozů přes noc provedeny. K kvalifikaci jsme díky přerušení červenou vlajkou na konci absolvovali dodatečné měřené kolo. Robert zvládl zajet rozumně čisté kolo a dosáhl svého nejlepšího času v kvalifikaci. Bohužel u George vyjel jeden z vozů před ním mimo trať a nanesl na ní nějaký ten štěrk, což ho stálo dost na to, aby kolo vzdal. Naštěstí měl solidní úvodní jízdu a v již rané fázi kvalifikace dokázal zajet slušný čas na kolo. Zítřejší podmínky by mohly být poněkud smíšené a to by nám mohlo poskytnout příležitost vytěžit z lepších pozic na roštu, které nám spadnou do vínku po dnešních penalizacích.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy