PROHLÁŠENÍ po závodě: Leclerc slaví, první vítězství si však po tragédii užít nedokáže

Charles Leclerc zdraví fanoušky | foto: Scuderia Ferrari

Jak hodnotí piloti a šéfové týmů Velkou cenu Belgie 2019, v níž se dočkal prvního vítězství v kariéře Charles Leclerc?

FERRARI

Charles Leclerc, 1.
Mé první vítězství v F1, patří Anthoinemu [Hubertovi]. Je to dobrý pocit, ale je to těžké si užít takový víkend. Na druhou stranu jsem o tom od dětství snil, a dnes se to splnilo. V první řadě jsme přišli o kamaráda, a za takovéto situace bych mu své vítězství rád věnoval. Vyrůstali jsme společně a já jsem svůj první závod odjel s Anthoinem, když mi bylo sedm. Je to taková škoda, co se stalo včera. Nedokážu si plně užít vítězství, tato vzpomínka se mnou nicméně bude žít navždy.

Závod to byl jinak těžký, trápili jsme se ke konci s pneumatikami. Jsem mnohem spokojenější než s tím, co se mi povedlo v Budapešti. Pneumatiky jsem zvládal lépe, z pohledu výkonnosti jde tedy o dobrý víkend: pole-position a vítězství. Z toho mám celkem radost.

Sebastian Vettel, 4.
Za tým mám radost, z mého výkonu už moc ne, neměl jsem rychlost, trápil se s pneumatikami, byl to těžký závod. Od první zastávky bylo jasné, že nebudu bojovat o vítězství. Trápil jsem se v zatáčkách, takže jsem Mercedesům nemohl na rovinkách moc ujet. Nakonec to ale stačilo.

Mattia Binotto, šéf týmu
Je to vítězství, které nám dodává spoustu energie. Po letní přestávce pro nás bylo důležité, abychom se vrátili zpět na trať a ukázali, že jsme konkurenceschopní. V sezoně, kde jsme už ztratili tolik příležitostí. Poklona Charlesovi. Odjel skvělý závod a vítězství si zasloužil. Je fajn, že vyhrál blízký přítel Anthoine Huberta. Celý víkend byl velmi silný. Toto vítězství si opravdu zasloužil. Seb také ukázal dobré tempo, ale my jsme posunuli jeho první zastávku, abychom chránili jeho pozici. To znamenalo, že mu pneumatiky odešly rychleji. Pomohl však svému kolegovi a znovu ukázal, že je ochoten pracovat pro tým. Nyní se zaměříme na Monzu, kde chceme být při našem domácím závodě opět silní. 


MERCEDES

Lewis Hamilton, 2.
Dal jsem do toho absolutně vše. Měli jsme tady dnes skvělé fanoušky - zdá se mi, že přišlo více lidí než kdykoliv dříve. Závod to byl dneska těžký a myslím, že Ferrari bylo na rovinkách příliš rychlé, bylo to velmi těžké se jich udržet. 44 je obvykle mé šťastné číslo, ale dnes jsme asi potřebovali o několik kol více. Charlesovi gratuluji, jde o jeho první vítězství, dalo se to celý rok čekat, takže z něj mám radost.

Valtteri Bottas, 3.
Závodní rychlost mi přišla OK, přesně jak jsme čekali, ale Ferrari byla od počátku vpředu a na rovinkách velmi rychlá. Neměl jsem šanci, snažil jsem se však tak tvrdě, jak to jen šlo. Nakonec jsme využili výhodnou možnost šetřit motor a převodovku pro příští závody.

Toto Wolff, šéf týmu
Potřebovali jsme ještě asi 2 kola, i když předjíždění je obtížné. Na trati jsme setrvali asi o 1 či 2 kola déle, než bylo zapotřebí. Pro nás každopádně nešlo o skvělou trať, scházela nám rychlost, takže jsme se jen snažili omezit škody, s výsledkem musíme být spokojení. V Monze nás čeká opět náročný víkend, jen se podívejte na ty maximální rychlosti na rovinkách!

Vše překrývá ale to, že včera přišel o život mladý muž. Měli bychom na něj pamatovat. S Charlesem [Leclercem] byli kamarádi, on vyhrál, vše se stává z nějakého důvodu.


RED BULL

Max Verstappen, nedokončil
Start moc nevyšel, ale nevím, proč došlo k tomu incidentu, musím se na to podívat. Brzdil jsem o něco později než 2 auta přede mnou, Kimi asi nečekal, že tam budu, a došlo ke kontaktu. To je závodění, takové věci se stávají. Pro nás to nebylo nejlepší.

Alex Albon, 5.
Páté místo je skvělé, užil jsem si to. Celý víkend pro mě začal nervózně, ale kdyby mi někdo řekl, že dojedu pátý byl bych spokojený. V prvním stintu jsem se trápil na špinavém vzduchu a nešlo moc předjíždět. Ale když jsme přezuli na měkké pneumatiky auto ožilo. V posledním kole jsme měli se Sergiem dobrý souboj, byli jsme oba na trávě, ale bylo to fajn závodění. Užil jsem si celý tento týden s týmem. Samozřejmě je tu ještě spousta věcí, které ,můžu zlepšit. Včerejší noc byla velmi obtížná. S Anthoinem jsme se znali velmi dobře. Dnes ráno jsem se cítil podivně. Atmosféra byla obtížná, proto jsme mu věnovali tento závod.

Christian Horner, šéf týmu

Alexův výkon na mě udělal velký dojem. Dostal se ze sedmnáctého místa až na páté. V prvním stintu byl opatrnější, ale s přezutím na měkké pneumatiky ožil.  Max neměl dobrý začátek, pak se dostal ke kontaktu s Kimim a poškodil si vůz, ale to se stává. Je však škoda, že to přišlo prakticky v jeho domácím závodě. Pro celou komunitu to bylo těžkých 24 hodin. Gratuluji Charlesi Leclercovi, který odjel skvělý závod. Je symbolické, že dnes vyhrál blízký přítel Anthoine Huberta. 


RACING POINT

Sergio Pérez, 6.
Dnešek je velmi smutným dnem pro všechny z nás. Nemyslím, že by se tu dnes někdo opravdu těšil. Jediné, co můžeme udělat je věnovat dnešek Anthoineovi a jeho rodině. Jen oni si to zaslouží. Výsledek to byl každopádně dobrý, zejména s ohledem na problémy, které jsme měli v pátek. Začátek závodu byl docela divoký, musel jsem se tam vyhýbat několika vozům, což mě stálo asi dvě nebo tři pozice. Celý zbytek závodu jsme je pak získávali zpět. Neustále jsem útočil, naše strategie byla docela agresivní. Samozřejmě je škoda ztratit pátou pozici v posledním kole, ale nakonec nebyla možnost, jak se Albonovi ubránit. Celkově to byl pro nás pozitivní závod. Ve Spa nám to vždy celkem šlo, bude zajímavé sledovat, jak si povedeme během dalších závodů.

Lance Stroll, 10.
Bylo to těžké odpoledne. Naše myšlenky jsou s rodinou Anthoine Huberta. Z hlediska závodu to bylo dobré odpoledne. Obě auta v první desítce znamenají dobré body pro tým. Jsem samozřejmě rád, že jsem dokázal bodovat z šestnáctého místa na startu. Ale bylo to na jednu stranu i frustrující, protože jsme ztratili spoustu času za vozy s jinými strategiemi. Kvůli čemuž jsme neměli čerstvý vzduch. I proto se před nás dostali některá auta startující za námi. Myslím, že nebýt žluté vlajky v posledním kole, dostal bych se před Gaslyho.  Obecně to však bylo dobré odpoledne, které jsem si užil.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Těžký závod pro celou komunitu motorsportu. Ale jsem rád, že jsme dnes udělali dobrou show a vzdali Anthoineovi hold tím nejlepším způsobem. Včera jsem říkal, že dostat oba vozy mezi top 10 je možné. Dnes jsme to dokázali. Sergiova strategie fungovala dobře, ale v posledním kole neměl šanci proti Albonovi na čerstvějších pneumatikách. I tak je každopádně šesté místo fantastické. Lance jel na jiné strategii s pozdní druhou zastávkou, která mu umožnila získat bod. Je to výsledek, jenž jsme si zasloužili. Odráží pokrok ve výkonnosti, který jsme udělali během posledních týdnů. 


TORO ROSSO

Daniil Kvyat, 7.
Fantastický závod. Startovat ze zadní pozice a dokončit jako sedmý, to je skvělé. Věděli jsme, že chladnější podmínky by nám mohly vyhovovat více. Celkově se zdá, že náš vůz funguje lépe v neděli než v sobotu, ta je nakonec důležitější. Každopádně jsme dnes dali vše dohromady, jsem spokojen. Byl to skvělý závod. 

Pierre Gasly, 9.
Byl to nejvíce emocionální závod v mé kariéře. Bylo pro mě opravdu důležité. abych pro Anthoine Huberta získal co nejlepší výsledek, takže jsem moc rád za ty dva body. Věděli jsme, že to bude těžké, že budeme muset hodně bojovat. Dal jsem do toho všechno. Je to úplně jiné oproti Red Bullu, stále jsou tu věci, které mohu zlepšit. Jsem si jistý, že v příštích závodech dosáhneme více.

Jody Egginton, technický ředitel
Včera jsem řekl, že dnes budeme muset využít každé příležitosti, abychom napravili kvalifikaci. Je spravedlivé říct, že se nám to povedlo. Oba piloti tvrdě bojovali, aby získali pozice.Je skvělé vidět, jak se Pierre rychle sžil s týmem. Měli jsme dobrý závod ve všech směrech, také mechanici v boxech odvedli dobrou práci. Vyšla nám strategie a mohli tak pokrýt Hulkenberga. Nyní jedeme do Monzy s odhodláním bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů. 


RENAULT

Nico Hülkenberg, 8.
Byl to těžký závod. Na začátku  jsem se musel vyhýbat kolizi.Střed pole byl dnes opět vyrovnaný. Nakonec je ale fajn získat nějaké body, zvlášť po včerejších událostech. Dnešní ráno bylo obtížné, ale jakmile nasadíte přilbu, musí jít vše stranou a musíte se soustředit. V posledních kolech jsme měli trochu štěstí, ale i to je závodění. Zastavit pro softy byla dobrá volba. Body jsou dobré

Daniel Ricciardo, 14.
Můj závod dostal směr už v prvním kole. Inkasoval jsem velkou ránu, měl jsem velké poškození podlahy, myslel jsem, že odstoupíme. Pak  jsme nasadili medium pneumatiky a já si chvíli myslel, že můžeme získat nějaké body. Drželi  jsme se, na to jsem hrdý, ale pak už to nešlo. Jsem rád, že je dnes už konec. Bylo obtížné přijmout včerejší zprávy. 

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Měli jsme dobrou kvalifikační rychlost, ale vzhledem k penalizacím jsme byli vystaveni incidentům, které se v první zatáčce ve středu pole občas stávají. Nico musel jet hodně zeširoka, aby se vyhnul troskám, což ho stálo několik pozic, Daniel dostal ránu zezadu a propadl se. Navíc s podezřením pomalého defektu. Pak Daniel odvedl skvělou práci s přihlédnutím na poškození jeho vozu. Ta ho stála minimálně půl sekundy na kolo. Nico byl schopný získat nějaké body, ale medium nevydržely v provozu, tak, jak jsme čekali, takže bylo třeba zastavit pro softy. Tento víkend byl těžký z mnoha důvodů. nyní se musíme připravit na Monzu.


HAAS

Kevin Magnussen, 12.
První stint na pneumatikách C3 byl šílený. Neměl jsem absolutně žádný grip. Prostě nás jen předjížděli. Bylo to beznadějné. Vlastně jsme mohli jen čekat na bezpečnostní vozidlo nebo něco takového, abychom se vrátili zpět do závodu. Když jsme přezuli na pneumatiky C2, tak se auto najednou vrátilo k normálu. Pak už jsem se cítil velmi dobře. Je to opravdu nepředvídatelné, nikdy nevíte, co můžete čekat. 

Romain Grosjean, 13.
Měl jsem skvělý start. Cítil jsem se dobře a s vozem jsem byl spokojený. Po přezutí pneumatik to bylo k mému překvapení ještě lepší, takže jsem doufal v dobré odpoledne. Posléze jsme se dostali za Ricciardův Renault, byla to tvrdá bitva a my jej zkrátka nedokázali předjet. Evidentně jsme měli nedostatek maximální rychlosti. Nebyla šance ani možnost, jak nechat pneumatiky správně pracovat, takže to bylo těžké. Byl jsem spokojený se svým stylem jízdy i s autem. Je to však těžké, když jste jednu chvíli na šesté příčce a nakonec skončíte třináctí.

Guenther Steiner, šéf týmu
Je zřejmé, že výsledek je pro nás zklamáním. Romain zkrátka nemohl předjet Ricciarda, protože nám chyběla maximální rychlost. Nemohli jsme se ani bránit útokům ostatních, tohle je zkrátka  druh okruhu, kde potřebujete sílu na rovinkách. My ji neměli. Jinak auto fungovalo dobře, ale top speed nebyl ideální. Stále máme nějakou práci, kterou musíme udělat. Je třeba dál bojovat, to také uděláme. 


ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 16.
Bohužel můj závod skončil hodně rychle. V první zatáčce. Musel jsem zpomalit, protože Bottas byl venku a pak vím, že jsem byl zasažen. Následně bylo téměř zbytečné zůstávat na trati, protože podlaha byla hodně poškozená, ale nikdy nevíte, co se může stát. Je to škoda, dnes jsme měli opravdu silné auto.

Antonio Giovinazzi, 18.
Naše auto bylo dnes opravdu silné. Strategie byla skvělá, o to víc mi je líto nehody v posledním kole. Nebýt jí byli bychom na bodech. Je mi líto všech v týmu, ale to je zkrátka závodění. 

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Dnešní závodění bylo obtížně. Kvůli včerejší tragické nehodě. Anthoine byl jedním z mých pilotů v F3. Minuta ticha byla velmi emocionální, moje myšlenky jsou s jeho rodinou. Zároveň doufám, že se náš pilot Juan Manuel brzy zotaví.  Pokud jde o závod, bylo to složité odpoledne. Kimiho jízda skončila pár set metrů po začátku, když ho zasáhl Max velmi optimistickým manévrem. Antonio ztratil několik bodů po nehodě v posledním kole. 


WILLIAMS

George Russell, 15.
Byl to pro nás všechny opravdu těžký závod. Anthoine byl skvělý chlap a já doufám, že jsme dnes závodili na jeho počest co nejlépe. Závod to byl těžký. Neměl jsem dobrý start, pak jsem se musel vyhýbat Räikkönenovi vyjetím do únikové zóny. Následně jel Verstappen dost pomalu, což nás stálo pozice. Tempo však bylo ok. Byl to pro nás docela osamělý závod. V Monze budeme bojovat a uvidíme, čeho dosáhneme. 

Robert Kubica, 17.
Kvůli včerejšku jsme startovali z boxů. Což mohla být výhoda díky více zahřátým pneumatikám, ale kvůli bezpečnostnímu vozu jsme z toho nic nevytěžili. Degradace na středních gumách byla na začátku závodu trochu vyšší, pak jsme přezuli na měkké a bylo to docela dobré. Každopádně jsem byl trochu smutný, když mi Vettel dal kolo. Dostal se do DRS zóny a byl asi o dvacet kilometrů rychlejší než já, takže pro něj bylo snadné dostat se přede mě. 

Claire Williams, šéfka týmu
Byl to těžký závod. Pro nás všechny. Po tragické smrti Anthoine Huberta jsme dnes závodili pro něj, bohužel musel odejít až příliš brzy. Celý náš tým posílá tu nejhlubší možnou soustrast jeho rodině a přátelům. 


MCLAREN

Carlos Sainz,  nedokončil
Je zřejmé, že dnešek je zklamáním. Je to smůla, pokud ani nemůžete začít závod. Musíme se pořádně podívat na to, co se stalo. Škoda Landových problémů v posledním kole, které nám zabránily získat dalších deset bodů do Poháru konstruktérů. Nemyslím si, že bychom si zasloužili dvě DNF. Jedeme dál

To, co se stalo včera nám všem připomíná, že motoristický sport je extrémně nebezpečný. Všichni si musíme být vědomi rizik, která přináší, Naše komunita prochází velmi těžkými chvílemi. Naše myšlenky jsou s rodinou Anthoine Huberta. Odpočívej v pokoji.

Lando Norris, nedokončil
Moje myšlenky jsou dnes především s Anthoinem a jeho rodinou. Závod byl zábavný, neustále se něco dělo. Měli jsme výborný start. V první zatáčce jsme předjeli 6 aut naráz a dostali se na páté místo. Pak jsme závod kontrolovali. Máme tedy několik pozitivních aspektů.  Je velká škoda selhání motoru v posledním kole. Nyní se musíme připravit na Monzu.

Andreas Seidl, šéf týmu
Začněme pozitivy. Pátek byl náročný, proto jsme nečekali tempo, které Lando předvedl, to bylo působivé. Vyhnuli jsme se problémům v první zatáčce a dostali se na páté místo. Tuto pozici jsme pak kontrolovali. To je povzbudivé

Negativem jsou poruchy. musíme si počkat na důkladnou analýzu s kolegy z Renaultu., abychom zjistili, co se stalo. Je to každopádně zklamáním. Ztratili jsme dobrou příležitost k zisku bodů, ale je třeba to hodit za sebe a připravit se na Monzu. 

Poslední slovo samozřejmě musí patřit Anthoine Hubertovi. Nikdy není snadné vyrovnat se z takovou ztrátou. My všichni v McLarenu posíláme upřímný soucit jeho rodině a přátelům. Zároveň přejeme Juan Manuelovi brzké uzdravení. 



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy