Cíl Ferrari je pro Spa jasný. Vyhrát letošní první závod

Sebastian Vettel v závodě v Maďarsku | foto: Pirelli

Ferrari stále čeká na své první letošní vítězství. Motorově náročná trať v Belgii by mu měla vyhovovat. Dočkají se v Maranellu svého triumfu?

Letní přestávka končí. Již tento víkend se monoposty Formule 1 opět přihlásí o slovo. Stane se tak na legendárním belgickém okruhu ve Spa. Ten je pro spoustu pilotů tím vůbec nejoblíbenějším v celém kalendáři. Zároveň zde nalezneme několik ikonických pasáží, za všechny jmenujme proslulou Eau Rouge.

Trať je rovněž velmi dlouhá i to je jejím specifikem. Její vlastnosti vyžadují výkonnou a efektivní pohonnou jednotku, především v prvním a třetím sektoru. Ten druhý klade pro změnu značný důraz na dobré vyvážení a celkovou stabilitu monopostu. Specifikace okruhu by měla vyhovovat Ferrari. Italský tým letos disponuje zřejmě nejlepším motorem, který by mu mohl zajistit patřičnou výhodu.

Scuderia přitom stále čeká na své první letošní vítězství

. „Spa je jednou z největších závodních tratí. Je tedy fajn zde závodit po letní přestávce. Je to vždy působivé, když si uvědomíte, jak rychle mohou současné vozy projíždět zatáčkami. Řekl bych, že na žádné jiné trati není vnímání tohoto faktu tak zřejmé. Mám na mysli zejména Eau Rouge. Je to velmi náročná pasáž, zejména v prvních několika kolech, s každým dalším kolem si na to však váš krk zvyká. Je důležité, abyste z prvního kvalifikačního kola dostali maximum, trať je tu velmi dlouhá, takže když se to nepovede může vám to pak celou kvalifikaci narušit.“ Zmiňuje své postřehy Charles Leclerc.

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku | foto: Pirelli

Také Sebastian Vettel má Spa rád. „Je to legendární okruh. Jeden z mých nejoblíbenějších. Je výjimečný se všemi jeho stoupáními a klesáními. Také s částmi, které vedou více či méně lesem. Je jasné, že i tento okruh se během let změnil. Stejně jako auta, která dnes řídíme. Dnes jsou oproti dřívějšku některé zatáčky možná snazší, protože máme na voze propracovanější prvky aerodynamiky, každopádně je nemožné to tu nemilovat.“

Šéf rýmu Mattia Binotto dodal, že se stáj pod jeho vedením bude soustředit na nalezení optimálního nastavení, které bude spočívat v kompromisu mezi maximální rychlostí a požadovanou úrovní přítlaku: „Uděláme maximum pro dobrý výsledek, budeme bojovat víc než kdy jindy.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy