Nejlepší práci v boxech odvedl byl Williams, jenž zdržel Russella v 16. kole jen 2,193 vteřiny. Inženýrům se daří rovněž v továrně, když zlepšili korelaci a novinky na jejich voze FW42 začínají konečně fungovat, což dnes Russell potvrdil 16. místem v cíli, když předčil Strolla z Racing Pointu i Giovinazziho z Alfy Romeo.
Druhou nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který před týdnem v deštivém Německu stanovil s časem 1,88 sekundy nový světový rekord (psali jsme zde). Dnes Verstappena odbavil v 67. kole za 2,26 sekundy.
Také třetí absolutně nejrychlejší zastávka patří Williamsu, když Kubicu v 18. kole přezul za 2,27 s, tedy jen o setinu pomaleji. Čtvrté místo obsadil Mercedes po 2,35sekundové práci na Hamiltonově voze v 48. kol, páté Ferrari: Leclerc u jeho mechaniků stál 2,36 s.
Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdých pneumatikách, měkkých po včerejší volbě v kvalifikaci museli Grosjean, Norris, Räikkönen se Sainzem, na tvrdých zahajoval jediný Ricciardo.
Dle naší včerejší předpovědi vsadila většina na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zavítali jen piloti Mercedesu a Stroll s Verstappenem, jemuž na konci po dlouhotrvajícím tlaku Hamiltona zcela odešly pneumatiky.
Hamilton s Verstappen začínali na identické jednozastávkové strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Brit zajel do boxů o 6 kol později než Verstappen, tento tah mu k posunu vpřed ale nevyšel. Mercedes ho proto proti původnímu plánu povolal ke změně pneumatik podruhé, nasadil mu středně-tvrdé pneumatiky a Lewis po parádní stíhací jízdě nakonec Maxe předjel a zaslouženě vyhrál - Stříbrné šípy dnes byly rychlejší než Red Bully.
Tempo prvních dvou pilotů dnes bylo pekelné, vždyť se již po své první zastávce vrátilo zpět na své pozice, aniž by je třetí či čtvrté Ferrari dokázalo předjet. I nejlepší Verstappenovo kolo dnes bylo o tři sekundy rychlejší než loni!
Vettel dojel třetí po alternativní strategii - po dlouhém prvním stintu na středně-tvrdých pneumatikách s přechodem na měkké pro krátký finální stint. V závodě jsme viděli různé taktické přístupy, jen u první pěti to bylo pět různých strategií!
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách zvládl Giovinazzi, jeho 53 kol na jedné směsi představovalo 76 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na středně-tvrdé vydržel nejvíce Räikkönen (40 kol), na měkké Hülkenberg (33 kol).