Co by na Hockenheimringu změnil Leclerc?

Charles Leclerc v tréninku v Německu | foto: Scuderia Ferrari

Monacký pilot Ferrari závod v Německu nedokončil. Ačkoliv uznává, že šlo o jeho chybu, zároveň poukazuje na věc, která je dle něj na tradičním okruhu třeba změnit.

Pilot Ferrari Charles Leclerc zažil víkend jako na houpačce. Během pátečních tréninků to vypadalo, že právě mladý Monačan bude největším aspirantem na zisk první řady. Jenže pak to přišlo. Třetí část kvalifikace a problémy s tlakem paliva. Tento problém Leclerca odsoudil ke startu z desáté pozice.

Nedělní závod však byl hodně divoký, jezdec italské stáje se díky předjíždění a solidně zvládnuté strategii dostal až na 2. místo. Těsně před polovinou vyměřeného počtu kol to vypadalo na stíhací jízdu za vedoucím Lewisem Hamiltonem. Opak byl pravdou. Monacký závodník nezvládl na kluzké trati svůj vůz, snad i proto, že měl v daný moment obuty suché pneumatiky a bylo po nadějích. Když bylo jasné, že se vůz číslo 16 ze štěrkové zóny nedostane, neskrýval Leclerc svoji frustraci.

„Jsem dnes sám sebou zklamán, přitom to nebyla velká chyba, byla to malá chyba, během letošní sezony jsem už udělal závažnější chyby. Mou chybu to nezlehčuje, ale myslím si, že je nepřijatelné mít ve Formuli 1 takový asfalt, který je v posledních dvou zatáčkách. Zvlášť když je trať mokrá“.

Nemůžeme mít tak nízkou přilnavost. Viděli jsme i další jezdce, kteří měli v tom místě problémy, možná jsem byl jediný na suchých pneumatikách, ale jel jsem tam rychlostí asi 60 kilometrů za hodinu a neměl jsem vůbec žádnou přilnavost.“

Charles Leclerc v kvalifikaci v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Pilot Scuderie však na závěr zdůrazňuje, že šlo hlavně o jeho chybu. „Nesnižuje to mou chybu, je mi líto týmu a fanoušků. Všechno jsem zahodil do koše.“

Leclerc tak v Německu zaznamenal druhý letošní závod bez bodového zisku. Tím prvním bylo Monako, kde při snaze o stíhající jízdu taktéž havaroval. Možnost na spravení chuti bude mít už za týden. Kolotoč F1 se naposledy před letní přestávkou roztočí na maďarském Hungaroringu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 37 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy