V chaotickém závodě plném zvratů se čtyřmi výjezdy safety-caru a 78 zastávkami se nejlépe rozhodoval a přezouval Red Bull. Vítězného Maxe Verstappena odbavili jednou dokonce za 1,88 vteřiny, zachovali chladnou hlavu a Holanďan prokázal i výbornou rychlost, proto zaslouženě vyhrál - i když ani on se jednou nevyhnul smyku a otočce o 360 stupňů.
Druhý nejlepší a nejkonzistentnější výkon v boxech předvádělo Ferrari, jež mělo v cíli pouze jednoho jezdce poté, co Leclerc zbytečně havaroval před nájezdem na cílovou rovinku - chybu tam ale udělalo více pilotů, kteří pak doplatili na hladký asfalt pro závody dragsterů na speciálním úseku vedle závodní dráhy pro F1. Vettel byl rovněž pětkrát v boxech, nejrychlejší zastávku zaznamenal v 47. kole, kdy trať osychala.
Kvůli počasí všichni začínali na drážkovaných pneumatikách pro extrémní mokro (značeny modrou barvou), poté s ubývajícím množstvím vody přecházeli na intermediálky (zelené). V polovině závodu někteří vyzkoušeli slicky, ale kvůli sílícímu dešti se znovu vrátili k přechodným pneumatikám.
Podmínky se zlepšovaly až ke konci, kdy všichni přešli na slicky měkké směsi - čím dříve, tím lépe, jak je vidět na příkladech bronzového Kvjata a Strolla, jenž po zbytečné chybě v zatáčce č. 8 o pódium přišel.
Týmy využily celou řadu strategií - od tři zastávek u McLaren (Sainz) po 6 u Mercedesu (Hamilton) a Haasu (Magnussen). Ke slovu se dostaly všechny druhy pneumatik s výjimkou tvrdé směsi. Pro stratégy šlo o velmi náročný den, když museli neustále předvídat a reagovat na měnící se podmínky a maximalizovat své možnosti při výjezdech safety caru. Podmínky se navíc měnily sektor od sektoru, dobrá strategie ale udělala velký rozdíl.
Po dvou horkých dnech se v Německu ochladilo a letos poprvé během závodu pršelo. Teplota se pohybovala kolem 22 °C, asfalt měl 28 °C. výzvou pro jezdce bylo hlídat si přechodné pneumatiky tak, aby se na osychající trati nepřehřívaly. Ke konci závodu už na ni bylo skoro úplně sucho.
Nejdelší stint předvedli Albon s Hamiltonem, když oba na jedné sadě přechodných pneumatik zvládli 25 kol z celkových 64 (39 % závodu). Na měkkých ujel Stroll 20 kol, na mokrých Magnussen 8 a na středně-tvrdých Bottas s Verstappenem 4 kola.