V 11 hod na trať jako první vyrazili piloti McLarenu pronásledovaní Kvjatem. Začalo se za jasné oblohy, i když podle meteorologů později mohlo zapršet. Leclerc si od počátku stěžuje na svůj vůz: "Něco je divně. Podívejte se na to, když brzdím."
Silverstone má letos o jednu DRS zónu méně (ubyla ta kontroverzní mezi poslední až třetí zatáčkou skrz pravotočivou Abbey), dostalo však nový asfalt. Podle Pirelli, které přivezlo své nejtvrdší směsi (C1 - C3), je "velmi tmavý a velmi kluzký. Čekáme, až se trať trochu vyvine a povrch bude poskytovat více přilnavosti." Pořadatelé se navíc dohodli na nové smlouvě, bude se tady závodit ještě minimálně až do roku 2024.
Ferrari již našlo směr, kterým se vydat v aerodynamickém vývoji, a doufá, že Mercedesu bude tento víkend blíže. Trať jim podle Binotta nemá svědčit, ale dlouhé rovinky hrají do karet jejich motoru, který je podle Mercedesu o 20 - 25 koní silnější. Navíc na Silverstone není moc pomalých zatáček, snad nás tedy čeká napínavá bitva, do níž by se mohl zapojit i Red Bull, pokud potvrdí, že v Rakousku u něj došlo s novým křídlem k průlomu.
Po 20 min stále neměl nikdo na kontě měřený čas, Mercedesy ani Russell se dokonce na dráze vůbec neukázaly. Prvního letmého kola jsme se dočkali od Kubici - 1:34,735 min, před něho se hned dostali Hülkenberg (1:32,422) s Norrisem (1:31,691), jenž má na rozdíl od Sainze nové deflektory a přední část podlahy (foto).
Grosjean se v boxové uličce objevil po smyku bez předního křídla, ředitelství závodu na chvíli použilo režim virtuálního safety-caru. Do zbytků z jeho vozu o chvíli později narazil Albon.
Haas se rozhodl k neobvyklému kroku - vrátil se u Francouze ke své prvotní aerodynamické konfiguraci z Melbourne. Ten se s vylepšenou verzí od Španělska nikdy necítil moc dobře, i když podle dat by mělo jít o krok vpřed. Má odlišné přední křídlo, nos, podlahu, deflektory a bočnice zadního křídla.
Po půlhodině zabral Mercedes a Bottas snadno překonal Norrise - 1:29,604 min. Russell krátce nato vylétává v Brooklands do trávy, naštěstí se mu bez nárazu do svodidel daří se vrátit na dráhu. Smyk dostal také Norris v Clubu, dokázal ale rychle zareagovat.
Na čele pokračovala přestřelka Stříbrných šípů (Hamilton 1:28,122 a Bottas 1:27,832), za ně postoupily Red Bully - třetí Verstappen (1:28,869) a čtvrtý Gasly (1:29,375), jenž má od Helmuta Marka nůž na krku. Vettel ztrácel 1,6 sekundy a pohyboval se až na 6. místě za Pérezem.
Po 40 min došlo k pětiminutovému přerušení tréninku, když Räikkönen zůstal stát se svou Alfou Romeo C38 v nebezpečném místě v Luffield, o výkon ale přišel už na rovince Wellington. "Něco jsme zlomili," komentoval Fin kouř vycházející z jeho vozu.
Grosjeanův další pokus o ostré kolo vychází vniveč - další smyk v Brooklands. Auto je v pořádku, pilot Haasu doplatil na stále nízkou přilnavost okruhu.
Mercedes Hamiltonovi oznamuje, že se blíží dešťová přeháňka, úřadující šampion zajíždí rekord v prvním sektoru, poté však zvolňuje a zůstává druhý. Zlepšení dosahuje Bottas (1:27,629) a lepších časů se dočkáváme také od Ferrari - Vettel 1:28,304 a Leclerc 1:28,621 min, jenž má smůlu na velký provoz.
Na chvíli se dostávají před Red Bull, jejich ztráta se však dosahuje 0,675 - 0,992 s. Verstappenovi se v závěru nicméně podařilo protlačit před oba rudé vozy i před Hamiltona, čas 1:28,009 mu zaručuje třetí pozici, za jeho týmovým kolegou Gaslym, jenž 5 min před koncem na to hodně tlačil a předvedl parádní kolo (1:27,715 min), jímž z první pozice sesadil i Bottase.
Poslední půlhodinku již začíná poprchávat a časy se moc nelepší. Mercedesy se dokonce objevují na přechodných pneumatikách. První trénink končí za Red Bully, v závěru na to ale tolik netlačily. Ferrari se musí s více než sekundovou ztrátou spokojit s pátým a s šestým místem, nejlepším ze zbytku pole je Renault.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:27,173 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:27,629 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:28,009 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:28,122 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:28,253 |
6. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:28,304 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:28,803 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:29,031 |
9. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:29,093 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:29,162 |
11. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:29,170 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:29,453 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:29,500 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:29,657 |
15. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:30,099 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:30,605 |
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:30,741 |
18. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:30,747 |
19. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:30,811 |
20. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:32,121 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ