Má F1 nového Sennu? Helmut Marko nepochybuje

Max Verstappen při tréninku v Číně | foto: Red Bull Content Pool

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je nadšen výkony Maxe Verstappena. Ke komu jej přirovnává? A jaký bude další vývoj vztahu mezi Red Bullem a Hondou?

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko má jasno v tom, koho mu připomíná jeho svěřenec Max Verstappen. Bývalý šestasedmdesátiletý závodník, který pro svět motorsportu Holanďana objevil, je uchvácen jeho výkony a říká: „Když jsem během sezony 2015 tvrdil, že z Maxe vyroste nový Senna, mnozí odborníci mě kritizovali, dnes už mi nikdo neprotiřečí, Max jezdí na opravdu vysoké úrovni.“

Pilot, jemuž je stále pouze 21 let, má na svém kontě 6 vítězství v Grand Prix. Svůj nesporný talent ukázal hned při prvním závodě v barvách rakouské stáje, když okamžitě po nahrazení Rusa Kvyata ovládl klání v Barceloně. Psal se rok 2016.

Není proto divu, že se v souvislosti s mladým Holanďanem brzy začal skloňovat mistrovský titul. Jenže konkurenceschopnost Red Bullu během posledních let nebyla taková, aby umožnila dosáhnout této mety. Proto se začíná nahlas spekulovat o Maxově přesunu do Mercedesu. Tyto, spekulace ještě více zesílily poté, co vyšly najevo kontakty mezi Verstappenem starším a šéfem Mercedesu Toto Wolfem.

„Max má ve smlouvě výstupní klauzuli, která se vztahuje na výkonnost vozu, v tuto chvíli si však nedělám žádné starosti,“ konstatuje Rakušan optimisticky. Marko věří, že vítězství v Rakousku, jehož Red Bull společně s Maxem dosáhli, odráží potenciál tohoto spojenectví do budoucna. Zároveň si pochvaluje pokrok, kterého Honda minulý týden dosáhla se svojí pohonnou jednotkou a dodává, že další vývojový krok přijde na řadu v Monze.

Pohled pod kapotu Red Bullu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Honda získala v Rakousku své první vítězství v královně motorsportu od roku 2006, avšak stále si je vědoma svých deficitů oproti konkurenci, jak potvrzuje i její technický ředitel Tojoharu Tanabe.

„Vidíme, že jak v závodě, tak i v kvalifikaci zejména na Mercedes a Ferrari stále ztrácíme. V závodě je již ztráta menší, takže ano potřebujeme vylepšit náš kvalifikační režim. Pracujeme na tom s ohledem na další aktualizace, ale není to snadné,“ uzavřel Japonec.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy