Nejvíce najezdily pochopitelně vozy Ferrari - 50 942 km, 94 testovacích dní, z toho 56 Luca Badoer (nejvíce ze všech pilotů F1), 32 Michael Schumacher (3.) a 24 Rubens Barrichello (12.). Italská stáj je jediná, která nerespektuje zákazy testů týden před každou velkou cenou a využívá svých soukromých okruhů v Itálii.
Druhý nejpilnější tým je BAR Honda (43 937 km), potom Renault (34 857 km), Toyota (34 849 km) a Williams (33 232 km). Až za touto vyrovnanou trojicí je McLaren Mercedes s 30 954 km, ale podle počtu 49 testovacích dní je na druhém místě.
Od 7. března, kdy byla zahájena letošní sezóna, mohou týmy testovat maximálně 30 dní - to samozřejmě opět nerespektuje Ferrari (35 549 km). Další pořadí je podobné jako u celého roku - BAR Honda (25 082 km), Renault (21 662 km) a McLaren Mercedes (17 104 km). Od začátku sezóny testovalo Ferrari už 65 dní, McLaren 24, Renault 23, Williams 23, BAR 23 a Toyota 22.
Důležité je porovnání výrobců pneumatik. Zatímco pro Michelin testují téměř všechny stáje, Bridgestone má k dispozici prakticky pouze data od Ferrari, protože Minardi a Jordan téměř netestují. Michelin má na kontě 213 365 km, Bridgestone pouze 61 137 km.
Většina týmů testovala před letní přestávkou více než loni - Ferrari +14 246 km, BAR Honda +13 061 km, Red Bull (loni Jaguar) +6 236 km, Renault +3 647 km, Sauber +762 km. Výrazně méně než loni testuje Williams (-5 367 km).
Foto: Scuderia Ferrari
Kdo kolik testuje?
Od začátku letošního roku najezdili všichni piloti při testech téměř 300 000 km!
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball