Závodní trať Istanbul Park navrhl, kdo jiný, německý architekt Hermann Tilke, odborník na moderní závodní okruhy a autor supermoderních tratí pro závody Formule 1 v malajském Sepangu, bahrajnském Sakhiru a čínské Šanghaji. Stejně jako i tyto tři nejmladší okruhy v kalendáři F1 je Istanbul, alespoň podle prvních ohlasů, ideálním místem pro napínavý a bezpečný závod. Každý nový okruh je výzvou pro závodní inženýry a pneumatikáře.
"Připravovali jsme se na tuto grand prix stejným způsobem, jako před Bahrajnem nebo Šanghají v minulé sezóně," hovoří Pierre Dupasquier, sportovní ředitel Michelin. "V první řadě si naši inženýři okruh prostudovali, zaplatili jsme jim návštěvu. Zejména se zaměřili na povrch asfaltu. V druhé fázi jsme tyto poznatky porovnávali se simulacemi, které jsme provedli s našimi partnery."
"Naše analýza ukazuje, že povrch je hodně hustý, uhlazený, s hustě pokrytými kamínky a vyplněnými mezerami. Proto je tak sytě černý. Podmínky se budou během víkendu hodně rychle měnit, protože na začátku nebude povrch vůbec pogumovaný. Bylo to letos podobné v Barceloně a Montrealu, protože tyto okruhy dostaly také nový povrch."
"Když závodíme na nové trati poprvé, vybíráme směsi s menší citlivostí na podmínky, abychom příliš neriskovali selhání. Nesmíme také zapomínat na počasí, které nám může nadělat problémy. Bude tam hodně horko a takto černá trať se bude ještě více zahřívat."
Foto: Michelin / DPPI
Michelin připraven poznávat novou trať
Za týden se koná první Velká cena Turecka na novém okruhu v Istanbulu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball