Leclerc sice nedal dohromady čisté kolo, to se povedlo Hamiltonovi, přesto byl nejrychlejší ve všech sektorech a kvalifikaci zaslouženě vyhrál. Mercedes nejvíce ztrácel v 1. sektoru, kde se nachází jediná zatáčka a dlouhá rovinka.
Třetí příčku mohl mít Bottas, ani ten ale neposkládal své nejlepší sektory do 1 kola, jak se to podařilo Verstappenovi, jenž zítra bude díky penalizaci Lewise startovat z 1. řady.
Valtteri pro F1news.cz dnes uvedl, že toho sice moc neví o vylepšeních Ferrari, přesto mají stále více přítlaku a v zatáčkách jsou rychlejší - akorát pořád dost ztrácejí na rovinkách. Očekává vyrovnaný závod a spoléhá na mírnou strategickou výhodu v podobě tvrdších pneumatik na startu než jejich soupeř z Maranella.
Ferrari jeho slova na rovinkách potvrzovalo - Leclerc dosáhl na speed-trapu 325,7 km/h, druhý Hülkenberg s Renaultem ztrácel 3,1 km/h, Albon s Hondou za zády 3,5 km/h.
O úrovni přítlaku hodně vypovídá konec 2. sektoru, kde dominoval Leclerc (255,5 km/h), za ním se seřadili Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton a s větším odstupem Norris.
Pneumatiky a strategie
Týmy budou cílit na jednozastávkovou strategii. Jelikož ale předjíždění v Rakousku není až tak obtížné, Hamilton očekává, že Ferrari startující na měkké směsi pojede možná na dvě zastávky. Teploty zítra zde na Red Bull Ringu mají být ještě vyšší než dnes, kdy trať dosahovala 50 °C.
Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách s přezutím v 14. - 20. kole, poté zbylých 51. - 57. zvládnout na tvrdé směsi. V případě začátku na měkké bude třeba zamířit do boxů už po 12. - 16. kolech.